Wartburg & Trabant Forum
http://www.warreteam.com/forum/

Vm.61 - Mahonkivene + Wartburg
http://www.warreteam.com/forum/viewtopic.php?f=5&t=10747
Sivu 1/1

Kirjoittaja:  Weesee73 [ 10 Marras 2015, 19:42 ]
Viestin otsikko:  Vm.61 - Mahonkivene + Wartburg

Tässä projektini.

Itä-Saksalainen v.1961 valmistettu "Riva" mahonkivene kopio, jossa tehonlähteenä Wartburg 2-t, kolme sylinterinen moottori. Marinoitu eli ottaa jäähdytysveden järvestä/merestä ja vaihteisto myös marinoitu eli eteen ja taakse. Tämä kaikki on suunniteltu nimenomaan Warrenmoottorille tai moottori ko.veneelle. Vene on alunperin tuotu Saksasta n. vuonna 2006.

Veneen mootorista piakkoin kuvia. Itseasissa vene on parhaillaan moottori remontissa. JOS jollakin on tiedossa hyvä kuntoinen moottori (W353) niin olen kiinnostunut. Tosin nykyinen moottori mennee myös poraukseen (leikannut kiinni).

Kun saan moottori asiat järjestykseen alkaa hionta ja lakkaus ensikesän veneilyihin! Sininen savu pöllyten.

Ps. JOS muilla kokemuksia lisätietoa ko. Wartburg veneprojekteista niin saa ottaa yhteyttä. Historia kiinnostaisi kovasti.

Liitteet:
Kuva1.jpg
Kuva1.jpg [ 130.43 KiB | Katsottu 13299 kertaa ]

Kirjoittaja:  Toveri Sladimir [ 10 Marras 2015, 21:48 ]
Viestin otsikko:  Re: Vm.61 - Mahonkivene + Wartburg

...ja kojelaudasta myös kuvia, kiitos!

Kirjoittaja:  warreteam.com [ 11 Marras 2015, 01:13 ]
Viestin otsikko:  Re: Vm.61 - Mahonkivene + Wartburg

Tervetuloa foorumille! Tämä vaikuttaa herkulliselle tapaukselle :viisi:

Kirjoittaja:  pyhimys [ 11 Marras 2015, 10:22 ]
Viestin otsikko:  Re: Vm.61 - Mahonkivene + Wartburg

Oispa komia laite classic motorshowhun osastolle...

AJ

Kirjoittaja:  Weesee73 [ 11 Marras 2015, 16:05 ]
Viestin otsikko:  Re: Vm.61 - Mahonkivene + Wartburg

Terve!

Kiitos. Tämä pitää saada nyt ensin lyöntiin.

Moottori on nyt suurin ongelma. Vanha otettu pois (lohko halki) ja toinen varamottori oli leikannut kiinni ja tutkimuksissa todettiin, että on jo kerran porattu (75mm männät). Mulla on vielä kolmaskin moottori (900cm3) ja nyt tukitaan saadaanko siitä tarvittavat osat, jotta saadaan pelittään.

ELI jos myynnissä kunnostettuja tai mahdollisimman toimiva Warren mottori niin kauppoja tiedossa.

Edelleen jos ko. venee historista joku tietää niin aolen kiinnostunut tietämään. Kokeneen ja vartuneen korjaajan (vene/auto) mukaan vene on suunniteltu tarkoin tekniikan osalta eli on mahdollista, että rakennettu Wartyburgin tehtaan suunnitelun työn tuloksena. Ei siis mikään oma tekele.

//Ville

Liitteet:
Ratti ja kojetaulu.jpg
Ratti ja kojetaulu.jpg [ 117.62 KiB | Katsottu 13113 kertaa ]

Kirjoittaja:  KHara [ 11 Marras 2015, 21:14 ]
Viestin otsikko:  Re: Vm.61 - Mahonkivene + Wartburg

Jos saksaa osaat olisi tässä ehkä mielenkiintoinen linkki elämäntilanteeseesi http://www.w311.info/viewtopic.php?f=2&t=15310. Jos olen oikein ymmärtänyt, voit ihanat kaksitahtisavut unohtaa, ne kun laimenevat lätäkköön. Ainakin niin olen ymmärtänyt, että pakoputki avautuu pinnan alle.

Kirjoittaja:  vanhawarristi [ 12 Marras 2015, 19:05 ]
Viestin otsikko:  Re: Vm.61 - Mahonkivene + Wartburg

Äskettäin näin Saksan ebayssa Warren venemoottorin, parikin, käytettyjä. Jäähdytetyin pakosarjoin.

Kirjoittaja:  Weesee73 [ 12 Marras 2015, 22:01 ]
Viestin otsikko:  Re: Vm.61 - Mahonkivene + Wartburg

Tilattu E-baysta (Saksa mm. kannen tiivisteet. Kiitos. Ja tosiaan tuo sininen savu jäänee vanaksi veteen kun pakoputki tulee ulos veden pinnan alapuolelle.
//Ville

Kirjoittaja:  Toveri Sladimir [ 15 Marras 2015, 16:50 ]
Viestin otsikko:  Re: Vm.61 - Mahonkivene + Wartburg

Tuossa 900-koneessa ei ole mitään vaihtokelpoista 1000-kuutioisen kanssa. Jos tuo on 61-mallinen niin se lienee alkuperäinen konetyyppi, tosin 1000-kuutioisen valmistus alkoi myös 1961. Itse laittaisin 353-koneen vanhalla 312-koneen kannella ja sivuvesipumpulla. Olisi ulkonäön kannalta alkuperäisempi ja sivupumppu toimisi tuossa käytössä parhaiten. Sivuimukaasutin olisi myös tyylikkäämpi ja sen kallistaminen olisi helpompi. Tuossa saksan kunnostuskuvasarjassa huomaa, kuinka pystyssä tuo kone oikeasti on ja ajossa nousee vielä pystympään. Kaasutinta on näköjään kallistettu voimakkaasti, jotta se toimisi oikein.

Sivu 1/1 Kaikki ajat ovat UTC + 3 tuntia [ DST ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/