Muuta fontin kokoa


Lähetä uusi viestiLähetä vastaus Sivu 2/2   [ 15 viestiä ]
Mene sivulle Edellinen  1, 2
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Re: Wartburg 353W Tourist
ViestiLähetetty: 09 Syys 2013, 10:02 
Etuoikeutettu kansalainen
Etuoikeutettu kansalainen
Avatar

Liittynyt: 27 Loka 2010, 08:29
Viestit: 252
Viikonloppuna oli tarkoitus siirtää Warre tallista pihanpuolelle. Ajatuksena oli hioa ikkunan karmit maalausta varten valmiiksi,jottei kaikki pöly olisi tallissa. Säätilakin oli suotuisa. Siispä tuumasta toimeen. Virta-avainta käännettäessä ei tapahtunut mitään. Akku tyhjentynyt tallissa olon aikana? Ei muuta kuin akku lataukseen.Lauantai iltana uusi yritys ja edelleenkin hiljaista. Keulakappale irti ja tutkimaan startin liitoksia. Irroitin kaikki johdot ja puhdistin liitokset. Toimenpiteellä ei ollut vaikutusta. Epäilykset siirtyivät virtalukon pohjaan, joka tosin on toiminut moitteetta tähän asti. Startin herätevirta tulee virtalukon pohjaan napaan nro.50. Ko.lattaliitin tuntui heiluvan kuin maitohammas. Kokeilin koelampulla ja virtaa ei tullut startille. Testasin vielä piipparilla herätevirtajohdon kunnon joka oli ok.
Virtalukkoon on luonnollisesti vaihdettavissa pelkkä pohjaosa, johon liittimet kytketään. Käytössä on ollut useampaa eri mallia. Tässä vuoden -84 mallissa on lattaliittimillä varustettu Doblina, jota on käytetty 80-luvun loppuun asti. Pöljän varaosakeskuksessa taitaa olla myynnissä kaikkia eri variaatioita.
Omasta hyllystä sattui löytymään ylimääräinen virtalukko, jonka ajattelin nyt vaihtaa vanhan tilalle. Vilkkukatkaisijan ympäriltä muovisuojat pois jonka jälkeen irroitin ratin. Rattiakseli on yhdellä pultilla kojelaudassa kiinni, tämä irti sekä virtalukon kiinnityspultti. Virtalukko on näin poistettavissa. Virtalukon pohjan vaihtaminen irroittamatta virtalukkoa on varmasti mahdollista mutta vaatii aika taipuisaa niskaa. Uusi virtalukko kiinni ja kamat kasaan käänteisessä järjestyksessä. Irroitettaessa liittimiä kannattaa katsoa mikä johto menee mihinkin.
Nyt kun toinen virtalukko oli paikallaan, pärähti Warre iloisesti käymään. Vanha virtalukon pohja oli toki vanha mutta hieman ihmetyttää miten se hajosi ikäänkuin laakista.

_________________
Mit sozialistischem Gruß!!!
Trabant 601 -86. Trabant 601 -82 Trabant 601 -88. Moskvitsh Elite 1500 M x 2 Anhänger HP 500.Wartburg 353 W -82


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Wartburg 353W Tourist
ViestiLähetetty: 09 Syys 2013, 12:54 
Etuoikeutettu kansalainen
Etuoikeutettu kansalainen
Avatar

Liittynyt: 27 Loka 2010, 08:29
Viestit: 252
Purin rikkoutuneen virtalukon työpöydälle ja syy toimimattomuuteen selvisi. Kuvassa näkyvä musta muovinen osa oli mennyt kolmeen osaan. Sen verran toimi,että sytytysvirta kytkeytyi, käyntiin ei enää lähtenyt




Kuva

_________________
Mit sozialistischem Gruß!!!
Trabant 601 -86. Trabant 601 -82 Trabant 601 -88. Moskvitsh Elite 1500 M x 2 Anhänger HP 500.Wartburg 353 W -82


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Wartburg 353W Tourist
ViestiLähetetty: 09 Syys 2013, 19:23 
Stasin jäsen
Stasin jäsen
Avatar

Liittynyt: 30 Loka 2010, 19:59
Viestit: 796
Paikkakunta: Pietarsaari
Se oli yllättävän vian. Normaalisti kytkentäpellit palaa kunnes ei enää yhdistyy. Toivottavasti voit säästää peltiosat. Jos et sinä niin joku muu voi niitä tarvita.

_________________
Kun tiedät kaiken, olet varmasti ymmärtänyt jotain väärin.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Wartburg 353W Tourist
ViestiLähetetty: 09 Syys 2013, 23:35 
Etuoikeutettu kansalainen
Etuoikeutettu kansalainen
Avatar

Liittynyt: 27 Loka 2010, 08:29
Viestit: 252
Useinhan nuo virtalukon pohjat saattavat temppuilla pitkään ennenkuin kontaktipinnat kuluvat lopullisesti.Yleensä tulee taltioitua tuota roinaa liiankin kanssa,ei tuokaan roskiin menr :)

_________________
Mit sozialistischem Gruß!!!
Trabant 601 -86. Trabant 601 -82 Trabant 601 -88. Moskvitsh Elite 1500 M x 2 Anhänger HP 500.Wartburg 353 W -82


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Wartburg 353W Tourist
ViestiLähetetty: 11 Touko 2014, 16:15 
Etuoikeutettu kansalainen
Etuoikeutettu kansalainen
Avatar

Liittynyt: 27 Loka 2010, 08:29
Viestit: 252
Warre projektista tuli irroitettua tankki kun aiemmin on ollut viitteitä ruosteesta jota on bensapumppuun ja kaasariin alkanut ilmestyä.Tankki sai sitruunahappo käsittelyn ja siitä tuli yllättävän hyvä.
Samalla kun tuo peräpäää tuli purettua ajattelin tutkia paria ruostekohtaa..no yllätäen paljastuikin kaikenlaista korjattavaa.Lasikuitu lokasuojien alta paljastuikin puuhamaa. Tuo kohta on Warressa takuuvarma ruostepesä jos sitä ei ole aikanaan ruostesuojattu kunnolla. Apukuskin puoleinen osa oli pahempi toisella puolella ei ollut kuin pari pientä kohtaa.

Polttoaineen täyttöaukon ja putken sisääntulokohta on kerännyt moskaa ja ruostunut.

Kuva

Polttoaineen täyttöputken "kuppi" on aika lohduttomassa kunnossa.Ko.osa on osa korirakennetta ja sitä ei taida olla varaosana missään.Tai on se sellaisessa osassa kiinteänä joka on toinen puolisko koko tuosta farmari-auton takaosasta. Tuon korjaamisessa saattaa mennä tovi..Mietin,että pitäisikö kokeilla tehdä siitä muotti ja yrittää prässätä pelti siihen.

Kuva

Täyttöputken suojamassan alta paljastunutta korroosiota

Kuva

pahimmat kohdat leikattu pois ja yksi paikka kiinni.Lisää joutuu varmaan vielä leikkaamaan sen verran hapettunutta on tuo pelti. Täytyy tuo vielä hioa pellille koko homma tai yrittää turata sitä pienellä hiekkapuhalluslaitteella.

Kuva

_________________
Mit sozialistischem Gruß!!!
Trabant 601 -86. Trabant 601 -82 Trabant 601 -88. Moskvitsh Elite 1500 M x 2 Anhänger HP 500.Wartburg 353 W -82


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Lähetä uusi viestiLähetä vastaus Sivu 2/2   [ 15 viestiä ]
Mene sivulle Edellinen  1, 2


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 60 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  


Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
610nm Style by Daniel St. Jules of Gamexe.net

Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com