Wartburg & Trabant Forum http://www.warreteam.com/forum/ |
|
Sport Coupe 1957 http://www.warreteam.com/forum/viewtopic.php?f=4&t=10650 |
Sivu 3/8 |
Kirjoittaja: | warreteam.com [ 22 Helmi 2016, 01:09 ] |
Viestin otsikko: | Re: Sport Coupe 1957 |
Kuva1: Kynnys tehty, mutta C-pilari vaatii vielä ehostusta Kuva 2: Lokasuojan reijät ovat “väljähköt” ja pelti muuttunut pitsiksi. Kuva 3: Motonetista ei löytynyt juuri tähän malliin sopivaa osaa, joten täytyi leikellä millin pellistä. Kuva 4: Siihenpä sitten lokaria takapuolelle ja ovea etupuolelle. |
Kirjoittaja: | Warre 1000 [ 23 Helmi 2016, 22:35 ] |
Viestin otsikko: | Re: Sport Coupe 1957 |
Olethan taikuri peltien kanssa. Kunniotustani! Opelissani kyllä löytyy lähes kilon verran spakkelia. |
Kirjoittaja: | warreteam.com [ 14 Huhti 2016, 22:40 ] |
Viestin otsikko: | Re: Sport Coupe 1957 |
Kuva 1: Konehuoneen puoleltakin löytyy pientä puuhasteltavaa. Ruosteinen kohta ollut siis sisälokasuojan alla, jonne ruoste on tehnyt tehtävänsä. Kuva 2: Rintapellin alapalkin jäännökset tiputettu lattialle. Kuva 3: Alapalkin suunnittelua alkuperäisien mukaan. Kuva 4: Korjauspala paikallaan, johon tehty jäykisteet vanhaa kopioiden. Alapalkki kiinni ja keula ei enään pahemmin heilu. Kuva 5: Toisessa laidassa vastaavaa savottaa. Korjauskohdan yläpuolella näkyy hansikaslokeroon asennetun päävirtakatkaisimen johdon läpivienti autourheiluajoilta. Kuva 6: Kojelaudan rakentaminen ei ole ihan tyypillinen korjauskohde, mutta sekin on tehtävä. Traktorin kauha on ylettynyt sisälle asti ja rutistellut kojelaudan uuteen uskoon. Gurujen ylistämän koritinan alta ei välttämättä löydy enään mitään. Tinapohjuste on syönyt pellit pois. Pakkeli vst. koritina on mielenkiintoinen keskustelun aihe. Kuva 7: Joskus tässä sijaitsee punainen kojelauta Berlin-radiolla. Hansikaslokeron kansi ja puolet varsinaisesta lokerosta ovat vielä käyttökelpoisia. |
Kirjoittaja: | warreteam.com [ 25 Huhti 2016, 23:06 ] |
Viestin otsikko: | Re: Sport Coupe 1957 |
Kuva 1: Kojelaudan hahmottelua. Ei mennyt sikkikoneella tuo radion upotuskohta, joten palapeliksi meni. Kuva 2. Hansikaslokero vaikutti ehjältä, mutta haperohan sekin oli. Nyt pysyy ajohanskat lokerossaan! Kuva 3. Kojelauta sovituksessa. Seuraavaksi saumojen tinausta ja kannen saranoiden teko. Kojelaudan päässä on ollut sisävalo. Joissain se on radion tasalla oikeassa laidassa, joissain oikeassa alalaidassa ja joissain ei ole ollenkaan. Tuohon viimeiseen vaihtoehtoon on helppo kallistua, kun ei ole sitä valoakaan. |
Kirjoittaja: | Tasty [ 26 Huhti 2016, 09:57 ] |
Viestin otsikko: | Re: Sport Coupe 1957 |
Näiden kuvien katselu ja kommenttien lukeminen tekee hyvää sydämelle! Mahtavaa, että osaamista ja varsinkin viitseliäisyyttä löytyy! Hatunnosto ja rispektiä roppakaupalla! |
Kirjoittaja: | vanhawarristi [ 27 Huhti 2016, 15:21 ] |
Viestin otsikko: | Re: Sport Coupe 1957 |
Pitää sanoa, että vaikka on eroa sepällä ja peltisepällä, niin kumpikin ovat paikallaan. |
Kirjoittaja: | warreteam.com [ 16 Marras 2016, 23:31 ] |
Viestin otsikko: | Re: Sport Coupe 1957 |
1. Etulokasuojat purin 62-mallisesta varaosa-autosta, joka oli pelleilleen ihan asiallisen oloinen. Hiekkapuhalluksen jälkeen löytyy tietysti paikattavaa. Sisälokarien puuttumisen takia pelti on ohentunut tuosta pyörän yläpuolelta, mutta onneksi ei puhki asti. Ensimmäisissä 311-malleissa oli pitkittäissauma lokasuojan yläreunassa, jolloin lokari puhkesi jo muutaman vuoden jälkeen. 2. Listoja ei 313:n lokareissa ole, joten reiät tukkoon. 3. Reikiin tapit ja hitsaus kahdelta puolelta. Hiontaa ja kittausta. Lokarit täytyy jatkaa takapäästään ja niinhän ne on tehty alunperinkin. 4. Lamppujen alla oli haperoa enemmän kuin arvattavissa oli. 5. Uutta peltiä, niin ei lyhty putoa. 6. Jostain syystä hiekkapellissä oli keskellä auton pituussuuntaisesti sauma? Tämä hiekkapelti tuli minulle käytettynä ja pohjamaalattuna. Keskimmäinen alapuolinen ura on hapero, joten leikkasin varaosa-auton ruttuisesta pellistä korjauspalan. Yllätykseksi hiekkapeltejä onkin kahta eri pituutta, joten korjauspala oli pidempi kuin alkuperäinen. Tyhmä ei huomaa ja viisas ei sano mittään, on vanha sanonta. Hiekkapeltiä saa kyllä uustuotantona lasikuituisena, joten sellaisen hankinta saattaa tulle vaihtoehdoksi. 7. Sähkösarjan päällä on joskus lika pesinyt ja syönyt reiän ja vienyt kannakkeen mennessään. Uutta peltiä tilalle. Muuten varaosa-auton sisälokarit olivat yllättävän hyvät. Nämäkin täytyy tietysti jatkaa tällaiseen pitkänokkaiseen urheiluvaunuun. |
Kirjoittaja: | warreteam.com [ 11 Joulu 2016, 21:52 ] |
Viestin otsikko: | Re: Sport Coupe 1957 |
1. Saranan kiinnitysruuveille täytyi tehdä vastalevy ja sille pidin, ettei levy tipahda oven pohjalle. Alkuperäiset säätövarat eivät oikein riitä, joten niitä on jatkettava. Näin on tehty jo tehtaalla muutamaan kohtaan. 2. Oven lukko on 311-mallista 3. Oven lasi on karmiton, joten lasikiskon täytyy kulkea aivan oven reunaa myöten. Jostain kumman syystä kisko osuu juuri lukon painikkeen kanssa samalle linjalle, joten kiskosta oli otettava palanen pois ja liukunauhankin materiaalivahvuudesta puolet. Ei ole tuota alkuperäistä tallessa, tai ainakaan sitä ei ole vielä löytynyt. Jotenkin tuo on alunperinkin ratkaistu. 4. Lasinnostimet olivat siinä kunnossa, ettei niistä ollut järkevä lähteä kunnostamaan. Yllätyksenä ne eivät olleetkaan 311-mallista. Olisikohan ne sitten Ifasta tai jostain kuorma-autosta? Istutin 353:n nostimet, koska niitä oli saatavilla. Lasin nousu onkin sitten jo vähän korkeampaa matematiikkaa, koska lasi liikkuu nostettaessa myös n. 50mm taaksepäin. 353:n lasikampoja täytyi hieman jatkaa, mutta uskoisin lasin nyt nousevan. Lasi on saatava menemään riittävän alas, jotta kiskoille jää vielä lasia yläasennossa. Etummaisessa kiskossa on jotkut tukiraudat lasille, jotka ilmeisesti tukevat lasia yläasennossa. Laseja ei ole edes malliksi, joten täytyy ensin tehdä jonkunlaiset vaneri-ikkunat sapluunaksi. Tuskin niistä samanlaisia tulee, jos oikeaa ja vasenta vertaa. |
Kirjoittaja: | warreteam.com [ 22 Joulu 2016, 22:05 ] |
Viestin otsikko: | Re: Sport Coupe 1957 |
Kuva 1. Sisälokasuojan ja 311-lokasuojan väliin täytyy askarrella välipala, niinkuin Eisenachissa aikoinaan. Kuva 2. Sisälokasuojien sijoitus onkin sitten hieman haastavampi homma. Alkuperäinen etukansi on laitettava paikoilleen,niin selviää ainakin pituus ja takapään korkeus suurinpiirtein. Etupäästään sisälokasuojat jäävät jo silmämääräisesti vinoon. Syynä varmaankin hieman kierossa oleva rungon poikittainen etupalkki. Jonkinlaisella kiinnityskorvien modifioinnilla nyt mennään, kun ei runkoa enään lähdetä perkaamaan. Kuva 3. No nythän siitä jo tunnistaa merkin ja asiantuntijat mallinkin |
Kirjoittaja: | Toveri Sladimir [ 27 Joulu 2016, 23:24 ] |
Viestin otsikko: | Re: Sport Coupe 1957 |
Sain yhteyden Saksan guruihin ja tässä suomi-yksilössä on siis 14. runko ja 1. kori. 1956 tehtiin 3 prototyyppiä, joita ei numeroitu samalla logiikalla. Ensimmäiset 17 tehtiin Eisenachissa ja sitten valmistus siirtyi Dresdeniin. Afrikasta tuotu 313 on nro 12 ja kori 16. Joka tapauksessa aivan ensimmäisiä autoja on tämä Suomeen lähetetty Sportti, olihan Suomi suurimpia vientimaita Wartburgille. |
Sivu 3/8 | Kaikki ajat ovat UTC + 3 tuntia [ DST ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |