Wartburg & Trabant Forum
http://www.warreteam.com/forum/

Pienet korjaukset
http://www.warreteam.com/forum/viewtopic.php?f=4&t=5951
Sivu 1/1

Kirjoittaja:  Warre 1000 [ 16 Kesä 2012, 21:42 ]
Viestin otsikko:  Pienet korjaukset

Oli jo muutama vuotta sitten kuin katsastusmies moitti ettei ratti palautuu itseästään suoraan tilaan. Etsiskelujen jälkeen huomasin että rattitangon pusla on kiinni rattitankooon ja pyörii kumikinnityksessä. Korjasin tilannetta löystämällä ruuvit ettei kumikiinnityksen kiristi puslan. Viime kesänä olen yrittänyt ruosteen irroittamisnesteellä tuloksetta. Eli nyt otin pikku hiomalaikan ja tein viistettä rattitangon puslalle. Sillä sain sen irroitetuksi. Hion pois ruostetta, voitelin ja kiinnitin osat uudestaan. Seuraavalla ajolla saan tarkistaa palautuuko rattia itseästään. Vintilläni on kyllä käytetyn puslan säästetty, mutta en tiedä saanko rattia irroitettua ilman väkivaltaa.

Liitteet:
DSC02835.JPG
DSC02835.JPG [ 118.24 KiB | Katsottu 6633 kertaa ]

Kirjoittaja:  warreteam.com [ 16 Kesä 2012, 23:34 ]
Viestin otsikko:  Re: Pienet korjaukset

WT:n Helmessä ohjaus palautuu myös vähän nihkeästi mutta uskon, että suurin syy on 175 leveät renkaat.

Tänään tuli suhattua Warrella koko päivä ja takapyörän krominen keskiö on pikkasen irti / löysä ja kiliseen ikävästi mukulakivikaduilla. Sille pitää keksiä jokin kiristys...

Kirjoittaja:  warremies [ 18 Kesä 2012, 07:15 ]
Viestin otsikko:  Re: Pienet korjaukset

Jos kromikuppi on väljä vanteen keskireikään, painakaa sitä lievästi soikeaksi tai kolmiomaiseksi, että se tulee sopivamman tuntuiseksi.

Kirjoittaja:  Toveri Sladimir [ 18 Kesä 2012, 09:55 ]
Viestin otsikko:  Re: Pienet korjaukset

1.Aurauskulma kohdilleen. Olen pitänyt vyörenkailla aurauksen nollissa, vaikka haritusta suositellaan 1-3mm. Palauttaa paremmin, eikä vetele niin hirveästi.
2. Hammastangon purku ja parempien vaseliinien vaihto.
3. Rattiakselin puslien voitelu.
4. Kunnon renkaat, Pneumantin 175/70 m+s renkaat eivät ole sellaiset.

Näillä asiat ovat jo hieman paremmin, mutta jos halutaan parempaa niin jatketaan harjoituksia:

5. Pallonivelien voitelu. Etupään paino on yläpallojen päällä, joten rasvanipat yläpallon yläosaan.
6. Hammastangon automaattisen säädön muuttaminen manuaaliseksi. Poistetaan 6-kolokannalla oleva säätöpultti ja sen alla oleva jousí. Tilalle M18x1.5 pultista tehty vastaava tappi, joka lukitaan mutterilla hammastangon kuoreen kun välys on minimaalinen. Tämänjälkeen ei jousi enään paina hirveällä voimalla hammastusta ja laahainpalaa vastakkain.
7. Raidetangon sisäpäät puretaan ja otetaan jouset käsittelyyn. Jousi ruuvipenkkiin ja pillistä kuumaa. Jousi modifioidaan sellaiseksi, että puristusvaraa on 1 mm. Jousen alle normaali 8 mm prikka. Kasataan vaseliinin kanssa. Tällä toimenpiteellä estetään jousien kokoonpainuminen kaarteessa ja urissa. Äkkinäiset muljahtelut saadaan minimiin.

No jopas nyt tuntuu jo hyvältä. Ruokahalu kasvaa tietenkin.

8. Takajousista lyhennetään kierros, joten takapyörä on nyt suorassa. Sedaniin laitetaan Touristin takajouset.
9. Rajoitetaan takapyörän ulosjousto rajoitinhihnalla siten, että ulosjoustoa jää 30mm.
10. Vaihdetaan iskunvaimentimet parempiin. Taakse voi laittaa lyhyemmätkin, niin ei tarvitse tehdä edellistä toimenpidettä. Kittelästä kun tilaa Warreen mittatilausiskarit, niin johan toimii.

Niin, kertokaapa mitä muuta olette tehneet warren ajo-omituisuuksien poistamiseksi?

Kirjoittaja:  Warre 1000 [ 18 Kesä 2012, 21:47 ]
Viestin otsikko:  Re: Pienet korjaukset

Oli paljon keinoja parantaakseen Warren ajomukavuuden. Valitettavasti aikani on vähempi.

Sivu 1/1 Kaikki ajat ovat UTC + 3 tuntia [ DST ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/