Muuta fontin kokoa


Lähetä uusi viestiLähetä vastaus Sivu 5/10   [ 93 viestiä ]
Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 10  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Re: Moottori vuodesta 1968 kunnostuksen
ViestiLähetetty: 23 Syys 2016, 09:27 
Pöljän Varaosakeskus
Pöljän Varaosakeskus
Avatar

Liittynyt: 28 Loka 2010, 12:54
Viestit: 1407
Wurth ja pulttiketju koitti etsiä, mutta ei.

_________________
PÖLJÄN VARAOSAKESKUS Kauppaa rehellisesti neljällä kielellä (Suomee, Savvoo, hiljoo ja kovvoo) http://www.warreteam.com/varaosat
varaosat@warreteam.com 0400-142568


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Moottori vuodesta 1968 kunnostuksen
ViestiLähetetty: 23 Syys 2016, 10:04 
Stasin jäsen
Stasin jäsen
Avatar

Liittynyt: 01 Kesä 2013, 09:22
Viestit: 847
Paikkakunta: Sipoo
Laitoin tuonne ruuvihankintaan kysymyksen.

_________________
Ifa F9 309/9 -54
Ifa F9 309/1 -55
Wartburg 311/9 -56
Wartburg 311/9 -62 x2
Wartburg 311/2 -59
Wartburg 311/0 -59


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Moottori vuodesta 1968 kunnostuksen
ViestiLähetetty: 23 Syys 2016, 10:33 
Stasin jäsen
Stasin jäsen
Avatar

Liittynyt: 01 Kesä 2013, 09:22
Viestit: 847
Paikkakunta: Sipoo
http://m.ebay.de/itm/Zylinderkopfschrau ... nav=SEARCH

_________________
Ifa F9 309/9 -54
Ifa F9 309/1 -55
Wartburg 311/9 -56
Wartburg 311/9 -62 x2
Wartburg 311/2 -59
Wartburg 311/0 -59


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Moottori vuodesta 1968 kunnostuksen
ViestiLähetetty: 24 Syys 2016, 10:02 
Pöljän Varaosakeskus
Pöljän Varaosakeskus
Avatar

Liittynyt: 28 Loka 2010, 12:54
Viestit: 1407
pyhimys kirjoitti:
Laitoin tuonne ruuvihankintaan kysymyksen.



Niin minäkin :happy 2: ! LDM pyysi näillä 11,80€/kpl, mutta ei ole silläkään hinnalla tarjolla. 20 kpl tulossa taas Unkarista, mutta vaikeaa sielläkin. Tavara vähenee ja hinta nousee.

_________________
PÖLJÄN VARAOSAKESKUS Kauppaa rehellisesti neljällä kielellä (Suomee, Savvoo, hiljoo ja kovvoo) http://www.warreteam.com/varaosat
varaosat@warreteam.com 0400-142568


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Moottori vuodesta 1968 kunnostuksen
ViestiLähetetty: 24 Syys 2016, 11:31 
Stasin jäsen
Stasin jäsen
Avatar

Liittynyt: 30 Loka 2010, 19:59
Viestit: 796
Paikkakunta: Pietarsaari
Vaihdon takaisin sähköbensapumpumpun ja poistin kunnostetun pansapumpun. Kyllä nyt näyttää bensasaannin riittävän. Joko kunnostetun bensapumpun ei imee tai on liian suuri vastusta bensaputkessa.

Kaadoin 1,5 litraa jäähdytysnestettä paisuntasäiliöön. 5 ajokilometrin jälkeen poistin vähän ilmaa vesipumpusta. Paisuntasäiliössä ei nähty kuplia. Jos kansipahvi vuotaa niin se pakokaasu menee lämmityslaitteeseen. Lisää 10 km niin olin kotona, silloin paisuntasäiliö oli tyhjä, ja vesipumpun ilmausruuvista tuli jäähdytysnestettä.

Sisällä ei ylimääräistä ääntä kuulee, mutta ulkona kyllä kuulee mottorin hajoavan. Tällä moottorilla en uskalla ajaa kaukaa.

_________________
Kun tiedät kaiken, olet varmasti ymmärtänyt jotain väärin.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Moottori vuodesta 1968 kunnostuksen
ViestiLähetetty: 24 Syys 2016, 20:09 
Stasin jäsen
Stasin jäsen
Avatar

Liittynyt: 30 Loka 2010, 19:59
Viestit: 796
Paikkakunta: Pietarsaari
Ihmettelin tyhjää paisuntasäiliötä. Kävin tarkistamassa ja huomasin läikkän auton alla. Yhden letkunkiristäjä oli löysä, eli ainakin siihen on jäähdytynestettä hukatttu.

_________________
Kun tiedät kaiken, olet varmasti ymmärtänyt jotain väärin.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Moottori vuodesta 1968 kunnostuksen
ViestiLähetetty: 02 Loka 2016, 21:21 
Ansiokas tuotantotyöntekijä
Ansiokas tuotantotyöntekijä
Avatar

Liittynyt: 09 Tammi 2016, 19:52
Viestit: 112
Paikkakunta: pirkanmaa
Hyvä kikka ilmaukseen on leikata sinolipullosta pohja pois ja kiertää pullo syylärin korkin tilalle. Helppo kaataa nesteet sisään. Sitten kun pullo on puolillaan nestettä niin avaa ensin pumpun ilmaruuvin ja sitten lämppärin ilmaruuvin niin ei tarvitse ilmailla sen kummemmin. Katsoo vain että paisuntasäiliössä on riittävästi nestettä ja eikun menoksi. :thumbpup:

_________________
Jos siinä on tähtimoottori sen täytyy lentää......


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Moottori vuodesta 1968 kunnostuksen
ViestiLähetetty: 03 Loka 2016, 23:19 
IFA-kombinaatin jäsen
IFA-kombinaatin jäsen

Liittynyt: 20 Kesä 2013, 20:26
Viestit: 323
Olen joskus laittanut kuusiokolopultit, 10,9, sopivin kiertein. Myös joustoaluslaattoja, niitä on eri "voimille".


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Moottori vuodesta 1968 kunnostuksen
ViestiLähetetty: 05 Loka 2016, 19:30 
Stasin jäsen
Stasin jäsen
Avatar

Liittynyt: 30 Loka 2010, 19:59
Viestit: 796
Paikkakunta: Pietarsaari
Kaadoin eilen litran jäähdytysnestettä jäähdyttimelle, ja lähdin koeajolle. 7 km jälkeen lämpömittari ei vielä jaksanut kiipeä punaiselle. Noja, minulla oli lämmitystä täysin päällä. Kotimatkaa varten otin lämmitystä pois, ja nyt lämpömittari näytti pikkusen yli keskellä vihreää. Näin kylmää moottori ei ole käynyt viiteen vuoteen.

Sitten kilometrin ennen kotia auto nykäsi ja syntyi kauhea meteliä. Vaistomaisesti painoin kytkin sisään ja mietin että siinä moottori meni. Kuitenkin se moottori jatkoi tyhjäkäyntinsä ja nostin kytkin varovaisesti. Moottori nosti kierrosluvut ja siinä se meteliä oli.

Eli vapaakytkin reistaili. Kotona totesin että vapaakytkin vaijeri oli hypännyt pois paikaltaan. Katsoin kauan valokuvia ennenkuin sain muistikuvani virkistetyksi. Vaihdelaatikon päässä on kahdet kumipuslat, vapaakytkin varressa yhden sekä toinen vapaakytkinvaijerin kiinnityksessä. 48 vuoden jälkeen kumipusla vaijerkiinnityksessä on haljennut ja pudonnut pois.

Opelin kotelossa on kauan roikkunut kallistuksenvaimentajan kumipuslan ja nyt se tuli tarpeeseen. Voisi uskoa että se on Wartburgin alkuperäisen osan.

_________________
Kun tiedät kaiken, olet varmasti ymmärtänyt jotain väärin.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Moottori vuodesta 1968 kunnostuksen
ViestiLähetetty: 23 Marras 2016, 22:06 
Stasin jäsen
Stasin jäsen
Avatar

Liittynyt: 30 Loka 2010, 19:59
Viestit: 796
Paikkakunta: Pietarsaari
Nyt olen hoonaamalla poistanut alkperäismoottorilohkon käännösrajat. Kokeilin mitata väljyttää yläkohdassa 73.45 mm männällä ja kahdella rakotulkilla. Tässä tulokset

Sylinteri / poikittassunnnassa / pituussuunnassa

1 / 0.15 / 0.15
2 / 0.10 / 0.10
3 / 0.15 / 0.10

Keskellä sylinteria väljyyttä on suurin piirtein sama. Siellä hiomista tapahtui nopeammin kuin yläpäässä. Alapäässä väljys on pienempi.

Koska lohko ei ole niin kovin kulunut voisin pitää sen alkuperäismitoissa, mutta kolmannessa sylinterissa löytyy pienen uran.
Liitteet:
DSC09742.JPG
DSC09742.JPG [ 51.02 KiB | Katsottu 7945 kertaa ]


Mitä mieltä olette, voisko sylinterin ura tekee haitan tulevaisuudessa?

_________________
Kun tiedät kaiken, olet varmasti ymmärtänyt jotain väärin.


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Lähetä uusi viestiLähetä vastaus Sivu 5/10   [ 93 viestiä ]
Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 10  Seuraava


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 34 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  


Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
610nm Style by Daniel St. Jules of Gamexe.net

Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com