Wartburg & Trabant Forum
http://www.warreteam.com/forum/

Wartburg 353w vm81 erikois plussa
http://www.warreteam.com/forum/viewtopic.php?f=4&t=10816
Sivu 23/35

Kirjoittaja:  sami_k [ 27 Maalis 2018, 08:16 ]
Viestin otsikko:  Re: Wartburg 353w vm81 erikois plussa

Nyt on kaasutin taas nipussa, pääsuutin , tyhjäkäyntiseossuutin tulivat karvan verran isommat ja koho ja neulaventtiili uusittiin samalla. Ajamassa en vielä käynyt mutta tallissa käytin lämpimäksi ja säädin suurin piirtein kohdalleen ja kyllähän se käynti muuttui huomattavasti paremmaksi ja käy mielestäni nyt kaikilla :thumbpup: vielä pitäisi renkaat käyttää tasapainotuksessa ja sitte käyttää leimalla :)

Kirjoittaja:  Toveri Sladimir [ 29 Maalis 2018, 18:10 ]
Viestin otsikko:  Re: Wartburg 353w vm81 erikois plussa

Olikos se suurempi tyhjäkäyntisuutin nyt sinne kaasuttimen jalkaan? Onko merkitystä seosruuvin pyörityksellä?

Kirjoittaja:  sami_k [ 29 Maalis 2018, 20:14 ]
Viestin otsikko:  Re: Wartburg 353w vm81 erikois plussa

Toveri Sladimir kirjoitti:
Olikos se suurempi tyhjäkäyntisuutin nyt sinne kaasuttimen jalkaan? Onko merkitystä seosruuvin pyörityksellä?

Juu sinne sinne sen laitoin, kyllä sillä seosruuvilla jo jotain pientä vaikutusta käyntiin on. Tilasin itselle tommosen suutinpora setin ni voi koittaa porata vielä sitä toista tyhjäkäynti suutinta jos tulee tarve :happy 2:

Kirjoittaja:  Toveri Sladimir [ 30 Maalis 2018, 10:19 ]
Viestin otsikko:  Re: Wartburg 353w vm81 erikois plussa

Eikös siinä ollut myös koko 90. Jos intoa on, niin sen vaihtamalla selviää. Se yläpuolinen tynjäkäyhtisuutin ehkä ilmalle, joten sen suurentaminen huonontaa asiaa. Mulla on kaaviokartta 1,4m x 1m kaasuttimesta Haka-Auton opetusmateriaalina. Täytyy jossain vaiheessa katsella sitä oikein tunteella :happy 2:

Kirjoittaja:  sami_k [ 30 Maalis 2018, 10:28 ]
Viestin otsikko:  Re: Wartburg 353w vm81 erikois plussa

Mielestäni se ylempi suutin määrää bensan määrän mikä menee sinne alalaippaan ja se alalaipassa oleva suutin taas sen bensan määrän mikä menee seosruuvin kautta, vanhemmassa kaasuttimessa ei näyttänyt olevan suutinta ollenkaan siinä alalaipassa vaan pelkästään porattu reikä. Tyhjäkäynnin ilmasuutinhan tulee suoraan päältä päin.

Kirjoittaja:  Toveri Sladimir [ 30 Maalis 2018, 18:13 ]
Viestin otsikko:  Re: Wartburg 353w vm81 erikois plussa

No hyvä että selviää tämänkin sielunelämä. Alkaa kaasuttimet olemaan katoavaa kansanperinnettä, joten pähkäilemään joutuu. Pitäisi varmaan skannata kaikki tähän liittyvä ja laittaa kaasuttimille ihan oma topicci. Tarkoitatko vanhalla 36-tyyppiä?

Kirjoittaja:  sami_k [ 30 Maalis 2018, 18:32 ]
Viestin otsikko:  Re: Wartburg 353w vm81 erikois plussa

Juu kyllä sitä jonkin aikaa tuossa tutkailin että miten kanavat siellä kulkee. Tuolla Vanhemmalla tarkoitin siis periaatteessa samaa kaasutinta mutta vanhempaa mallia missä ei mene letkua kannesta sinne seosruuville. Tuo oma kaasutin topicci ois kyllä hyvä niin porukka voisi sinne laittaa vähän säätöjä ja suutin kokoja millä vehkeet rokkaa :thumbpup:

Kirjoittaja:  Warre 1000 [ 31 Maalis 2018, 00:00 ]
Viestin otsikko:  Re: Wartburg 353w vm81 erikois plussa

Toveri Sladimir kirjoitti:
... Alkaa kaasuttimet olemaan katoavaa kansanperinnettä, joten pähkäilemään joutuu...

Minä olen ennestään kyllästynyt lukea vikakoodit ja vaihtaa reistailevia sensoreita, ja tarkoitus on ollut eläkepäivänä ostaa vanhan auton kaasuttimella. Kilometrejä eivät kertyy sen verran että 10 litran kulutusta/100 km tekisi suurta merkitystä. Irrallisessa kaasuttimessa katsoen pari tunnin verrran yleensä ymmärretään, mihin kanavat menevät ja miten sen pitäisi toimia.

Ostin äsken käytetyn Astra, joka koeajossa toimi, mutta pari päivän jälkeen moottorivikavalo syttyi. On kyllä monet iltapäivät mennyt siihen netissä lukien. Aluksi missä OPD-kyktin sijaitsee, ja sen lukeminen, ja akkulämpötilaanturin etsiessään. Sitä en löytänyt johtuen vikakoodin väärinymmärryksestä. Siis jatkoin netin lukemistä EGR-ventiilistä. Niistä löytyy 3 eri versiot ja monenlaisia valmistajia ja säkillisen vihjeitä. Minun astrassa se näytti olevan uuden eikä puhdistusta auttanut.

Yksi vihje herättti minua kiinnostusta, kun hän oli kytkenyt lamppuun siihen EGR-ventiiliin. Minä kokeilin vastuksella ja todennäköisesti en tarvii vaihtaa ohjausyksikköä. Auto voi vielä vähän nykiä kaupunkiaojossa, mutta moottorivikavalo ei enää syttyy.

Olisi kyllä hyvä olla oma alue Wartburgin kaasuttimesta!

Kirjoittaja:  warreteam.com [ 01 Huhti 2018, 12:33 ]
Viestin otsikko:  Re: Wartburg 353w vm81 erikois plussa

Kuva

Tässä Toverin mainitsema kaaviokartta.

Avaa suurennos tästä

Kirjoittaja:  sami_k [ 01 Huhti 2018, 15:41 ]
Viestin otsikko:  Re: Wartburg 353w vm81 erikois plussa

Juu tänäkin kaavio kartta on nimen omaan siitä vanhemmasta mallista missä ei ole sitä letkua eikä suutinta alalaipassa, mutta muuten näyttäisi kanavat menevän juuri samalla lailla

Sivu 23/35 Kaikki ajat ovat UTC + 3 tuntia [ DST ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/