Wartburg & Trabant Forum
http://www.warreteam.com/forum/

Wartburg 353w vm81 erikois plussa
http://www.warreteam.com/forum/viewtopic.php?f=4&t=10816
Sivu 15/35

Kirjoittaja:  sami_k [ 19 Syys 2017, 18:53 ]
Viestin otsikko:  Re: Wartburg 353w vm81 erikois plussa

Valitettavasti esite jäi kotiin mutta tuossa esitteen laminoinnissa olisi kyllä ideaa niin pysyisi siistinä :thumbpup: Aika lailla erottui muusta tuning näyttely kalustosta mutta ilmeisesti edukseen :D

Kirjoittaja:  hara [ 19 Syys 2017, 20:23 ]
Viestin otsikko:  Re: Wartburg 353w vm81 erikois plussa

Näin kolmekymmentä vuotta AWE- ajoneuvoja harrastaneena ja arvostaneena voin olla iloinen havaitessani löytyvän muitakin asiasta innostuneita ja merkkiä arvostavia. Vieläpä tehdään kunnostukset ammattitaidolla (jota näkyy löytyvän) ja antaumuksella. Eikä noin vaan ...vitsinä. :IFA:

Kirjoittaja:  sami_k [ 20 Syys 2017, 14:57 ]
Viestin otsikko:  Re: Wartburg 353w vm81 erikois plussa

Kiitoksia :kitosss: samallahan nuo tekee kerralla kunnolla niin ei tarvitse heti tehdä uudestaan ja voi rauhassa nauttia työn tuloksesta ;)

Kirjoittaja:  sami_k [ 25 Marras 2017, 21:35 ]
Viestin otsikko:  Re: Wartburg 353w vm81 erikois plussa

Tämänkin jo jonkun aikaa sitten laitettu talviteloille, jotain pientä näpräämistä talven ajaksi löytyy kuitenkin. Moottori oli tarkoitus fiksailla päällisin puolin siistimmäksi ja jos sen vetokoukun jostain löytäisi niin voisi käydä telttakärryllä vähän ensi kesänä käydä reissailemassa :D

Kirjoittaja:  sami_k [ 08 Tammi 2018, 22:03 ]
Viestin otsikko:  Re: Wartburg 353w vm81 erikois plussa

Täälläkin aloitettu viemään projektia eteenpäin, moottori tarkoitus nostaa pois nokalta fiksailla päällisin puolin alkuperäiseen loistoon. Muutamia kysymyksiä myös tuli mieleen, onko pakosarjassa alunperin mitään maalia päällä tekisi mieli laittaa siihen joku kuumankesto maali tai pinnoite kun on vähän ikävän näköinen noin ruosteisena :voi perk: ja toinen asia mikä askarruttaa kun katsoin tuota vauhtipyörän merkkiä zyl1, sen kun kääntää osoittamaan suoraan ylöspäin niin 1 pytty ei ole yläkuolokohdassa. Onko laitettu väärään asentoon vauhtipyörä joskus?

Kirjoittaja:  Tasty [ 08 Tammi 2018, 22:41 ]
Viestin otsikko:  Re: Wartburg 353w vm81 erikois plussa

sami_k kirjoitti:
onko pakosarjassa alunperin mitään maalia päällä


väitän, ettei koskaan ole ollut mitään maalia tms päällä. Ovat "aina" olleet ruskeita...

sami_k kirjoitti:
merkkiä zyl1, sen kun kääntää osoittamaan suoraan ylöspäin niin 1 pytty ei ole yläkuolokohdassa. Onko laitettu väärään asentoon vauhtipyörä joskus?


Hmmm... jos löytyy merkintä, niin se merkinnee sytytysajankohtaa, noin 2,5 mm ennen ykk:ta.
Missä asennossa ykköspytty (eli takimmainen!) on, kun merkki on kohdalla?

Kirjoittaja:  sami_k [ 09 Tammi 2018, 07:38 ]
Viestin otsikko:  Re: Wartburg 353w vm81 erikois plussa

Kun takimmaisen pytyn kääntää yläkuolokohtaan niin merkki on noin klo 10 kohdalla, eli ihmeisesti pitäisi yksi reikäväli kääntää myötäpäivään vauhtipyörää niin olisi kohdallaan, liekkö tällä vaikutusta myös tuohon moottorin tärinään?

Kirjoittaja:  Toveri Sladimir [ 09 Tammi 2018, 10:05 ]
Viestin otsikko:  Re: Wartburg 353w vm81 erikois plussa

Jossain oli maininta, että akseli on tasapainoitettu vauhtipyörän kanssa. Varaosapyörät on "0"-arvossa, joten niillä ei ole niin väliä, mutta silloin lopputulos ei ole niin hyvä. Kyllähän tuon vauhtypyörän merkin tulee osoittaa ylös ja silloin 1. on yläkuolokohdassa.

Kirjoittaja:  iippo [ 09 Tammi 2018, 16:29 ]
Viestin otsikko:  Re: Wartburg 353w vm81 erikois plussa

Tervehdys!

Jos pakosarjan patina(ruoste) häiritsee silmää, niin sen saa helposti ja nopeasti piiloon liesimustalla. Viimekesänä hieroin tuota ainetta vanhalla kalsarinpuntilla suoraan pakosarjaan ilman mitään pohjustusta ja hyvin näytti kesän yli kestävän(n.4000km). alkuperänen pinta tuo tuskin on, mutta ruoste menee piiloon. Aineen käyttöä voi harjotella kotona hellanlevyihin tai valurautasiin uuninluukkuihin ennen kuin laittaa pakosarjaan, niin näkee hiukan mitä tuleman pitää.

-iippo

Kirjoittaja:  vanhawarristi [ 09 Tammi 2018, 18:56 ]
Viestin otsikko:  Re: Wartburg 353w vm81 erikois plussa

Varmaankin tasapainotettu juuri sen alkuperäisen kampuran kera. Siksi vauhtipyörän kehällä näkyy porauksia. Jos ovat eri paria, niin olisiko parempi, jos vauhtipyörä olisikin erikseen tasapainotettu, kuin muuten siihen kuulumattoman kampuran kanssa. Ja voisiko itse tasapainottaa... ? Löytyy kyllä erikseentasapainotuskapistus.
Pakosarjat ovat aina olleet ns. valun jäljiltä. Liesimusta toimii. Eikä ne yleensä päässeet ruostumaan, käytön ja koneen poisnostamisten takia. :)

Sivu 15/35 Kaikki ajat ovat UTC + 3 tuntia [ DST ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/