Wartburg & Trabant Forum
http://www.warreteam.com/forum/

Wartburg 353w vm81 erikois plussa
http://www.warreteam.com/forum/viewtopic.php?f=4&t=10816
Sivu 20/35

Kirjoittaja:  sami_k [ 12 Maalis 2018, 10:04 ]
Viestin otsikko:  Re: Wartburg 353w vm81 erikois plussa

Katsotaan nyt isoneeko ääni kovin radikaalisti ilman niuita etupöntön vaimennuksia, luulen että ei kuitenkaan niin paljoa että olisi haitaksi. Viime talvena jo laitoin kattopeltiin ja lattiaan butyylimattoa jolla ajomelu pieneni jo huomattavasti eikä enää ainakaan itseä häiritse :happy 2:
Tuossa ei mielestäny kyllä ovet mitenkään kummemmin rämähdä, ennemminkin ontto kumahdus. Tuo kattopellin äänieristys vaikutti huomattavasti myös tuohon oven kiinnilaittaessa kuuluneeseen kumahdukseen, se kun soi ilman eristystä niinkuin patarumpu :D
Takapyörien laakerit käytin irti ja puhdisti vanhan ”rasvat” pois ja laitoin uusilla rasvoilla takaisin kasaan. Vänkärin puoleiset laajerit oli jossain vaiheessa uusittu kun olivan japanilaiset. Laakerien uusimiselle ilmeisesti ollut syynä se että kuminen lommi oli lähtenyt irti ja hiekka tuhonnut laakerit, lommin tilalle oli hepattu pelli pala parilla pisteellä kiinni ja sauma tiivistetty koriliimalla :lol:

Kirjoittaja:  Warre 1000 [ 12 Maalis 2018, 19:59 ]
Viestin otsikko:  Re: Wartburg 353w vm81 erikois plussa

Isän vm. 1981 oli sama juttu. Kumilaippa oli irtonut, ja laakeri oli ruosteessa.

Kirjoittaja:  sami_k [ 12 Maalis 2018, 21:57 ]
Viestin otsikko:  Re: Wartburg 353w vm81 erikois plussa

Warre 1000 kirjoitti:
Isän vm. 1981 oli sama juttu. Kumilaippa oli irtonut, ja laakeri oli ruosteessa.

Ihme sinänsä että edes isestään irtoaa kun on aika tiukassa tuntui olevan kuskin puoleinen alkuperäinen tulppa.

Kirjoittaja:  hara [ 12 Maalis 2018, 23:04 ]
Viestin otsikko:  Re: Wartburg 353w vm81 erikois plussa

Nuo pyöränlaakerit ovat yön hiljaisina hetkinä mietityttäneet...Juttelin erään varsin kokeneen asentajan kanssa Wartburgin jarruista ja hän kertoi olleen ongelma saada rumpua pyörimään tasaisesti. Heittoa navassa niin ettei pyöreäkään rumpu tartu. Jotenkin tuli mieleen, ettei vaan silloin ollut asialla sellainen reipas laakerikauppias jonka mielestä mikä vaan SKF on parempi kuin DKF eikä niillä C-arvoilla ole merkitystä...en tiiä sit. Kumminkin...jos se ilmaväli on ihan poskellaan niin kait se jotain tärinää tekee? Jotenkin minulle on tullut semmoinen kuva näistä AWE-insinööreistä, että olivat pilkunviilaajia ja tosissaan? Etteivät sittenkään tehneet näitä kieli poskessa tai missä se nyt olikaan? Että ihan Autoja halusivat tehdä?

Kirjoittaja:  vanhawarristi [ 13 Maalis 2018, 10:36 ]
Viestin otsikko:  Re: Wartburg 353w vm81 erikois plussa

Hiljaista? Ei ainakaan kuluneilla alkuperäislaakereilla. On merkitystä laakerin laadulla, vierinpintojen sileydellä, melutasoon. On ihan huomattu. Pyöränlaakerien välysluokka C2. Tottakait jos vaikka C3, niin on välystä, se voi tuntuakin, väristä, värähdellä, vaikkapa yhdessä jarrujen kanssa. Ainakin teoriassa. On paikkoja, joissa laakereissa on jopa esijännitystä, ehdotonta välyksettömyyttä varten, kuten vaihteistot(mm. Citroen BX, Xantia..), sorvin karalaakerit. Joo, saksalaisia ovat.... Warre oli muutenkin auto, saksalaisten tekemä... 30v. ja aina saksalaista tarkkuutta. Siinäkään ei moittimista.

Kirjoittaja:  sami_k [ 14 Maalis 2018, 09:26 ]
Viestin otsikko:  Re: Wartburg 353w vm81 erikois plussa

Ensimmäiset savut otettu kunnostuksen jäljiltä ja pieni ongelmakin esiintyi, käy nätisti kaikilla kun antaa vähän kierroksia mutta tyhjäkäyntiä ei tahdo käydä kuin 1 sylinterillä. Mistähän moinen voisi johtua? Kipinänkin antaa 2 ja 3 sylinterille tyhjäkäynnillä irto tulpalla kokeiltuna mutta liekkö sitten paineen alla ei jaksa kipinä hypätä :(

Kirjoittaja:  sami_k [ 14 Maalis 2018, 10:47 ]
Viestin otsikko:  Re: Wartburg 353w vm81 erikois plussa

Voiko esimerkiksi rasva kärkien välissä aiheuttaa tämän?

Kirjoittaja:  heikki [ 14 Maalis 2018, 15:14 ]
Viestin otsikko:  Re: Wartburg 353w vm81 erikois plussa

Rasvakin, en katsonut, jos kärkivehje, niin tarkasta ne johtojen kiinnitykset, kärkiin puoliin jne. tulpanjohdot...

Kirjoittaja:  sami_k [ 14 Maalis 2018, 15:44 ]
Viestin otsikko:  Re: Wartburg 353w vm81 erikois plussa

Juu kyllä kärkivehje on, ainakin vielä. Täytyypä tarkistella vielä kaikki liitokset.

Kirjoittaja:  iippo [ 14 Maalis 2018, 17:30 ]
Viestin otsikko:  Re: Wartburg 353w vm81 erikois plussa

Tervehdys!

Puolien liitoksia tarkistaessa kannattaa vilasta myös ruuvin tyveen sen peltilätkän alle jossa käämilanganpää on piilossa ja lopuks varmistaa että se alin mutterikin on kiinni muttei niin kireellä että muovit halkee....

-iippo

Sivu 20/35 Kaikki ajat ovat UTC + 3 tuntia [ DST ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/