Muuta fontin kokoa


Lähetä uusi viestiLähetä vastaus Sivu 8/12   [ 114 viestiä ]
Mene sivulle Edellinen  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Re: Warre 1987
ViestiLähetetty: 19 Heinä 2017, 19:32 
IFA-kombinaatin jäsen
IFA-kombinaatin jäsen
Avatar

Liittynyt: 15 Joulu 2010, 17:06
Viestit: 320
Virtalukon pohjan vaihdoin, vielä on lukko pöydällä(olevinaan kiirettä, ei kerkiä takaisin laittamaan) Syytä vissiin tuossa pohjassa, hapettunut, ...pitää katsoa jos huomeniltana paikalleen, päivä menee reissussa. Solenoidikin on, saattaisi tuonkin vaihtaa...


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Warre 1987
ViestiLähetetty: 21 Heinä 2017, 18:09 
IFA-kombinaatin jäsen
IFA-kombinaatin jäsen
Avatar

Liittynyt: 15 Joulu 2010, 17:06
Viestit: 320
Ennen virtalukonpohjan vaihtoa pamahti kuin kiväärinpamaus jossakin startin seutuvilla, käryäkin tuli. Otin akunkengän irti, uskoin solenoidivikaan.
No niin, vaikuttaa että virtalukonpohjan vaihto palautti warren normaalivireeseen. Pitää siirtää hammaskehän vaihto myöhäisempään ajankohtaan. Kyllä nyt kelpaa ajaa baarin/kaupan eteen, warre käynnistyy ilman apuvoimia nätisti. Tässä rivitalon pätkässä asuu minun lisäksi kaksi vanhaa warremiestä, yli kaheksankymppisiä. Parina kolmena päivänä viikossa muistellaan vanhoja aikoja, tuolla takapihalla,-50 luvulta lähtien.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Warre 1987
ViestiLähetetty: 21 Heinä 2017, 19:17 
Etuoikeutettu kansalainen
Etuoikeutettu kansalainen

Liittynyt: 30 Loka 2010, 11:56
Viestit: 360
Paikkakunta: Siilinjärvi, Pohjois-Savo
Kopaseppa vielä nyt, että johdot ovat varmasti kiinni solenoidissa, myös se solenoidin ohjausvirtajohto (joka on todennäköisimmin sinulla liitetty lattaliittimellä eikä ruuvilla) ja akulta tuleva johto on vielä puristusliittimen sisällä kiinni.

Joissakin tapauksissa on akulta tulevan alumiinijohtimen ja puristusliittimen välinen liitos löystynyt aiheuttaen katkoksia ja kuumenemista.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Warre 1987
ViestiLähetetty: 24 Elo 2017, 15:19 
IFA-kombinaatin jäsen
IFA-kombinaatin jäsen
Avatar

Liittynyt: 15 Joulu 2010, 17:06
Viestit: 320
Onkohan vetoakseli tiensä päässä warressa? Vasemmalle risteyksessä kääntäessä lonksuttaa, suoraan ja oikealle kääntäessä ei korva isommin erota ylimääräistä rahinaa. Pitää vielä tutkia tarkemmmin. Huomenna vien talvisäilytyspaikkaan. Ei tuolla kehtaa ennen akselin uusimista paljon ajella.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Warre 1987
ViestiLähetetty: 24 Elo 2017, 18:55 
IFA-kombinaatin jäsen
IFA-kombinaatin jäsen
Avatar

Liittynyt: 15 Joulu 2010, 17:06
Viestit: 320
Eipä tuosta selkeää syytä löytynyt, kaikki on tiukasti kiinni... Apukuskin puoleinen vetoakseli tuntui vähän ääntävän kun pyörä ilmassa käsillä heilutin, ei kyllä kovin äänekäs...Rasvaakin laitettu on,aiemin. Ettei sitten ohjaushärdelli pidä omituista ääntä, tuskinpa. Jousetkin vaikutti ehjiltä vaimentimien ympärillä...


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Warre 1987
ViestiLähetetty: 26 Elo 2017, 13:54 
IFA-kombinaatin jäsen
IFA-kombinaatin jäsen
Avatar

Liittynyt: 15 Joulu 2010, 17:06
Viestit: 320
No nii, herkistelin etujarrut. Apukuskin puoleinen pyöränlaakeri oli löysällä, n. 1/3 osa kierroksen pystyi kiristämään.
Eihän tuo oikein akan syy ole, on siitä illalla hänelle kuitennii jupistava.
Pakoputken etupöntön uusin myös, eilen paikalleen. Pitäisköhän pari viikkoa vielä liikennekäytössä.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Warre 1987
ViestiLähetetty: 26 Elo 2017, 19:02 
Pöljän Varaosakeskus
Pöljän Varaosakeskus
Avatar

Liittynyt: 28 Loka 2010, 12:54
Viestit: 1407
Napamutteriin 10-12 kpm momenttia. Jos napamutteri on löysällä, on napa yleensä kulunut väljäksi sisemmän laakerin kohdalta. Kiristys auttaa, mutta vain hetkeksi. Napa ja laakerit menevät vaihtoon.

_________________
PÖLJÄN VARAOSAKESKUS Kauppaa rehellisesti neljällä kielellä (Suomee, Savvoo, hiljoo ja kovvoo) http://www.warreteam.com/varaosat
varaosat@warreteam.com 0400-142568


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Warre 1987
ViestiLähetetty: 26 Elo 2017, 20:54 
IFA-kombinaatin jäsen
IFA-kombinaatin jäsen

Liittynyt: 20 Kesä 2013, 20:26
Viestit: 323
Sen kuluttaa väljäksi napamutterin löysyys. Edessä ja takana. Navat samanlaiset. Etunavoissa vaan vetoakselibooritukset. Tiedä sitten, en enää muista Warren osalta, mutta ajomelua vähentää hyväkuntoiset laakerit. Tämä on huomattu myöhemmissä autoissa, kuten Xantia. Sitä mukaa, kun laakereita vaihtelin, ajomelu väheni. Ps. vaihdoin juuri Ilmavaan uudet laakerit, NMB 608zz:t. Niin oli entisetkin, n. 20v ja vielä pyörivät iloisesti, vain lisääntynyt ääni... Tämä oli 4:s vaihto, alkuperäiset n.5v, sitten SKF:n 608zz, jotka vaihtui kohta äänen takia. NMB:t, ne tilasin äänitestattuina. Olivat kalliimpia, kuin normilaatuiset. Siksi ehkä Wallac NMB:tä(olivat silloin brittiläisiä) käytti, huippulaatuisina. Tämä laakereista.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Warre 1987
ViestiLähetetty: 27 Elo 2017, 10:10 
IFA-kombinaatin jäsen
IFA-kombinaatin jäsen
Avatar

Liittynyt: 15 Joulu 2010, 17:06
Viestit: 320
Tekisi mieli uusia kaikki pyörännavat laakereineen, mitä sanotte? Ei mene euroja kaljaan, ei tupakkaan, nykyisin.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Warre 1987
ViestiLähetetty: 27 Elo 2017, 20:25 
Ansiokas tuotantotyöntekijä
Ansiokas tuotantotyöntekijä
Avatar

Liittynyt: 09 Tammi 2016, 19:52
Viestit: 112
Paikkakunta: pirkanmaa
Oliskohan materiaalilla jotain tekemistä asian kanssa :thumbdown: Kun aikoinaan vaihtelin laakereita rumpujarrullisiin niin ei koskaan ollut navassa sanomista. Levyjarrujen tultua kuvioihin oli melkeimpä sääntönä että laakeri olisi vielä mennyt yhden satatuhatta kunhan olisi vähän rasvaa laittanut mutta napa oli poikkeuksetta romu.

_________________
Jos siinä on tähtimoottori sen täytyy lentää......


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Lähetä uusi viestiLähetä vastaus Sivu 8/12   [ 114 viestiä ]
Mene sivulle Edellinen  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12  Seuraava


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 27 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
cron


Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
610nm Style by Daniel St. Jules of Gamexe.net

Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com