Wartburg & Trabant Forum
http://www.warreteam.com/forum/

Warre 353W museointi
http://www.warreteam.com/forum/viewtopic.php?f=4&t=10911
Sivu 1/2

Kirjoittaja:  tumo62 [ 28 Tammi 2017, 12:47 ]
Viestin otsikko:  Warre 353W museointi

Moi

Olen pienenikäni 54v halunnut Warren.
Nyt tein kaupat vm-80 yksilöstä ajettu 36000km

Auto säilötty lämpimässä.Keväänmällä sitä hakemaan trailerilla uuteenkotiin Kouvolaan
Forssan seudulta.
Vaatii ainakin jarrujen ja polttoainelinjan läpikäynnin ja uudet gummit.
Baarumit jo tilasinkin Rengas onlinesta 49 ekeä/kpl

Onnistuin ostamaan pilkkahintaan paikallisen/entisen Warremyyjän varaosat.
Niitä nyt käydään läpi,koska varasto on todella sekainen.

Onko vastaan tullut sudenkuoppia museoinnissa,
koska se on lopullinen tavoitteeni?

T:Tuomo onnellinen Warremies

Kirjoittaja:  Tasty [ 28 Tammi 2017, 17:47 ]
Viestin otsikko:  Re: Warre 353W museointi

Onnittelut innosta ja onnesta!

Ainakin täällä länsirannikolla tuo "museointi" on verrattain asiallista hommaa ja kunhan tyyli säilyy, pienet poikkeamatkin sallitaan.
Tarkoitan esim sitä, että ei olla ihan ylikireitä siitä, kuuluuko autoon mattamustat/puolikiiltävät mustat puskurit vai kromiset, jos molempia on myyty suurin piirtein samaan aikaan (ja niinhän tapahtui 80-luvun alussa, kun "baujahr" (valmistusvuosi) saattoi eri yksilöiden välillä heitellä parikin vuotta, vaikka kaikki myytiin "uusina").

Pyri puhtaaseen lookiin, ei suuria värivivahteita peltiosissa eikä ruostepilkkuja missään ja pisteenä i:n päälle ehjä sisustus niin onnistuu varmasti. Onnea matkaan ja kuvia kehiin, jooko?!

Kirjoittaja:  warreteam.com [ 30 Tammi 2017, 11:37 ]
Viestin otsikko:  Re: Warre 353W museointi

Tervetuloa vaan foorumille ja onnea oman Helmen ostamisesta!

Museointi (Warren) oli ainakin täällä HKI:n alueella ihan suhtkoht tarkkaa puuhaa ja olen samaan mieltä Fwp:n kanssa mitä vaaditaan. Ja korostaisin vielä, että jos kromeja on, niin ne pitää olla aika virheettömät. Tässä on kuvasarja kun omaa autoa tarkastettiin museosetien toimesta: http://warreteam.com/g2013/0307.htm. Vaikka autosta löytyi ruostetta (ovien alareunoista), saimme leiman kun lupasimme korjata ne kuntoon. Toisaalta amerikkalaisen autoni museointi (eri ihmisten toimesta) sitten taas oli 15min juttu ja siinä pyydettiin muuttamaan vain akun kiinnitystä. Eli Warre sai "hoonausta" koko rahan edestä. :vihellys:

Kirjoittaja:  tumo62 [ 27 Touko 2017, 20:50 ]
Viestin otsikko:  Re: Warre 353W museointi

Kääk

Huomenna Warpuseni joutuu vieraiden ihmisten käpelöitäviksi.

Eli museotarkastus on huomenna.Suhtaudun asiaa rennosti
vaikka tuskin nukun silmällistäkään ensi yönä.

Tiedän muutamia ongelmia.Yksi ehkä pahinpia on nykyaikaiset
letkunkiristimet vesi ja bensalinjassa??

Palaan asiaan. :sad2:

Kirjoittaja:  Toveri Sladimir [ 27 Touko 2017, 22:51 ]
Viestin otsikko:  Re: Warre 353W museointi

Minultahan löytyy näitä vanhanliitonlemmareita, jos jotain alkaa ahdistamaan. uudet lemmarit kyllä hyväksytään, kunhan kiristinosat on käännetty "piiloon". Jos tietysti itse vaatii täydellisyyttä, niin silloinhan ne on vaihdettava.

Kirjoittaja:  tumo62 [ 28 Touko 2017, 18:24 ]
Viestin otsikko:  Re: Warre 353W museointi

Museointineuvottelu

Kävin tänään näyttämässä autoa.
Tapahtuma oli alustava katselmus eikä siitä veloitettu.

-Pestä ja puunata pitäisi yltä,alta ja siltäväliltä koko auto.
-Muutama pieni painauma pellissä olisi oiottava.
-Alatakakulmissa hitsattavaa ruostetta ja toisessa yläkulmassa ruostekukkanen muhii maalin alla.
Koko lokasuoja maalaukseen.
-Hiekkapelti edessä spreijattava alustamassalla.
Nämä nyt alkajaisiksi,jotta kannattaa edes yrittää museointia.
-Klemmarit yllättäen kelpaisivat vaikka ovat vesilinjassa haponkestäviä.

Ei tarkastus ole mikään helppo nakki.

Katsotaan,jos innostun ajokauden jälkeen.

Kirjoittaja:  warremies [ 28 Touko 2017, 18:39 ]
Viestin otsikko:  Re: Warre 353W museointi

tumo62 kirjoitti:
-Hiekkapelti edessä spreijattava alustamassalla.


Mistäs tämä tuli? Maalattuhan se alunperin on..

Kirjoittaja:  tumo62 [ 29 Touko 2017, 12:19 ]
Viestin otsikko:  Re: Warre 353W museointi

Joopa

Massalla suihkuttelua suosittelivat,kun oli ruostehitusia näkyvillä.
Ehkä olivat sitämieltä,että ruostesuojauksessa näin toimitaan alunperinkin.

Ovenkahvan kiinnityksessä on joka ovessa painauma.
Tätäkin epäiltiin käytön ja ohuen pellin aikaansaannokseksi.
Minusta näyttää ihan tehdastekoisilta prässäyksiltä.

Mikähän on oikea tulkinta?

En vedä tietenkään hernettä nenään,koska herrat olivat kiireisiä,mutta avuliaita.
Minähän olin heiltä tietoa hakemassa.Sitä sain aivan ilmaiseksi.

Kirjoittaja:  hara [ 29 Touko 2017, 21:04 ]
Viestin otsikko:  Re: Warre 353W museointi

:shock: Mikä ihme AWE sinulla on jos on ohuet pellit?

Kirjoittaja:  hara [ 29 Touko 2017, 21:19 ]
Viestin otsikko:  Re: Warre 353W museointi

Olen tässä vuosien saatossa alkanut hiukka karsastaa "museoajoneuvoja". Minulla on suhteita ja tuttavuuksia museoalalle ihan opintojen takia ja siellä herätti hilpeyttä silloin harrastettu "entisöinti", kuten he sanoivat. Kun autoista tehtiin kuin tehtaalta lähteneitä...eivät ne museoihmisten mielestä olleet sitten enää museoesineitä vaan jotain ihan muuta. Kaikki esineen historia oli hävitetty. Onneksi muutosta on alkanut tapahtua. Kyllä nuo vakuutusetuudet sun muut voisi myöntää yli 30 vanhalle muutenkin; eihän juuri kukaan työkseen sellaisella aja...ja jos ajaa, ei se kovin merkittävä autoilijajoukko ole ja suurta tappiota valtiontaloudelle aiheuta.

Toinen asia, mitä tuttavat museoalalla ihmettelivät, oli museo -sanan käyttö ihan minkä kokoelman tahansa yhteydessä. Kun heidän mukaansa museolaitokseen kuuluu oleellisena tutkimus- ja julkaisutyö.

Mutta kaikkiaan: annetaan kaikkien kukkien kukkia; niin tämä maailma on värikkäämpi :lol: .

Sivu 1/2 Kaikki ajat ovat UTC + 3 tuntia [ DST ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/