Muuta fontin kokoa


Lähetä uusi viestiLähetä vastaus Sivu 3/3   [ 26 viestiä ]
Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Re: Vaihdelaatikon kunnostus vm. 1968
ViestiLähetetty: 27 Huhti 2021, 16:41 
Tuotantotyöntekijä
Tuotantotyöntekijä

Liittynyt: 13 Huhti 2020, 19:51
Viestit: 81
Oikea hammasvälys vaihtelee hionnan mukaan. Se on kirjoitettu lautaspyörän selkäpuolelle. Mitataan heittokellolla lautaspyörän hampaan päästä. tm


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Vaihdelaatikon kunnostus vm. 1968
ViestiLähetetty: 27 Huhti 2021, 17:41 
Pöljän Varaosakeskus
Pöljän Varaosakeskus
Avatar

Liittynyt: 28 Loka 2010, 12:54
Viestit: 1407
Vaihteiston osia saa kysyä minultakin. Vapaakytkimen rumpujakin varastossa.

_________________
PÖLJÄN VARAOSAKESKUS Kauppaa rehellisesti neljällä kielellä (Suomee, Savvoo, hiljoo ja kovvoo) http://www.warreteam.com/varaosat
varaosat@warreteam.com 0400-142568


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Vaihdelaatikon kunnostus vm. 1968
ViestiLähetetty: 28 Marras 2021, 15:17 
Tuotantotyöntekijä
Tuotantotyöntekijä

Liittynyt: 13 Huhti 2020, 19:51
Viestit: 81
Uliseva vetopyörästö oli otettava auki kesän ajojen päätteeksi. 3000 km ei ollut jättänyt mitään havaittavaa jälkeä vetopyöriin, mutta magneetissa oli reilusti hienojakoista metallia.
Korjaamokirjan mukaan pienen vetopyörän etäisyys tasauspyörästön keskilinjasta on 64mm, korjattuna lautaspyörään merkityllä mitalla. Mitataan erikoistyökalulla. Sen puuttuessa pitää soveltaa. Vetopyörästökotelon halkaisupinta on periaatteessa myös keskilinja, mutta ainakin tässä vaihteistossa koneistus on sen verran epätarkka että sitä ei voi käyttää. Olisiko tasopintaan merkitty 0.20 keskilinjan virhe?
Poskilaakerin halkaisija on 130 mm. Laittamalla laakerin pohjalle tasan 1.0mm levyn ja sen päälle suoran tangon pitäisi tangon juuri koskettaa pienen vetopyörän päätä. Korjattuna eromitalla, tässä laatikossa +0.05mm. Sallittu toleranssi +0.05mm. Tässä laatikossa tangon ja vetopyörän väliin pitäisi mennä 0.05-0.1 mm liuskamitta.
Nyt väli on 0.15mm. Eli 0.05mm ohi toleranssin.
Myös merkkiväri näyttäisi olevan aavistuksen ulkona. Hammasvälys 0.25mm oli kohdallansa.
Sisu akselin kuvassa lienee virhe,sillä hypoidipyörä vetää lautaspyörää koveralta puolelta. Pari kuvaa myöhemmin.
Alkuperäiset kulumajäljet lautaspyörässä osoittavat että tehtaan säätö on ollut aivan kohdallaan. Onko varaosana myyty laakeri kakkoslaatua vai onko laakereiden toleranssi ollut suuri? 0.1mm ero tuntuu suurelta.
Uskomattoman tarkkaa tuntuu tämä vetopyörän säätö kuitenkin olevan.
Millainen Stigu sinun vaihteiston lopputulos oli? tm


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Vaihdelaatikon kunnostus vm. 1968
ViestiLähetetty: 28 Marras 2021, 18:43 
Site Admin
Site Admin
Avatar

Liittynyt: 26 Loka 2010, 00:46
Viestit: 1785
Paikkakunta: Global
Tässä kuvat Tompan puolesta:

Kuva

Kuva

_________________
WarreTeam.com


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Vaihdelaatikon kunnostus vm. 1968
ViestiLähetetty: 28 Marras 2021, 19:47 
Stasin jäsen
Stasin jäsen
Avatar

Liittynyt: 30 Loka 2010, 19:59
Viestit: 796
Paikkakunta: Pietarsaari
Minun vaihdelaatikkoa on vielä hienon näkösenä varastohyllyn alapuolella. En ole vielä laittanut sen Warreen. Eli en tiedä onnnistuiko minun kunnostusta. En pystynyt mittaamaan mitään paitsi kosketuskuvaa, ja elän toivossa että uusilla laakereilla kaikki tulee kohdallaan.

Keväällä antoi tarjouksen pienestä metsäpalstasta järven rannalla, ja olin siinä korkein tarjoja. Tosiaan en yltynut myyjän minimihintaan, eli oli pakko maksaa vähän enemmän. Sitä tuli kallista metsäpalstaa ja halpa rantatonti, mutta se rantatontti on kyllä halpaa. Tieheen yli suota voidaan haudata yhtä paljon rahaa, sekä rantaan edeellen yhtä paljon kuin palstan hinnan. Rakennusluvan saatavuus ei ole aivan selvääkään. Kesän helteessä raivattiin pusikoita pois tieltä, sekä kaatoin puuta huvilaa varten. Nyt kannat ja kivet on kaivettu alas, ja lauantaina siirrettiin ulkohuusi pojan Nivalla sinne 6 osissa. Paluumatka oli vähän jäännä, kun Niva meinasi valua ojaan. Vinssillä päästiin eteenpäin, ja nyt olisi laton vuoro saada siihen kevään koottavaksi.

Jos talvilomalla on lämminta, niin saatan vaihtaa kunnostettua vaihdelaatikkoa paikalle.

_________________
Kun tiedät kaiken, olet varmasti ymmärtänyt jotain väärin.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Vaihdelaatikon kunnostus vm. 1968
ViestiLähetetty: 29 Marras 2021, 11:39 
Tuotantotyöntekijä
Tuotantotyöntekijä

Liittynyt: 13 Huhti 2020, 19:51
Viestit: 81
Onneksi olkoon hankinnasta!
Mökkihommat ja Warrehommat on tosi kivoja hommia. tm


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Lähetä uusi viestiLähetä vastaus Sivu 3/3   [ 26 viestiä ]
Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 29 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
cron


Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
610nm Style by Daniel St. Jules of Gamexe.net

Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com