Muuta fontin kokoa


Lähetä uusi viestiLähetä vastaus Sivu 7/10   [ 93 viestiä ]
Mene sivulle Edellinen  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Re: Moottori vuodesta 1968 kunnostuksen
ViestiLähetetty: 12 Marras 2017, 20:44 
Stasin jäsen
Stasin jäsen
Avatar

Liittynyt: 30 Loka 2010, 19:59
Viestit: 796
Paikkakunta: Pietarsaari
Moottorikannattimet ovat hiotut, pohjamaalatut sekä pintamaalatut.


Liitteet:
DSC00085.JPG
DSC00085.JPG [ 69.33 KiB | Katsottu 6744 kertaa ]

_________________
Kun tiedät kaiken, olet varmasti ymmärtänyt jotain väärin.
Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Moottori vuodesta 1968 kunnostuksen
ViestiLähetetty: 15 Marras 2017, 22:51 
Stasin jäsen
Stasin jäsen
Avatar

Liittynyt: 30 Loka 2010, 19:59
Viestit: 796
Paikkakunta: Pietarsaari
Uuden hammaskehään on paikalla. Vanha hammaskehä lähti pois vasaroimalla sitä. Uuden pitää korjauskirjaan mukaan puristaa kylmänä paikalla. Puristinta en omista, eli lämmitin hammaskehää noin 100 asteeseen, ja sillä pystyin varovaisesti naputtamalla saada sen paikallaan. Saksassa lämmitetään vielä enemmän, niin se putoaa itsestään paikallaan.


Liitteet:
DSC00097.JPG
DSC00097.JPG [ 70.5 KiB | Katsottu 6658 kertaa ]

_________________
Kun tiedät kaiken, olet varmasti ymmärtänyt jotain väärin.
Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Moottori vuodesta 1968 kunnostuksen
ViestiLähetetty: 20 Marras 2017, 03:58 
Stasin jäsen
Stasin jäsen
Avatar

Liittynyt: 30 Loka 2010, 19:59
Viestit: 796
Paikkakunta: Pietarsaari
Korjauskirjassa lukee että voidaan vääntää kuluneen starttkranssin, jos uuden ei ole saatavilla. Silloin pitäisi hampaat viilata. Saksalaiset suosittelivat viilausta, että tällaistä näyttää kahden tunnin hommat.


Liitteet:
DSC00119.JPG
DSC00119.JPG [ 42.62 KiB | Katsottu 6584 kertaa ]

_________________
Kun tiedät kaiken, olet varmasti ymmärtänyt jotain väärin.
Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Moottori vuodesta 1968 kunnostuksen
ViestiLähetetty: 20 Marras 2017, 11:58 
IFA-kombinaatin jäsen
IFA-kombinaatin jäsen
Avatar

Liittynyt: 15 Joulu 2010, 17:06
Viestit: 320
Minä olin vielä kuluvan vuoden kesään asti siinä uskossa että koko vauhtipyörä on vaihdettava, kun hampaat kuluu tarpeeksi.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Moottori vuodesta 1968 kunnostuksen
ViestiLähetetty: 21 Marras 2017, 07:52 
Ansiokas tuotantotyöntekijä
Ansiokas tuotantotyöntekijä

Liittynyt: 22 Tammi 2015, 16:23
Viestit: 171
Minä käänsin pelkän hammaskehän, onnistuu lämmittäen helposti. Minä vain en viilannut noita hammastuksia, siitä ilmeisesti johtuu että startti ei toisinaan meinaa palauttaa bendixiä.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Moottori vuodesta 1968 kunnostuksen
ViestiLähetetty: 22 Marras 2017, 07:59 
Stasin jäsen
Stasin jäsen
Avatar

Liittynyt: 30 Loka 2010, 19:59
Viestit: 796
Paikkakunta: Pietarsaari
Voikin olla, että saksalaiset antavat turhaat ohjeet. Tässä löytyy kuvan keksijän vanhasta starttikranssista, mikä hän huomasi kytkin luistessa ja miten hän sen uuden viilasin. Noja, oli kyllä ollut jonkunlaisen käynnistysongelmankin.

http://www.w311.info/viewtopic.php?f=2&t=18167

_________________
Kun tiedät kaiken, olet varmasti ymmärtänyt jotain väärin.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Moottori vuodesta 1968 kunnostuksen
ViestiLähetetty: 06 Maalis 2018, 18:23 
Stasin jäsen
Stasin jäsen
Avatar

Liittynyt: 30 Loka 2010, 19:59
Viestit: 796
Paikkakunta: Pietarsaari
Mottorilohko maalattiin ja alapohja on nyt kinnitettynä. Sisällä ovat uudet tiivisteet, männät ja kampiakseli. Laitoin ohuesti väliin sinistä Loctite. Tiivistemassa en ole ennestään käyttänyt moottorin kokoonpanossa, mutta kun korjausoppaassa mainitaan helposti juoksevasta tiivistemassasta.

Sitten oli uuden silmälaakerin ja vauhtipyörän vuoron. Huomasin yhden ruuvin huonolla kannalla ja toisen oli ruosteinen. Otin pois hajonneesta moottorista kytkinasetelman ja huomasin siitä viritelmän. Huomaa mutteria alhaalla oikealle.

Liitteet:
DSC00162.JPG
DSC00162.JPG [ 147.48 KiB | Katsottu 6043 kertaa ]


Kuitenkin kanta oli 13 mm eikä 14 mm kuten aluksi käytettiin 353:ssa. Uskon käyttäväni vanhat ruuvit, jos en jostain löydän 14 mm kanttikasta ruuvia.

_________________
Kun tiedät kaiken, olet varmasti ymmärtänyt jotain väärin.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Moottori vuodesta 1968 kunnostuksen
ViestiLähetetty: 06 Maalis 2018, 21:37 
Pöljän Varaosakeskus
Pöljän Varaosakeskus
Avatar

Liittynyt: 28 Loka 2010, 12:54
Viestit: 1407
Tiivistelakkaa olen käyttänyt lohkonpuolikkaiden välissä. Kuivuu kovaksi, joten paineenvaihtelu ei sitä puhalla ulos. En käyttäisi vanhoja pultteja, koska vauhtipyörän irtoaminen on aika yleistä. Irronnut vauhtipyörä syö vielä kampiakselin pään, joten tuho on suuri. Ei kannata ainakaan yhtään alkuperäistä korkeampaa pulttia käyttää, ettei kanta ota kytkinkeskiöön kiinni. Uudella levyllä saattaa vielä toimia, mutta levyn kuluessa alkaa keskiö ottamaan pultinkantoihin kiinni. Joskus minulla oli 14mm kannallakin olevia pultteja, ehkä vieläkin. Täytyy tarkistaa.

_________________
PÖLJÄN VARAOSAKESKUS Kauppaa rehellisesti neljällä kielellä (Suomee, Savvoo, hiljoo ja kovvoo) http://www.warreteam.com/varaosat
varaosat@warreteam.com 0400-142568


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Moottori vuodesta 1968 kunnostuksen
ViestiLähetetty: 07 Maalis 2018, 12:45 
IFA-kombinaatin jäsen
IFA-kombinaatin jäsen

Liittynyt: 20 Kesä 2013, 20:26
Viestit: 323
Hylsyavain olisi hyvä työstää "teräväsärmäiseksi", koska nuo pultit ovat matalia ja siten saisi hylsyn koko mitalle sopimaan.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Moottori vuodesta 1968 kunnostuksen
ViestiLähetetty: 07 Maalis 2018, 13:43 
IFA-kombinaatin jäsen
IFA-kombinaatin jäsen
Avatar

Liittynyt: 26 Kesä 2016, 21:34
Viestit: 339
vanhawarristi kirjoitti:
Hylsyavain olisi hyvä työstää "teräväsärmäiseksi", koska nuo pultit ovat matalia ja siten saisi hylsyn koko mitalle sopimaan.

Näin tein minäkin ja ei ollut mitään ongelmaa pulttien kiristämisessä, vielä jos oikein timmin hylsyn haluaa niin 1/2 tuuman hylsy on hyvä :thumbpup:


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Lähetä uusi viestiLähetä vastaus Sivu 7/10   [ 93 viestiä ]
Mene sivulle Edellinen  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Seuraava


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 25 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  


Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
610nm Style by Daniel St. Jules of Gamexe.net

Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com