Muuta fontin kokoa


Lähetä uusi viestiLähetä vastaus Sivu 1/1   [ 6 viestiä ]
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: 1979 Sedan
ViestiLähetetty: 03 Huhti 2024, 16:20 
Työn sankari
Työn sankari

Liittynyt: 29 Kesä 2019, 11:13
Viestit: 60
Paikkakunta: Urjala
Oliivin väriset kelvolliset sedanin penkit olisivat tarpeen tai pelkkä kangas. Onkohan oliivin väristä kangasta tai sen kaltaista jostain saatavilla? Jossain vaiheessa oli ruskeita verhoiluja myynnissä toki nekin olisivat paremmat kuin kulahtaneet, mutta tuo vihreä sävy kyllä kiehtoisi. Toisaalta etupenkitkin on vaihtuneet niskatuellisiksi mutta taidan antaa niin ollakin ihan turvallisuus syistä. Museoautoa ei ehkä tavoitella.



https://warreteam.com/wartburg353/353_Varikartat_2.htm


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: 1979 Sedan
ViestiLähetetty: 05 Huhti 2024, 09:19 
Pöljän Varaosakeskus
Pöljän Varaosakeskus
Avatar

Liittynyt: 28 Loka 2010, 12:54
Viestit: 1436
Kalanruoto-ruskea tuli 1980 niskatuettomiin, ja sitten niskatuellisiin Suomessa. Saksassa oli muitakin värejä tarjolla. Jotenkin hahmotan, että 70-luvun lopussa kaikki suomiautot olisivat tummanruskealla yksisävyisellä verhoilulla kaikki. Minulta voisi löytyä kankaat yhteen autoon ruskealla kalanruodolla. Muiden värien kanssa joutuu katsomaan tarjontaa muualta, eikä tule mieleen mistä. Tuolta voi katsella muutamaa valmista settiä. Istuvuuden kanssa joutuu hieman askartelemaan, eli pätevä verhoilija tekee irtopenkkiin paljon paremmat.

https://ost-sattler-shop.de/

_________________
PÖLJÄN VARAOSAKESKUS Kauppaa rehellisesti neljällä kielellä (Suomee, Savvoo, hiljoo ja kovvoo) http://www.warreteam.com/varaosat
varaosat@warreteam.com 0400-142568


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: 1979 Sedan
ViestiLähetetty: 25 Elo 2024, 23:36 
Työn sankari
Työn sankari

Liittynyt: 29 Kesä 2019, 11:13
Viestit: 60
Paikkakunta: Urjala
Tähän autoon on nyt hiukan ehtinyt perehtyä. Korissa ei ole merkittäviä ruostevaurioita, joita pitäisi hitsata. Ainakaan missään paikassa, joka on päältä tai alta mitään purkamatta näkyvissä. Ulkopinnassa iän ja käytön tuomaa haalistumaa ja pikku lommoja. Kuskin etuoven ikkunanpoka takareunasta katkennut ja virityksellä korjattu. Se kaipaa hitsausta.

Ajatus on ollut, että tämän auton osalta en pura kauheasti vaan osa ja alue kerrallaan kuntoon.

Jarrut taakse piti laittaa ja kaasuttimen koho vaihtaa ennen katsastusta. Jarruista tuli uusinta näyttö mutta nyt on hyvät.

Lisäilen kuvia kun saan nämä digihommat pelittämään.

Sytytystä säädettäessä tuli havaittua melkoinen klappi kampiakselin laakereissa. Onneksi on tullut kerättyä/säästettyä monenmoista osaa nurkkiin. Löytyi hyväksi väitetty 1989 moottori, josta puuttui kaasutin ja kytkin/asetelma.

Sitten jumppa vanhasta koneesta uuteen kansi, imusarja kaasuttimineen , laturi, jakaja paikalleen ja kone autoon.

Homma sujui hyvin tuleva Warrekuski joka on jo käynyt DDR ajoneuvo tapahtumissa ja toinen kaveri vielä apuna koneen paikalle laitossa. Illalla jo pääsi kokeilemaan ja hyvältä vaikuttaa.


Liitteet:
Tiedoston kommentti: Moottori on mukautettuna paikallaan ja käy hyvin. Montaa voimasanaa ei tarvittu.
20240825_191342.jpg
20240825_191342.jpg [ 233.97 KiB | Katsottu 1939 kertaa ]
Tiedoston kommentti: Uusi ja vanha moottori. Teknistä kehitystä on selvästi tapahtunut kymmenen vuoden aikana. mikä on näiden koneiden ikäero.
20240825_092524.jpg
20240825_092524.jpg [ 285.5 KiB | Katsottu 1939 kertaa ]
Tiedoston kommentti: Hiukan huuhtelua lämmittimen kennolle ja jäähdyttäjälle.
20240825_090232.jpg
20240825_090232.jpg [ 303.72 KiB | Katsottu 1940 kertaa ]
Tiedoston kommentti: Vanha kone poistettu ja tästä hyödynnetään kansi, imusarja kaasuttimineen, laturi, startti vaihtokoneeseen.
20240821_203847.jpg
20240821_203847.jpg [ 254.94 KiB | Katsottu 1940 kertaa ]
Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: 1979 Sedan
ViestiLähetetty: 27 Elo 2024, 21:50 
Pöljän Varaosakeskus
Pöljän Varaosakeskus
Avatar

Liittynyt: 28 Loka 2010, 12:54
Viestit: 1436
Eikös tuo vanha kone ole harvinaisempi kuparimolybdeenilohko, joten älä sitä hävitä. Mikä oli sen valmistusvuosi?

_________________
PÖLJÄN VARAOSAKESKUS Kauppaa rehellisesti neljällä kielellä (Suomee, Savvoo, hiljoo ja kovvoo) http://www.warreteam.com/varaosat
varaosat@warreteam.com 0400-142568


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: 1979 Sedan
ViestiLähetetty: 28 Elo 2024, 08:14 
Työn sankari
Työn sankari

Liittynyt: 29 Kesä 2019, 11:13
Viestit: 60
Paikkakunta: Urjala
Kyllä se sellainen on ja en hävitä. Moottorin lohkon merkintä on 22 3.73. Eli eikös tämä ole vuodelta 73 eli 6 vuotta autoa vanhempi.

Mikä tämän CuMo lohkon taika lienee? Lohkon itsestään on ok oloinen.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: 1979 Sedan
ViestiLähetetty: 28 Elo 2024, 09:10 
Pöljän Varaosakeskus
Pöljän Varaosakeskus
Avatar

Liittynyt: 28 Loka 2010, 12:54
Viestit: 1436
Ei ole selvinnyt, miksi niistä on kysyntää Saksassa. Vaihtoehtoina materiaalin liukkaus, helppo työstö, isommat varat kanavien avarrukseen, hitsattavuus... Minulla on 2 CuMo-lohkoa, 69 ja 73. Vanhemmassa tyhjennysproput kampikammion pohjassa.

_________________
PÖLJÄN VARAOSAKESKUS Kauppaa rehellisesti neljällä kielellä (Suomee, Savvoo, hiljoo ja kovvoo) http://www.warreteam.com/varaosat
varaosat@warreteam.com 0400-142568


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Lähetä uusi viestiLähetä vastaus Sivu 1/1   [ 6 viestiä ]


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 7 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
cron


Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
610nm Style by Daniel St. Jules of Gamexe.net

Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com