Wartburg & Trabant Forum
http://www.warreteam.com/forum/

Wartburg, Barkas ja Trabantin prototyypit ja erikoismallit
http://www.warreteam.com/forum/viewtopic.php?f=5&t=10529
Sivu 6/9

Kirjoittaja:  warreteam.com [ 12 Huhti 2017, 22:10 ]
Viestin otsikko:  Re: Wartburg, Barkas ja Trabantin prototyypit ja erikoismall

P100:n kromiosien määrä on myös aika huikea ja tuulilasin + takalasin ympärillä jo lähes jenkkivehkeiden tyylinen lista.

Oliko tämä varmasti keskimoottorinen malli? Kakkoskuvassa nokan alta näyttäisi pilkottavan pakoputki.

Kirjoittaja:  Toveri Sladimir [ 13 Huhti 2017, 17:56 ]
Viestin otsikko:  Re: Wartburg, Barkas ja Trabantin prototyypit ja erikoismall

Totta turiset, kone on edessä! P100 malleja onkin etu- ja keskimoottorisena. Näyttäisi siltä, että pohjan alla on 353:n pakoputki, mutta ei. Kone onkin mahalleen kallistettu keskimoottorisen malli. Warre-Team lisäilee kuvia myöhemmin :happy 2: .

Kirjoittaja:  warreteam.com [ 14 Huhti 2017, 14:34 ]
Viestin otsikko:  Re: Wartburg, Barkas ja Trabantin prototyypit ja erikoismall

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Hienot ovipahvit. Tuulilasin kromikehys näyttää paksulle näissäkin kuvissa...

Kirjoittaja:  J.K. [ 14 Huhti 2017, 22:42 ]
Viestin otsikko:  Re: Wartburg, Barkas ja Trabantin prototyypit ja erikoismall

Voisikohan kuitenkin olla niin,että tämä malli on rakennettu 353:n osia mahdollisimman paljon hyödyntäen sen jälkeen kun 353 on jo ollut olemassa? No toisaalta kai niitä 353-protojakin on ollut olemassa jo aika aikaisessa vaiheessa, vuosia ennen tuotannon aloittamista.

Kirjoittaja:  Toveri Sladimir [ 15 Huhti 2017, 10:14 ]
Viestin otsikko:  Re: Wartburg, Barkas ja Trabantin prototyypit ja erikoismall

Ei tuossa 353:een viittaa kun tuo "bandtacho" mittaristo. 311-mallista oven saranat, konepellin lukko, ilmanpöhistimet, moottori alunperin, kojetaulun katkaisijat... Varsin tyylikäs ja ajanmukainen on ollut 50-luvun suunnitteluksi, jos 61 on tuo synnytetty. Keskimoottorinen unohdettiin jäähdytysongelmien takia, mutta tuolle etuvetoratkaisulle ei olisi pitänyt olla esteitä. Tuo kuitenkin todennäköisesti itsekantavaa tyyppiä? Kunhan ylläpito saa kuvan moottorista, niin ihmetellään lisää. Harmillista, kun nämä protot ovat museoissa konepellit tiukasti kiinni, kun tällaisissa pitäisi olla luukut auki ja peilit alla.

Kirjoittaja:  warreteam.com [ 15 Huhti 2017, 21:00 ]
Viestin otsikko:  Re: Wartburg, Barkas ja Trabantin prototyypit ja erikoismall

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kirjoittaja:  Toveri Sladimir [ 15 Huhti 2017, 22:32 ]
Viestin otsikko:  Re: Wartburg, Barkas ja Trabantin prototyypit ja erikoismall

Jos nyt oikein näen, niin jarrulevyt ovat vaihteiston kyljessä :shock: . Kopioivatko Länsi-Sakut tämän Audi 100:aan? Entäs tuo vaihteisto, onko tuttu? Mikähän kaasari tuossa on? Tunnistaako kukaan?

Kirjoittaja:  Toveri Sladimir [ 16 Huhti 2017, 09:56 ]
Viestin otsikko:  Re: Wartburg, Barkas ja Trabantin prototyypit ja erikoismall

Hieman kun asiaa selvittää, niin jo DKW F102-mallissa oli levyjarrut tuolla vaihteiston kyljessä. Jokatapauksessa 1961 tuo ratkaisu on ollut aikaansa edellä. Ei sillä, että se olisi ollut hyvä ratkaisu, kun se unohdettiin etuakselilta jo 70-luvulle tultaessa. Ajatus vetoakselilla ja vetonivellä jarruttamisesta tuntuu jopa vaaralliselta.

Kirjoittaja:  vanhawarristi [ 16 Huhti 2017, 10:43 ]
Viestin otsikko:  Re: Wartburg, Barkas ja Trabantin prototyypit ja erikoismall

Olihan Citroen ID/DS-malleissakin jarrulevyt toosan kyljessä, jo alusta pitäen. Näissä olikin ongelmia, Huollon "helppouden" vuoksi. Jarrut jäivät jopa niin jumiin, että ei liikkunut minnekään. Nähty ja koettu on. Toisaalta ajo-ominaisuuksia ei huonontanut, jousittamaton massa oli pienempi.

Kirjoittaja:  Toveri Sladimir [ 16 Huhti 2017, 16:10 ]
Viestin otsikko:  Re: Wartburg, Barkas ja Trabantin prototyypit ja erikoismall

Juu, rättisitikan rumpujarrut tuolla vaihteiston kyljessä tuli mieleen, mutta isompien Citikoiden jarrut vaihteiston kyljessä on jäänyt näkemättä. CX:n jarruja on kyllä tullut joskus rassattua, niitä jossa on ne "kolikot" käsijarrulle.

Sivu 6/9 Kaikki ajat ovat UTC + 3 tuntia [ DST ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/