Wartburg & Trabant Forum http://www.warreteam.com/forum/ |
|
Avowarre http://www.warreteam.com/forum/viewtopic.php?f=5&t=1242 |
Sivu 1/2 |
Kirjoittaja: | J.K. [ 30 Elo 2011, 22:19 ] | ||
Viestin otsikko: | Avowarre | ||
Warre-Teamin termiä käyttääkseni avowarre on kiistaton pesämagneetti
|
Kirjoittaja: | warreteam.com [ 31 Elo 2011, 00:26 ] |
Viestin otsikko: | Re: Avowarre |
Kyll joo! Tämä on sitä parempaa |
Kirjoittaja: | Toveri Sladimir [ 31 Elo 2011, 09:25 ] |
Viestin otsikko: | Re: Avowarre |
Jaaha, nyt lähti katto!! |
Kirjoittaja: | J.K. [ 31 Elo 2011, 09:51 ] |
Viestin otsikko: | Re: Avowarre |
Heh, ei syytä huoleen, tämä katto on lähtenyt jo vuonna 1992. Nelarissa on katto tukevasti paikallaan ja tulee myös pysymään. |
Kirjoittaja: | J.K. [ 26 Heinä 2013, 23:38 ] | ||
Viestin otsikko: | Re: Avowarre | ||
Arkistoista löytyi tämä vanhaakin vanhempi kuva, jossa keskeiset työvälineet on nostettu esille. Ajat muuttuvat, tätä ei tapahtuisi tänä päivänä.
|
Kirjoittaja: | J.K. [ 11 Marras 2013, 10:30 ] |
Viestin otsikko: | Re: Avowarre |
Tuolla toisessa topicissa oli kysymystä avowarren turvakaaresta ja muista vaatimuksista. Laitan tähän omia muistikuvia 20 vuoden takaa: Turvakaari kahdella taaksepäin suunnatulla vinotuella oli pakollinen. Putkien seinämävahvuus oli määritelty. Lattiaan tulevat vahvikelaput putken kiinnityskohtaan olivat vaatimuksena. Warren lattia piti vahvistaa RHS-palkeilla (muistaakseni 20mm * 50mm), jotka hitsattiin lattiaan matkustamon puolelle kynnyksiksi. Eipä noissa teknisissä vaatimuksissa muistaakseni tuon kummempia ollut. Lupahakemuksessa ilmoitettiin, että takaovet on tarkoitus hitsata umpeen. Takaovien hitsaamisen takia luvassa luki, että takapenkille pitää olla esteetön kulku ja tämän takia hommattiin deluxen etupenkit kääntyvillä selkänojilla. |
Kirjoittaja: | hikiänkoski [ 11 Marras 2013, 14:45 ] |
Viestin otsikko: | Re: Avowarre |
Se on tätä "turvallisuuden maksimointia", jota katsurit harrastaa |
Kirjoittaja: | Toveri Sladimir [ 11 Marras 2013, 18:46 ] |
Viestin otsikko: | Re: Avowarre |
Niin, katsurithan eivät näitä ohjeita tee, vaan valvovat ohjeiden noudatusta. Autorekisterikeskus (nyk. Trafi) pyysi noudattamaan autourheilujärjestön asettamia vaatimuksia turvakaaren suhteen ja sieltähän ne parhaimmat ja valmiit ohjeet löytyvätkin. En osaa sanoa, millä ohjeilla tuo muutos nykyisin tehdään, mutta itsekantavan korin kanssa on jo vähän vaikeampaa. Taitaa tuo avoauton teko olla jo menneen talven lumia, kun valmiita avoautoja saa tuoda pikkurahalla käytettyinä. Toisin oli asiat 90-luvulla. |
Kirjoittaja: | emppu [ 13 Marras 2013, 11:11 ] |
Viestin otsikko: | Re: Avowarre |
Rhs-putket lattiaan ei olleet lupaehdoissa, mutta J.K:n isän korin asentosäätöpatenttia varten ne taitaa olla sekä hänen että minun avoissa... Toki se rhs-putki vahvistaa sitä lattiaa, ja hitsattiin aikanaan paikalleen pienessä "jännityksessä" koria tunkilla keskikohdalta nostaen. |
Kirjoittaja: | WarreKari [ 18 Huhti 2014, 22:37 ] | ||
Viestin otsikko: | Re: Avowarre | ||
Kai tämäkin synnintunnustus on viimein tehtävä! 1995 tapahtui tämän laikka-cabrioletin synty. Vaikka K.L. Bremer moista paheksuikin, idea tuli Mobilisti - lehden juttukuvan kautta. Warre elää edelleen!! WarreKri
|
Sivu 1/2 | Kaikki ajat ovat UTC + 3 tuntia [ DST ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |