Muuta fontin kokoa

Lähetä uusi viestiLähetä vastaus Sivu 5/5   [ 47 viestiä ]
Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Re: -79 Wartburg 353W Tourist
ViestiLähetetty: 19 Elo 2024, 12:37 
Site Admin
Site Admin

Kuva

Helmi sai 4 vuoden leiman kesäkuussa, mutta hän kävi taas kahdella sylinterillä koko katsastuksen ja meidän suhde on ollut katkolla sen jälkeen. Eli hän on maannut tallissa pari kuukautta ja minä pitänyt mykkäkoulua.
Olemme nyt kuitenkin saaneet terapeutilta tarjouksen, jotta saisimme välimme korjattua... Eli ilmassa on taas kipinän toivoa, että tämä suhde voitaisiin pelastaa. Ja jos ei, niin pitää laittaa hänet varmaan
Tinderiin tarjolle(?!). :C:

Tästä syystä olen sitten koko kesän (hyvällä omallatunnolla ja leveä hymy kasvoilla) ajellut muurin väärällä puolella rakennetuilla autoilla. :tykkään: Rehellisyyden nimissä, olen Helmeä välillä vähän ikävöinyt... mutta
olen sen tehnyt salaa niin, että kukaan ei ole sitä huomannut. :WC paperi:

PS. Tämä ja paljon muita vuoden kohelluksia :arrow: Sekalaisissa törmäilyissä: https://www.warreteam.com/g2024/2024_misc.htm

Profiili  

ViestiLähetetty: 05 Syys 2024, 11:53 
Site Admin
Site Admin

Kuva

Kiikalan-Make kävi hakemassa Helmen korjaukseen, ja auto on parhaillaan siellä. :kitosss:

Profiili  

ViestiLähetetty: 13 Syys 2024, 13:54 
Site Admin
Site Admin

Kuva

Warre saatiin eilen takasin Maken hoivista, ja nyt kyllä pelaa todella hienosti!

Mitä kaikkea sille sitten tehtiin?

Moottori vaihdettiin n 60tkm ajettuun ja hyväksi todettuun. Kaasari vaihdettiin 1 kurkkuisesta --> 2 kurkkuiseen. Samalla puolat, puolan johdot, sytytystulpat vaihdettiin. Myös bensatankki vaihdettiin ja bensalinja puhdistettiin (jos ymmärsin oikein niin pariin kertaan). Sitten myös se nestettä vuotava ratti vaihdettiin.

Tuo kaasarin vaihto 2 kurkkuiseen: Hieno päivitys autoon ja ero on huima! Nyt voi ajella motarilla rennosti 100-120 vauhtia, ilman että kone tekee kuolemaa, kuten aikasemmin. Myös alavääntö lisääntyi merkittävästi. Kiikalan-Maken mukaan kulutuskin pieneni, mutta tätä en ole vielä ehtinyt itse kokemaan. Ainakin näin ensivaikutelman mukaan, todella suositeltava päivitys. Auto lähtee nyt myös salamannopeasti käyntiin.

Sitten rallimiehiltä ja venhemmilta guruilta olisi mielenkiintoista saada kommentia: Autossa oli kiinni kärjetön sytytys alunperin. Kun vaihtomoottori oli säädetty kohdalleen kärjellisellä = auto oli valmis ja kulki hyvin, niin laitoimme vielä kärjettömän siihen kiinni (minun toivomuksesta, kun olen tällänen digimies :lol: ) ja auto meni siitä ihan sekasin. Meni yksi päivä, että se saatiin takasin siihen mistä lähdettiin. Ei auttanut vaikka kärjellisen laitto takasin kiinnin niin käynti oli silti edelleen hukassa. Kuulemma tämä on rallipiirieissä tuttua ja kärjetön systeemi on vihattu ja sitä kartetaan kuin ruttoa? Nyt autossa on kärjellinen systeemi kiinni, enkä sitä kärjetöntä kaipaa kun se kulkee nyt näin hienosti.

Kiitokset Kiikalan-Makelle todella isosta työstä (hän auttaa muitakin jos on tarvetta isompiin remppoihin, mistä ei itse selviä), ja luottopakki Pöljälle osista!

:DDR2:

Profiili  

ViestiLähetetty: 15 Syys 2024, 10:07 
Pöljän Varaosakeskus
Pöljän Varaosakeskus

Se, että kärjetön olisi rallipiireissä vihattu, on kyllä ihme väite. Syy siihen on aivan toinen. Saksassa kaikki ajaa kärjöttömillä. Vain rallimiehet tietää totuuden.

Profiili  

ViestiLähetetty: 15 Syys 2024, 18:37 
IFA-kombinaatin jäsen
IFA-kombinaatin jäsen

Olen nyt toistakymmentä vuotta ajanut optoelektronisella järjestelmällä ja ainut kerta kun se on pettänyt oli oma moka. Pyhimys ja Juha-66 voivat muistaakin? Juhan kanssa sitten saimme asian kuntoon ja pelittää. Steini KTZ...sitä ei enää valitettavasti saa.

Profiili  

ViestiLähetetty: 15 Syys 2024, 20:17 
Ansiokas tuotantotyöntekijä
Ansiokas tuotantotyöntekijä

Tuntuu kyllä oudolta että kärjetön saisi käynnin sekaisin ellei se ole valmiiksi rikki. Itse tosin ajan kärjellisellä mutta syy siihen on ettei -70 luvulla ollut paljon tarjontaa kärjettömistä ja kärjellinen kyllä pysyy mukana siihen asti kun kone muutenkin kiertää, sitäpaitsi kärjet ei paljoa maksa. Mulla oli aina kärkiboksi varalla pultattuna takaikkunalle ja tupla puolat valmiina konehuoneessa, ei tarvinnut kun töpselit vaihtaa. Kertaakaan ei tarvittu eli turhaa painolastia.

Profiili  

ViestiLähetetty: 15 Syys 2024, 21:29 
Stasin jäsen
Stasin jäsen

Hienoa, että moottori taas toimii! Minä olen aina ajannut kärjellä, ja vaihtanut niitä 10 000 km väliin.

Ihmettelen kyllä, miten kärjetön sytytys saisi moottoria sekaisin. Jos heti olisi toiminut kärjellisellä, niin kärjetöntä järjestelmää on sökö. Vai ymmärsinko asiat väärin? Päähäni tulee ajatus, että jossain on huonoa sähköjohtoa. Kärjelllinen sytytys se harvoin häiritsee, mutta kärjetön olisi herkämpi. Löytyy ylimääräinen paksu maadoitusjohto sytytyspuolien kiinnityksestä kaasuttimelle. Voiko se olla huonoa, ja sytytyspuolat tulevat staattisesti ladattuna?

Profiili  

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Lähetä uusi viestiLähetä vastaus Sivu 5/5   [ 47 viestiä ]
Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5