Muuta fontin kokoa


Lähetä uusi viestiLähetä vastaus Sivu 22/35   [ 342 viestiä ]
Mene sivulle Edellinen  1 ... 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25 ... 35  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Re: Wartburg 353w vm81 erikois plussa
ViestiLähetetty: 18 Maalis 2018, 17:50 
Ansiokas tuotantotyöntekijä
Ansiokas tuotantotyöntekijä
Avatar

Liittynyt: 07 Marras 2011, 00:35
Viestit: 120
Tervehdys!

Mites on uuden/kunnostetun laturin maadotuksen kanssa? Paljonko on tyhjäkäynti jännite? ja onko Jännite sama akun navoissa, puolilta sekä laturilta mitattuna tyhjäkäynnillä?
Tuliko laturiin uudet hiilet? olisko vielä niiden sisäänajo kesken ja tyhläkäynti jännite sen vuoksi vielä alhainen? Kuinka paljon vaikuttaa valot ja puhallin tyhjäkäyntiin?

-iippo


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Wartburg 353w vm81 erikois plussa
ViestiLähetetty: 18 Maalis 2018, 20:33 
IFA-kombinaatin jäsen
IFA-kombinaatin jäsen
Avatar

Liittynyt: 26 Kesä 2016, 21:34
Viestit: 339
Toveri Sladimir kirjoitti:
Rikastuta seosta keinotekoisesti laittamalla imuaukkoon jotain kuristusta ja katso, onko vaikutusta.

Tällä muuten on vaikutusta! Johtuuko jostain tyhjäkäyntipiirin tukoksesta vai mistä? Nyt kun väänsin tyhjäkäynnin seosruucin täysin kiinni niin alkoi jo käymään kahdella ja jopa hieman kolmella


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Wartburg 353w vm81 erikois plussa
ViestiLähetetty: 19 Maalis 2018, 08:21 
IFA-kombinaatin jäsen
IFA-kombinaatin jäsen
Avatar

Liittynyt: 26 Kesä 2016, 21:34
Viestit: 339
Vai onko bensan pinta liian matalalla ja tällä osittaisella imuputken peittämisellä saadaan huijattua bensan pinta korkeammalle tuossa kaasuttimen pääsuuttimelta nousevassa kanavassa?


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Wartburg 353w vm81 erikois plussa
ViestiLähetetty: 19 Maalis 2018, 11:42 
Pöljän Varaosakeskus
Pöljän Varaosakeskus
Avatar

Liittynyt: 28 Loka 2010, 12:54
Viestit: 1407
Kyllähän tuo laihalla pyörii. Seosruuvi on aika merkityksetön. Trabantissa olen isontanut kympillä ja johan tottelee ruuvia ja käy tasaiseen. Jos polttoaineenpinta on alhaalla, niin sama juttu. Säädä pinta ensin yläarvoon. Onhan paperitiivisteet kunnossa ja niissä tarvittavat reijät? Sitten voisi lähteä tyhjäkäyntisuuttimen suurentamiseen. Läppäakselin kuluessa imuvirtaus tyhjäkäyntisuuttimessa pienenee. Tämä on vähän selvittämätön juttu, mutta varsinainen bensasuutin tyhjäkäynnille taitaa olla läppäelementissä oleva suutin. Tyhjäkäynnin epätasaiseen seokseen vaikuttaa teoriassa tyhjäkäyntipurkausreijän sijoitus ja 1.sylinterin muita pidempi pakoputki pakosarjassa. 1. sylinterin kiinnileikkautumistaipumus ehkä myös tuon vastapaine eron syytä ja seurausta (tai sitten ei). Tarkista myös, että kaikki reijät tyhjäkäyntipiirissä on auki. Kurkussa on muistaakseni 3. reikää siinä neulan kärjen kohdalla. Tyhjäkäynnille ja ylimenovaiheelle omansa.

p.s. Barkaksessa suurensin pääsuutinta kympillä, kun oli hengetön tuossa tyhjäkäynnin jälkeen. Vetoa tuli pintakaasulla enemmän, eikä tuo polttoaineenkulutusta nostanut, päinvastoin.

p.s.2 Suutinporat ja suuttimia löytyy.

_________________
PÖLJÄN VARAOSAKESKUS Kauppaa rehellisesti neljällä kielellä (Suomee, Savvoo, hiljoo ja kovvoo) http://www.warreteam.com/varaosat
varaosat@warreteam.com 0400-142568


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Wartburg 353w vm81 erikois plussa
ViestiLähetetty: 19 Maalis 2018, 13:05 
IFA-kombinaatin jäsen
IFA-kombinaatin jäsen
Avatar

Liittynyt: 26 Kesä 2016, 21:34
Viestit: 339
Juu täytyy koittaa puhdistella vielä kaasutin ja tarkistaa bensan pinta ja säätää his ei ole kohdallaan. Minkäs kokoinen suutin näissä alkujaan on?


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Wartburg 353w vm81 erikois plussa
ViestiLähetetty: 19 Maalis 2018, 17:52 
IFA-kombinaatin jäsen
IFA-kombinaatin jäsen

Liittynyt: 20 Kesä 2013, 20:26
Viestit: 323
Jännitteet akun ja laturin navoissa riippuu kuormituksesta ja johtimien poikkipinnoista (vastuksesta), sekä tietysti liitosten kunnosta. Käytännössä, kun poikkipinnat ovat ok ja myös liitokset, jännite-eroilla ei käytännön merkitystä. Kuitenkin akkujännite ratkaisee. Laturi saa maansa moottorista. Josta paras maa olisi suoraan akun miinusnapaan, mutta taitaa olla toosan peräpäässä, ok. Onkin hyvä mittailla näiden virtareittien jännitehäviöt, kone käyden, kaikki sähkökuorma kytkettynä. Esim. akun miinusnavan ja moottorin välillä ei jännitettä sopisi näkyä, kuin max, muutama kymmenen mV. Tämä maadoitus ei ole varsinaisesti maadoitus, vaan virran paluureitti. Samat virrat siinä kulkee, kuin plus-kaapelissakin.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Wartburg 353w vm81 erikois plussa
ViestiLähetetty: 20 Maalis 2018, 02:28 
Ansiokas tuotantotyöntekijä
Ansiokas tuotantotyöntekijä
Avatar

Liittynyt: 09 Tammi 2016, 19:52
Viestit: 112
Paikkakunta: pirkanmaa
Puolat toimii tyhjäkäynnilä kyllä vielä jopa 8 voltin jännitteellä. Kierroksilla kärkien kiinnioloaika on senverran lyhyempi että tarvii jo 10 volttia. Edelleen se starttipilotti suihke kertoo nopeasti ja enempiä purkamatta mistä päin alkaa etsiä imuvuotoa. Läppäakseli,laippojen tilkkeet jopa valuhuokonen on joskus löytynyt, ei tosin warresta.

_________________
Jos siinä on tähtimoottori sen täytyy lentää......


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Wartburg 353w vm81 erikois plussa
ViestiLähetetty: 20 Maalis 2018, 08:56 
IFA-kombinaatin jäsen
IFA-kombinaatin jäsen

Liittynyt: 20 Kesä 2013, 20:26
Viestit: 323
Alijännitteellä on kipinä myös heikompi. Käydessä, kierroksilla, kuormitettuna, kun painetta enemmän, ei kipinä jaksakaan hypätä. Samaa vaikutusta on liian suurella tulpan kärkivälillä, huonoilla tulpanjohdoilla, ym.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Wartburg 353w vm81 erikois plussa
ViestiLähetetty: 20 Maalis 2018, 09:32 
Stasin jäsen
Stasin jäsen
Avatar

Liittynyt: 01 Kesä 2013, 09:22
Viestit: 847
Paikkakunta: Sipoo
Nuo tulppien kärkivälitkin on nykytulpissa eri malliin kuin ennen.
Menin säätämään emännän autosta kärkiväliä vanhasta muistista niin lopputuloksena paloi moottorivalo syynä sytytyshäiriöt...
Kärkivälin säädin siis liian pieneksi, piti suurentaa...

AJ

_________________
Ifa F9 309/9 -54
Ifa F9 309/1 -55
Wartburg 311/9 -56
Wartburg 311/9 -62 x2
Wartburg 311/2 -59
Wartburg 311/0 -59


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Wartburg 353w vm81 erikois plussa
ViestiLähetetty: 20 Maalis 2018, 10:51 
IFA-kombinaatin jäsen
IFA-kombinaatin jäsen
Avatar

Liittynyt: 26 Kesä 2016, 21:34
Viestit: 339
Virtapuolella ei tämä vika ole, selvästi viittaa bensa puolelle kun käynti paranee kun imuputkea hieman tukkii eli bensan puute. Kaikki mahdolliset jännitteet mittailin ja niissä ei ole vikaa ja kipinää kyllä tulee.


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Lähetä uusi viestiLähetä vastaus Sivu 22/35   [ 342 viestiä ]
Mene sivulle Edellinen  1 ... 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25 ... 35  Seuraava


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 35 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  


Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
610nm Style by Daniel St. Jules of Gamexe.net

Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com