Wartburg & Trabant Forum
http://www.warreteam.com/forum/

Wartburg 353w vm81 erikois plussa
http://www.warreteam.com/forum/viewtopic.php?f=4&t=10816
Sivu 22/35

Kirjoittaja:  iippo [ 18 Maalis 2018, 17:50 ]
Viestin otsikko:  Re: Wartburg 353w vm81 erikois plussa

Tervehdys!

Mites on uuden/kunnostetun laturin maadotuksen kanssa? Paljonko on tyhjäkäynti jännite? ja onko Jännite sama akun navoissa, puolilta sekä laturilta mitattuna tyhjäkäynnillä?
Tuliko laturiin uudet hiilet? olisko vielä niiden sisäänajo kesken ja tyhläkäynti jännite sen vuoksi vielä alhainen? Kuinka paljon vaikuttaa valot ja puhallin tyhjäkäyntiin?

-iippo

Kirjoittaja:  sami_k [ 18 Maalis 2018, 20:33 ]
Viestin otsikko:  Re: Wartburg 353w vm81 erikois plussa

Toveri Sladimir kirjoitti:
Rikastuta seosta keinotekoisesti laittamalla imuaukkoon jotain kuristusta ja katso, onko vaikutusta.

Tällä muuten on vaikutusta! Johtuuko jostain tyhjäkäyntipiirin tukoksesta vai mistä? Nyt kun väänsin tyhjäkäynnin seosruucin täysin kiinni niin alkoi jo käymään kahdella ja jopa hieman kolmella

Kirjoittaja:  sami_k [ 19 Maalis 2018, 08:21 ]
Viestin otsikko:  Re: Wartburg 353w vm81 erikois plussa

Vai onko bensan pinta liian matalalla ja tällä osittaisella imuputken peittämisellä saadaan huijattua bensan pinta korkeammalle tuossa kaasuttimen pääsuuttimelta nousevassa kanavassa?

Kirjoittaja:  Toveri Sladimir [ 19 Maalis 2018, 11:42 ]
Viestin otsikko:  Re: Wartburg 353w vm81 erikois plussa

Kyllähän tuo laihalla pyörii. Seosruuvi on aika merkityksetön. Trabantissa olen isontanut kympillä ja johan tottelee ruuvia ja käy tasaiseen. Jos polttoaineenpinta on alhaalla, niin sama juttu. Säädä pinta ensin yläarvoon. Onhan paperitiivisteet kunnossa ja niissä tarvittavat reijät? Sitten voisi lähteä tyhjäkäyntisuuttimen suurentamiseen. Läppäakselin kuluessa imuvirtaus tyhjäkäyntisuuttimessa pienenee. Tämä on vähän selvittämätön juttu, mutta varsinainen bensasuutin tyhjäkäynnille taitaa olla läppäelementissä oleva suutin. Tyhjäkäynnin epätasaiseen seokseen vaikuttaa teoriassa tyhjäkäyntipurkausreijän sijoitus ja 1.sylinterin muita pidempi pakoputki pakosarjassa. 1. sylinterin kiinnileikkautumistaipumus ehkä myös tuon vastapaine eron syytä ja seurausta (tai sitten ei). Tarkista myös, että kaikki reijät tyhjäkäyntipiirissä on auki. Kurkussa on muistaakseni 3. reikää siinä neulan kärjen kohdalla. Tyhjäkäynnille ja ylimenovaiheelle omansa.

p.s. Barkaksessa suurensin pääsuutinta kympillä, kun oli hengetön tuossa tyhjäkäynnin jälkeen. Vetoa tuli pintakaasulla enemmän, eikä tuo polttoaineenkulutusta nostanut, päinvastoin.

p.s.2 Suutinporat ja suuttimia löytyy.

Kirjoittaja:  sami_k [ 19 Maalis 2018, 13:05 ]
Viestin otsikko:  Re: Wartburg 353w vm81 erikois plussa

Juu täytyy koittaa puhdistella vielä kaasutin ja tarkistaa bensan pinta ja säätää his ei ole kohdallaan. Minkäs kokoinen suutin näissä alkujaan on?

Kirjoittaja:  vanhawarristi [ 19 Maalis 2018, 17:52 ]
Viestin otsikko:  Re: Wartburg 353w vm81 erikois plussa

Jännitteet akun ja laturin navoissa riippuu kuormituksesta ja johtimien poikkipinnoista (vastuksesta), sekä tietysti liitosten kunnosta. Käytännössä, kun poikkipinnat ovat ok ja myös liitokset, jännite-eroilla ei käytännön merkitystä. Kuitenkin akkujännite ratkaisee. Laturi saa maansa moottorista. Josta paras maa olisi suoraan akun miinusnapaan, mutta taitaa olla toosan peräpäässä, ok. Onkin hyvä mittailla näiden virtareittien jännitehäviöt, kone käyden, kaikki sähkökuorma kytkettynä. Esim. akun miinusnavan ja moottorin välillä ei jännitettä sopisi näkyä, kuin max, muutama kymmenen mV. Tämä maadoitus ei ole varsinaisesti maadoitus, vaan virran paluureitti. Samat virrat siinä kulkee, kuin plus-kaapelissakin.

Kirjoittaja:  santtuvaari [ 20 Maalis 2018, 02:28 ]
Viestin otsikko:  Re: Wartburg 353w vm81 erikois plussa

Puolat toimii tyhjäkäynnilä kyllä vielä jopa 8 voltin jännitteellä. Kierroksilla kärkien kiinnioloaika on senverran lyhyempi että tarvii jo 10 volttia. Edelleen se starttipilotti suihke kertoo nopeasti ja enempiä purkamatta mistä päin alkaa etsiä imuvuotoa. Läppäakseli,laippojen tilkkeet jopa valuhuokonen on joskus löytynyt, ei tosin warresta.

Kirjoittaja:  vanhawarristi [ 20 Maalis 2018, 08:56 ]
Viestin otsikko:  Re: Wartburg 353w vm81 erikois plussa

Alijännitteellä on kipinä myös heikompi. Käydessä, kierroksilla, kuormitettuna, kun painetta enemmän, ei kipinä jaksakaan hypätä. Samaa vaikutusta on liian suurella tulpan kärkivälillä, huonoilla tulpanjohdoilla, ym.

Kirjoittaja:  pyhimys [ 20 Maalis 2018, 09:32 ]
Viestin otsikko:  Re: Wartburg 353w vm81 erikois plussa

Nuo tulppien kärkivälitkin on nykytulpissa eri malliin kuin ennen.
Menin säätämään emännän autosta kärkiväliä vanhasta muistista niin lopputuloksena paloi moottorivalo syynä sytytyshäiriöt...
Kärkivälin säädin siis liian pieneksi, piti suurentaa...

AJ

Kirjoittaja:  sami_k [ 20 Maalis 2018, 10:51 ]
Viestin otsikko:  Re: Wartburg 353w vm81 erikois plussa

Virtapuolella ei tämä vika ole, selvästi viittaa bensa puolelle kun käynti paranee kun imuputkea hieman tukkii eli bensan puute. Kaikki mahdolliset jännitteet mittailin ja niissä ei ole vikaa ja kipinää kyllä tulee.

Sivu 22/35 Kaikki ajat ovat UTC + 3 tuntia [ DST ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/