Wartburg & Trabant Forum http://www.warreteam.com/forum/ |
|
Wartburg 353w vm81 erikois plussa http://www.warreteam.com/forum/viewtopic.php?f=4&t=10816 |
Sivu 19/35 |
Kirjoittaja: | vanhawarristi [ 23 Helmi 2018, 13:15 ] |
Viestin otsikko: | Re: Wartburg 353w vm81 erikois plussa |
Käytin joskus laakereina zz-tyyppiä, tai siis kumiposkisia. Ei hyvä, kuivuivat varsin nopeasti. Seuraaviin lisärasvat, posken irrottamalla. OK. Siivan puoleisessa päässä, laakerin kannen puolella kuminen sovituskiekko. |
Kirjoittaja: | sami_k [ 27 Helmi 2018, 11:39 ] | |||
Viestin otsikko: | Re: Wartburg 353w vm81 erikois plussa | |||
Pikkuhiljaa etenee, enää ei hirveitä ois jäljellä ennen ku saadaan taas savut. Pakosarja ja etuvaimennin pitäisi vielä fiksata, etuvaimenninta vielä mietin että menenkö sillä tämän kesän ja vaihdan sitten uuden. Vaimentimesta on jo suoja pelti puhki jo parista paikasta
|
Kirjoittaja: | sami_k [ 28 Helmi 2018, 09:17 ] | ||||
Viestin otsikko: | Re: Wartburg 353w vm81 erikois plussa | ||||
Mitä porukka mieltä, hohkaako tuo etuvaimennin liikaa lämmintä jos jätän nuo suojapellit pois? Itse vaimennin ei ole vielä pehmennyt mistään ja saa hiekkapuhaltamalla lähen uudenveroisen, onko nuissa uusissa vaimentimissa ollenkaan tuommoista suoja kuorta?
|
Kirjoittaja: | Toveri Sladimir [ 28 Helmi 2018, 18:47 ] |
Viestin otsikko: | Re: Wartburg 353w vm81 erikois plussa |
Ei hohka. Suojapellin tarkoitus on vaimentaa terävää ääntä, joka tulee kaksitahtisen räpätyksestä. Kovempi ääni on ainoa haitta. |
Kirjoittaja: | sami_k [ 28 Helmi 2018, 19:24 ] |
Viestin otsikko: | Re: Wartburg 353w vm81 erikois plussa |
Aivan, enpä tullut tuota ajatelleeksi mutta taidanpa sitten kokeilla ilman nuita kuoria. Tunnistaapahan äänestä paremmin mitä siellä pellin alla jyllää Jokin ohut lasivilla tms oli tuon kuoren ja vaimentimen välissä, sitä en sen kummemmin viitsinyt hypistellä kun voi kai se olla asbestiakin |
Kirjoittaja: | Warre 1000 [ 28 Helmi 2018, 23:28 ] | ||
Viestin otsikko: | Re: Wartburg 353w vm81 erikois plussa | ||
Huomaan että sinulla on vanhempaa mallia kiinnitysrautaa. En ole löytänyt tällaista äänenvaimentinta myynnissä. Tein välipalan että kiinnitys sopii vanhalle isolle kaaarevalle tukiraudalle. Katso kuvaa. Eli pääset helpommin eteenpäin kun poistat ulkokuoren.
|
Kirjoittaja: | sami_k [ 01 Maalis 2018, 08:15 ] | ||
Viestin otsikko: | Re: Wartburg 353w vm81 erikois plussa | ||
Olenkin jo katsonyt tuon sinun vaimentimen asennus jutun Pakosarjasta tuli kyllä hyvän näköinen tuolla liesimustalla ja erittäin helposti
|
Kirjoittaja: | sami_k [ 04 Maalis 2018, 11:18 ] |
Viestin otsikko: | Re: Wartburg 353w vm81 erikois plussa |
Etuvaimentimenkin sain puhallettua ja maalattua mustaksi lämmönkestomaalilla. Virranjakajan vein kaverille lasikuulapuhallettavksi kun oli niin tympeän muotoinen puhdistettava, saada nähdä minkälaista jälkeä tulee |
Kirjoittaja: | sami_k [ 10 Maalis 2018, 22:20 ] | ||||
Viestin otsikko: | Re: Wartburg 353w vm81 erikois plussa | ||||
Torista tein warreen vähän löytöjä moottorikin alkaisi olla kaikin puolin nipussa, nesteet kun saan sisään niin saa ottaa savut
|
Kirjoittaja: | vanhawarristi [ 11 Maalis 2018, 21:54 ] |
Viestin otsikko: | Re: Wartburg 353w vm81 erikois plussa |
Voisi vielä koettaa laittaa etupönttöön vaimennuskerroksen. Jotain lasikuitumattoa, sitä valkoista.... Jos hiljaisempaa tahdot. Samaan tyyliin myös ovipeltien sisäpuolelle, koko mitalle, sentin vaimennushuopaa paksulla alustamassakerroksella kiinni, ylös vielä muovisuikale tippamuoviksi. Ei enää rämähdä ovet. Pysyy. Eikä paina, kuten vaahtomuoviset raskasmatot. Samoin rintapeltiin, kajuutan puolelle jotain vastaavaa. Penkkien, mattojenkin alle jotain, toimisi myös lämpöeristeenä. Lämmityskennon kotelonkin voisi ulkopuolelta..... Näin oli omissa joskus. Taaksekin jotain. Takapöntöksi sopivaa teräsputkea, siihen 6-8mm reikiä melko tiuhaan, sopivalle matkalle, jäysteet vek. Ympärille vaikka lasivillaa/kovavillaputkieristettä. Vaipaksi kutistemuovia, kaapelijatkoksissa käytettävää. Toimii ja kestää. Oli hienoa, kun kevätesikonvihreässä farkussa oli tuo takapönttö punaiseksi maalattuna.... Jotkut ihmetteli, mikä kone tossa on, kun ääni noin......... Ps. jos laitat kärjettömän, niin ainakin sitten Bosch W7BP on mainio kynttilä. Paras, mitä minulla koskaan ollut. Lukuunottamatta 60-luvulla NGK:n A7. |
Sivu 19/35 | Kaikki ajat ovat UTC + 3 tuntia [ DST ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |