Wartburg & Trabant Forum
http://warreteam.com:443/forum/

Sport Coupe 1957
http://warreteam.com:443/forum/viewtopic.php?f=4&t=10650
Sivu 5/7

Kirjoittaja:  hara [ 13 Tammi 2018, 13:35 ]
Viestin otsikko:  Re: Sport Coupe 1957

Hitsattu oli. :thumbpup:

ab Fahrgestell-Nr. 64 5473

Einführung anschraubbarer vorderer Kotflügel. Schraub- statt Schweißverbindung im Bereich des Windlaufs durch zwei Sechskantschrauben M 5. Austauschbar. Bei Ersatz neuer Kotflügel - alte Karosserie - muß der Kotflügel im betreffenden Bereich nachgekantet und mit Windlaufpfostenrahmen verschweißt werden

kertoo: http://wiki.w311.info. Jos vajaalla taidollani jotain ymmärrän tuosta, on etulokasuojat vasta joulukuun 16.-63 jälkeen ruvettu ruuvailemaan kiinni.

Kirjoittaja:  warreteam.com [ 23 Tammi 2018, 00:28 ]
Viestin otsikko:  Re: Sport Coupe 1957

Kuva

Valitsin siisteimmän vaihteiston ja ulkoistin laakeroinnin ja uusien kuorien vaihdon Nokian WEB-Getriebe reparaturwerkstatt:lle. Purkamisen jälkeen selvisi, että ainoastaan siirtäjäakselit ovat vielä käyttökelpoisia. Kaikki hammaspyörät paskana, siirtäjät loppu, lukitukset hitsaamalla kiinni ym. vähemmän kivaa. Oikea kyläseppä Kainuusta on ollut asialla. Uutta tulee siis perävälitys, tasauspyörästö, sivu- ja pääakseli hammaspyörineen, pakin rattaat, vapaakytkin 65-versiona, siirtäjät, laakerit, lukkolevyt, pultit ja kuoret.

Kirjoittaja:  pyhimys [ 23 Tammi 2018, 08:10 ]
Viestin otsikko:  Re: Sport Coupe 1957

Tulleeko tähän aito -57 laatikko vai joku tuoreempi versio?
Mulla olisi yksi -57 laatikko jos oikein puristeja halutaan olla...
Tämänkään kunnosta ei tietenkään ole mitään varmuutta.

Noita kuvia kun katsoo ja juttuja kuuntelee niin tuo oma cabrion laatikko taisi olla joku suurempi ihme poikkeus...

AJ

Kirjoittaja:  Toveri Sladimir [ 23 Tammi 2018, 11:32 ]
Viestin otsikko:  Re: Sport Coupe 1957

Aito ja alkuperäinen on hävinnyt, eikä sellaista varmaan mistään löydä. Nyt kuoret on jostain "välimaastosta, välitykset normaalit ja perä 312-mallista. 2-4 synkronoitu, 2-4 vinohampaiset, 63- vapaakytkin ja 65 vapaakytkimen kytkentälaite.

Kirjoittaja:  pyhimys [ 23 Tammi 2018, 11:39 ]
Viestin otsikko:  Re: Sport Coupe 1957

Onko tuossa ollut jotenkin poikkeava laatikko tavalliseen 57:aan verrattuna?

Kirjoittaja:  pyhimys [ 23 Tammi 2018, 16:43 ]
Viestin otsikko:  Re: Sport Coupe 1957

Itse itselleni vastaten, 60 vuoden käyttöohjeessa ilmoittaa 3 ja 4 vaihteelle eri välityksen muutoin samat välitykset.

Onko sitten näissä ensimmäisissä ollut vielä jotain eriä?
Oliko näissä jo 2. vaihde synkronisoitu? Eikö se tullut vasta 58 mallissa muuten?

Kirjoittaja:  Toveri Sladimir [ 24 Tammi 2018, 10:18 ]
Viestin otsikko:  Re: Sport Coupe 1957

Nuo välityserot selviää tiedoista, muusta ei tietoa olekaan. Toisaalta näitä alkusarjan autoja ei muutoslistoissa mainita. Onhan tässä isot jarrut, uudempi maski, vesipumpullinen laturi ym. ihmeellistä. Kuka tietää totuuden? Ei varmaan kukaan.

Kirjoittaja:  vanhawarristi [ 24 Tammi 2018, 16:25 ]
Viestin otsikko:  Re: Sport Coupe 1957

Täällä oli 311/-63, josta väsähti pari, kolme kertaa perävälitys. Samanlaista jälkeä, kulki ja kolisi, kun vauhtiin sai, sen verran rattaat ottivat. Syy tähän ehkä pienempitehoiselle koneelle suunniteltu toosa. 1000cc:n 50 taisi olla liikaa. Joten jos käyttöautoa teet, sitten voi harkita 353:n toosaa. Jos sen saisi vetareille sopimaan.

Kirjoittaja:  hara [ 24 Tammi 2018, 18:44 ]
Viestin otsikko:  Re: Sport Coupe 1957

tuota vesipumpun ja laturin risteytystä ihmettelen...Saabissa taisi sellainen olla, jossain DKW:ssä? Kaivelin sen, mitä äkkiä pystyin ja ainut kuva vesipumpusta, mitä löysin, oli taulussa 23B jossa osanumerolla 392 0 05 013 0 Wasserpumpe Typ R-UP/K für Sportwagen Typ "WARTBURG"(varaosaluettelo 1958). Tämä ei, kuvasta jos jotain ymmärrän, tule moottorin kylkeen (kuten 311 tropiikkipumppu 60K) vaan erillisellä pitimellään linjaan muiden siivapyörien kanssa. Eli on hihnavetoinen. Miten tahansa: Oleellista on, että jaksat tehdä auton ilmiasuunsa oikealta näyttäväksi. Jos joku tulee ja sanoo jonkun kohdan olevan toisin ja tuo osat tullessaan, häntä voipi kuunnella. Korjailee sitten yksityiskohtia, kun se on mahdollista. :thumbpup:

Kirjoittaja:  Warre 1000 [ 24 Tammi 2018, 23:38 ]
Viestin otsikko:  Re: Sport Coupe 1957

vanhawarristi kirjoitti:
..... Joten jos käyttöautoa teet, sitten voi harkita 353:n toosaa. Jos sen saisi vetareille sopimaan.

Ymmärtääkseni nuo vetarit joutuu muokkaamaan vaihdelaatikoiden eri levyeden takia ja pyöränapan erilaisen rakenteen takia. Ja saattaa olla että joku rungon palkkikin tulee 353:n vaihdelaatikon eteen. Mutta se on kyllä mahdollista vaihtaa laatikkoa.

Sivu 5/7 Kaikki ajat ovat UTC + 3 tuntia [ DST ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/