Wartburg & Trabant Forum
http://www.warreteam.com/forum/

353w Tourist -78
http://www.warreteam.com/forum/viewtopic.php?f=4&t=10689
Sivu 25/28

Kirjoittaja:  santtuvaari [ 19 Huhti 2018, 18:06 ]
Viestin otsikko:  Re: 353w Tourist -78

Solenoidi vetää bendixpyörän hampaalle kun saa sähköä ja työntää sen pois hampaalta kun sähkö loppuu. Missään vaiheessa bendix ei vaeltele omia aikojaan.
Vakiovika on että haarukan väkäset on kuluneet rasvan puutteen vuoksi pois. Jos ne on tallella on kolme mahdollista vikaa. Haarukan ylä- tai alapää ei ole hahlossa tai akselipultti ei ole reiässään.

Kirjoittaja:  jarkki86 [ 19 Huhti 2018, 22:58 ]
Viestin otsikko:  Re: 353w Tourist -78

Jees. Täytyypä ottaa huomenna tarkempaan tutkintaan tuo, perhana kun en muista minne olen kätkenyt varaosa startin niin olisi voinut parempia osia vaihdella.

Tänään sain sentään senverran aikaiseksi että ensimmäisen kerran minun aikana yhdistelmämittari toimii. Aiemmin lämpö ja polttoainemittarit sekosivat kun valoja käytti päällä, hommasin uuden mittarin ja se kesti sen aikaa että sai paikalleen. Maadoitusvikaa sieltä etsin ja löysinkin. Uudesta sekä vanhasta oli mittarin pohjalla kulkeva maadoitustalla poikki, reunat koskivat toisiaan muttei tarpeeksi. Tästä operaatiosta ei valitettavasti tullut kuvia otettua.

Kirjoittaja:  Toveri Sladimir [ 20 Huhti 2018, 08:16 ]
Viestin otsikko:  Re: 353w Tourist -78

Vanhoissa mittareissa tuo maadoitusliitin oli pultti/mutteri-liitoksella kiinni. Uudemmissa on tuo surkea niittaus. Kun irroitatte liitintä, pitäkää kiinni kärkipihdeillä mittarinpuoleisesta liittimestä. Takaisin asennuksessa asentakaa 5 cm pitkä välijohto taas kärkipihtejä apunakäyttäen lisäksi, niin voi seuraavan kerran irroittaa maadoituksen johdosta, eikä mittarin pohjan liittimestä. Ei ole onnistunut parannus tämä niittaukseen siirtyminen.

Kirjoittaja:  Toveri Sladimir [ 20 Huhti 2018, 08:19 ]
Viestin otsikko:  Re: 353w Tourist -78

santtuvaari kirjoitti:
Solenoidi vetää bendixpyörän hampaalle kun saa sähköä ja työntää sen pois hampaalta kun sähkö loppuu. Missään vaiheessa bendix ei vaeltele omia aikojaan.
Vakiovika on että haarukan väkäset on kuluneet rasvan puutteen vuoksi pois. Jos ne on tallella on kolme mahdollista vikaa. Haarukan ylä- tai alapää ei ole hahlossa tai akselipultti ei ole reiässään.


Siirtohaarukasta löytyy tällähetkellä parempaa versiota, jossa on pyöreät holkit laahainpinnassa. Versio, jossa on vain taivutetut levyt, ei ole kestävä. Näillä ajoilla kestää sekin sukupolven ajan.

Kirjoittaja:  jarkki86 [ 20 Huhti 2018, 20:41 ]
Viestin otsikko:  Re: 353w Tourist -78

Juu tosiaan se niittaus jäi käteen minullakin, laitoin vanhaa vastaavasti pultilla.

Tässäpä pari kuvaa haarukasta, huomaako siinä jotain epäkuranttia kukaan. En löytänyt mitään erikoisempaa startin sisältäkään, vapaakytkin pyörii hieman nahkeasti.

Tein vapaakytkimen laakerinkuoreen pienen reijän josta suhuutin sisälle wd-40 reilusti, ruskeaa möhnää tuli pihalle mutta ei se siitään hirveästi muuttunut.

Bendixlaite liikkuu ja palauttaa hyvin meiselillä kokeillessa.

Liitteet:
IMG_20180420_190028-780x1040-585x780.jpg
IMG_20180420_190028-780x1040-585x780.jpg [ 83.38 KiB | Katsottu 5920 kertaa ]
IMG_20180420_185925-780x1040-585x780.jpg
IMG_20180420_185925-780x1040-585x780.jpg [ 79.52 KiB | Katsottu 5920 kertaa ]

Kirjoittaja:  sami_k [ 20 Huhti 2018, 23:18 ]
Viestin otsikko:  Re: 353w Tourist -78

Ei tuossa kyllä mitään ihmeellistä näy, minulla oli nuo haarukan sakarat llevinneet ja sen takia ei päässyt liikkumaan täyttä mittaansa koska otti startin runkoon kiinni.

Kirjoittaja:  jarkki86 [ 23 Huhti 2018, 00:08 ]
Viestin otsikko:  Re: 353w Tourist -78

Tämänpäiväisenä projektina oli viritellä sähköflekti paikalleen, se kuinka tuossa tulee teho riittämään jää nähtäväksi. Biltemassa maksoi reilut parikymppiä, 80w, 800 kuutiota tunnissa pitäisi ilmaa liikkua. Alkuun asentelin ilman termostaattiohjausta katkaisijalla jotta toimintaa pystyisi hieman hallitsemaan.

Puhallin on yllättävän hiljainen eikä kuuluu juurikaan moottorin äänen läpi, tämä oli juuri se syy miksi tämän halusin. Rupesi tympimään tuo alkuperäissiivikon ujellus.

Liitteet:
IMG_20180421_195014-780x1040-585x780.jpg
IMG_20180421_195014-780x1040-585x780.jpg [ 112.35 KiB | Katsottu 5820 kertaa ]
IMG_20180421_195000-1040x780-780x585.jpg
IMG_20180421_195000-1040x780-780x585.jpg [ 167.59 KiB | Katsottu 5820 kertaa ]
IMG_20180422_170958-1040x780-780x585.jpg
IMG_20180422_170958-1040x780-780x585.jpg [ 117.59 KiB | Katsottu 5820 kertaa ]
IMG_20180422_170948-1040x780-780x585.jpg
IMG_20180422_170948-1040x780-780x585.jpg [ 118.98 KiB | Katsottu 5820 kertaa ]

Kirjoittaja:  Toveri Sladimir [ 23 Huhti 2018, 15:49 ]
Viestin otsikko:  Re: 353w Tourist -78

Laita sopiva holkki ja mutteri tuohon siivikon paikalle ennen käynnistystä.

Kirjoittaja:  jarkki86 [ 23 Huhti 2018, 16:03 ]
Viestin otsikko:  Re: 353w Tourist -78

Juu on siellä. Holkki syntyi tällä kertaa 12mm pitkästä hylsystä...pitää varmaan kohta käydä ostamassa uusi hylsysarja.

Liitteet:
IMG_20180423_150051-1040x780-780x585.jpg
IMG_20180423_150051-1040x780-780x585.jpg [ 80.66 KiB | Katsottu 5758 kertaa ]

Kirjoittaja:  vanhawarristi [ 24 Huhti 2018, 09:47 ]
Viestin otsikko:  Re: 353w Tourist -78

Hammastanko kannattaisi purkaa, putsata ja voidella hyvällä ao. rasvalla. Tangossa on kumiklunssi, värinänpehmennin, sen kunto? Tangossa saattaa olla leikkautumia. Ne "lähtee" hienolla kivellä hiomalla ja männäntapilla kiillottaen. Myös kitkasäätöä voisi vähän keventää, vain sen verran, ettei ala kolinat. Tämä auttaisi voitelua, pienentäisi pintapainetta, keventäisi ohjausta. Näin olen joskus tehnyt. Toimii. Ps. löytyy toosa, joka kuitenkin olisi hyvä putsata, tarkistaa, pitäisi olla toimiva, mutta yleensä, toosa, kuin toosa olisi uusia laakereita vailla. Näihin toosiin sitten vaan ATF-TM-öljyä, tai ainakin Gl-5-luokkaa.

Sivu 25/28 Kaikki ajat ovat UTC + 3 tuntia [ DST ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/