Muuta fontin kokoa


Lähetä uusi viestiLähetä vastaus Sivu 3/4   [ 40 viestiä ]
Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Re: IFA F9
ViestiLähetetty: 02 Heinä 2014, 15:48 
Etuoikeutettu kansalainen
Etuoikeutettu kansalainen
Avatar

Liittynyt: 04 Touko 2013, 22:37
Viestit: 128
Paikkakunta: Maalahti
func kirjoitti:
Osaako joku sanoa mistä löytyisi jotain tietoa vuosimallimuutoksista? Missä vaiheessa valmistettiin tuplaikkunoilla, kuten tuo metsälöytö?


Tuplaikkunat olivat vielä vuosimallissa -53. "Sateenvarjo"vaihdevalitsin kojelaudan keskellä oli viimeistä kertaa vuonna -55. Viimeisenä tuotantovuotena (1956) vaihdevipu siirtyi ohjausakselille. Nämä ovat ne silmiinpistävimmät muutokset.

_________________
FWP = "Finnish Wartburg Protectors" - yhdistys, perustettu 1985

Omistanut n. 80 kpl Wartburgia vuosina 1985-2021. Tallessa nyt vain 4 kpl; 2 kpl museoajoneuvoa (311 camping & 353W) ja 2 projektia (311 3-D tourist & 353)


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: IFA F9
ViestiLähetetty: 06 Loka 2015, 00:04 
Uusi aktivisti
Uusi aktivisti

Liittynyt: 05 Loka 2015, 23:55
Viestit: 3
Sain Tässä myös isäni aloittaman Ifa F9 -1953-1954 projektin haltuuni. Tarvisin kattoverhoilun tai edes kaavat verhoilusta. Myös polttoainehana tarvittaisiin. Jos joltakin löytyisi edes vaikka rääneet olisin kiinnostunut. Tarvisin vielä etu-oven pikku-ikkunan ja oik. puoleisen tuulilasin.
t: Timo Tuomisto 0415823463


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: IFA F9
ViestiLähetetty: 06 Loka 2015, 20:53 
Työn sankari
Työn sankari

Liittynyt: 21 Joulu 2014, 17:49
Viestit: 53
Moi ja onnea projektiin.Ifassahan on vissiiin 900:n moottori.Minulla on viimeinen Warren 311 malli jossa on saman kokoinen moottori.Mahtaako sulla olla tietoa mistä löytyy männänrenkaita,kun minulla on ylikoko sarja hyllyssä josta on renkaat poikki.Varmaan joskus tulee tarvetta hiukan`"hoonata" sylintereitä suuremmaksi.Jos satut tarviimaan kampiakselia, niin multa saat lähetyskuluja vastaan.Omaa moottoria rakentaessa ostin pari lohkoa,kansia ja Ifan kampuran,jonka piti käydä etulimppu vaihtamalla.En tullut mitanneeksi runkolaakereiden halkaisijaa vasta kun moottoria kasatessa.Ifan akselissa on 5 mm pienemmällä halkaisijalla runkolaakerit kuin Warren akselissa. Jäi vähän keskeltä roikkumaan.Etulimpun ja akselin päihin joutuu vaihtamaan laakerit takaisin,sitten se on taas sopiva Ifaan.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: IFA F9
ViestiLähetetty: 06 Loka 2015, 21:30 
Uusi aktivisti
Uusi aktivisti

Liittynyt: 05 Loka 2015, 23:55
Viestit: 3
En yhtäkkiä osaa sanoa mistä kyseisiä osia löytyis, mutta isälläni on Wartburgin remontoitu kone, mutta en tiedä minkä ikäisestä tai mallisesta autosta se on.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: IFA F9
ViestiLähetetty: 06 Loka 2015, 22:28 
Aktivisti
Aktivisti

Liittynyt: 26 Syys 2012, 23:34
Viestit: 33
Minulla on -55 mallinen vihdoin työn alla. Männänrenkaat löysin Unkarilaiselta valmistajalta ja yhdet vakiokokoiset on varastossa. Pikkuosia myös kaipailen ja tarvinnee varaosaraatoa etsiskellä. Kattoverhoilu on paikoillaan mutta aika hapero eli tuskin ehjänä lähtee että mallia saisi.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: IFA F9
ViestiLähetetty: 06 Tammi 2016, 21:10 
Uusi aktivisti
Uusi aktivisti

Liittynyt: 06 Tammi 2016, 20:36
Viestit: 3
Onko täällä IFA f9 kunnostajia? No,mulla on ollut käyttöautona IFA f9 kupee viitisentoista vuotta ympärivuotisesti. 353 kisamoottorilla,5-vaihteisella askilla,rata alustalla-jännä ajaa talvella :mrgreen: . 40 vuotta olen näiden DDR laitteiden kanssa elänyt. Jos on jotain kysyttävää F9-311 modernisoimisesta 353 voima paketilla ym. muutoksilla. tietänen asiasta jotain.Olen myös -82 sovittanut -66 trabanttiini 353 koneen hajonneen alkuperäisen tilalle. Voi olla että multa löytyy joitain itselleni ylimääräisiä F9-311 osia :IFA:


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: IFA F9
ViestiLähetetty: 06 Tammi 2016, 21:59 
Site Admin
Site Admin
Avatar

Liittynyt: 26 Loka 2010, 00:46
Viestit: 1785
Paikkakunta: Global
ifahenkilö kirjoitti:
Onko täällä IFA f9 kunnostajia? No,mulla on ollut käyttöautona IFA f9 kupee viitisentoista vuotta ympärivuotisesti. 353 kisamoottorilla,5-vaihteisella askilla,rata alustalla-jännä ajaa talvella :mrgreen: . 40 vuotta olen näiden DDR laitteiden kanssa elänyt. Jos on jotain kysyttävää F9-311 modernisoimisesta 353 voima paketilla ym. muutoksilla. tietänen asiasta jotain.Olen myös -82 sovittanut -66 trabanttiini 353 koneen hajonneen alkuperäisen tilalle. Voi olla että multa löytyy joitain itselleni ylimääräisiä F9-311 osia :IFA:


Tervetuloa foorumille! Onko näistä erittäin mielenkiintoisista autoista kuvia? Muutenkin olisi mukavaa kuulla lisää. :kitosss:

_________________
WarreTeam.com


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: IFA F9
ViestiLähetetty: 07 Tammi 2016, 00:11 
Uusi aktivisti
Uusi aktivisti

Liittynyt: 06 Tammi 2016, 20:36
Viestit: 3
Noista kupeen kuvista, en ole viitsinyt mokomaa käyttistä paljon kuvailla . Esim viimevuonna en viitsinyt pestä sitä kertaakaan :smileyg: Ne on eri kundeja ne kiilottajat. Mutta ridin&drivin lehdessä on numeroissa 1/-08 1/-13 juttua ja kuvia tästä laitteesta.Ja viritysohjeet kirjoitin numeroon 8/09. Auton nykytilaan on tulossa teknisiä parannuksia,311 duplex jarrut kisa kitkapinnolla, kireämpi kone :sunshine: Tossa kesän aikana muutin sisustan täysin erilaiseksi.Poistin kaikki verhoilut,topatut penkit,radion,myös kattoverhoilun,takaistuimen,ralliruudutetun kojelaudan,ym. Etuistuimet valmistin kokonaan itse-alumiinista ja vanerista, lisäksi ne on roimasti kevennys reijitetty. Ovat tehty 30-luvun lopun kisa auton henkeen.Niissä ei ole mitään pehmusteita.Lopuksi koko sisustan pinnat vetäisin mattamustalla,Nyt ei tartte hävetä hottentotti sisustaa :voi perk: Lisäksi asensin oma tekoisen kärjettömän suoraveto virranjakan-Kyllä,siinä on boschin pyörijä ja itsevalmistettu kansi, ja yksi syttypuola. Muutosten myötä lähti satakunta kiloa veks. Sit vielä teetin konepellin takareunoihin tulevat alumiiniset RENNSPORT tekstit, eiköhän tämä mopo pysty ne kohta lunastamaan :D Seuraavaksi olis tarkoitus muuttaa imupuoli läppäohjatuksi,lisäksi ehkä joka pytylle oma tehari.Jäähdytin tosin pitäisi siirtää taakse. Pomoni kyllä ehdotti että viskataan pellin alle polariksen 180 hv kolmipyttyinen kone-leimojen välillä. Antaa nyt toistaiseksi olla,sehän on ameriikasta :sad2:


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: IFA F9
ViestiLähetetty: 10 Helmi 2016, 18:24 
Uusi aktivisti
Uusi aktivisti

Liittynyt: 10 Helmi 2016, 17:11
Viestit: 1
Hei, minulla on IFA -55 projekti maalarilla. Tarvitsen ovien tuuletusluukkujen saranat tai kuvan niistä ja apukuskin puoleisen luukun etummaisen tiivisteen.. Jos löytyy muitakin ehjiä tiivisteitä, olisin kiinnostunut. Myös takavalojen pohjat tarvitsisin. Itse sovitin uudet tarvikeliikkeestä hankitut jarrusylinterit jarrukilpiin, joihin sopii nykyletkut.. Pääsylinteriin uudet kumit löytyi turun jarruosasta hyllystä. IFAni moottori pitää käydessään voimakasta vonkumista, mitkä laakerit sen aiheuttaa? Laturi ja puhallinakseli ei pidä ääntä. Jos löytyy tarvitsemiani osia tai vastauksia kysymykseen voi laittaa s-postiin: jaakko.tamsi@pp1.inet.fi KIITOS!! :kitosss:


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: IFA F9
ViestiLähetetty: 10 Helmi 2016, 18:36 
Uusi aktivisti
Uusi aktivisti

Liittynyt: 05 Loka 2015, 23:55
Viestit: 3
:D Mulla on tekeillä Ifa F9 -1953/1954. Alusta ja tekniikka on kunnostettu ja korityötkin loppusuoralla. Maalaus ja sisustustyöt edessä. Saiskohan mistään edullisesti Ifaan renkaita, laseja, listoja ym. piste-osia. Olisin kovasti kiinnostunut ostamaan. Jos jotain löytyisi, soittaisitko 0415823463. Tässä mallissa on jaettu tuulilasi ja jaettu takalasi. Jos joku tarvii nokkapelliä, sellainen löytyy uusi käyttätön. Sovitin omaani, mutta on pari senttiä lyhkäisempi.


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Lähetä uusi viestiLähetä vastaus Sivu 3/4   [ 40 viestiä ]
Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4  Seuraava


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 28 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
cron


Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
610nm Style by Daniel St. Jules of Gamexe.net

Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com