Muuta fontin kokoa
Tänään on 19 Loka 2018, 06:50


Lähetä uusi viestiLähetä vastaus Sivu 1/6   [ 52 viestiä ]
Mene sivulle 1, 2, 3, 4, 5, 6  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Sport Coupe 1957
ViestiLähetetty: 03 Tammi 2015, 11:45 
Pöljän Varaosakeskus
Pöljän Varaosakeskus
Avatar

Liittynyt: 28 Loka 2010, 12:54
Viestit: 956
Tallin nurkassa pölyä keräävä Sport Coupea muistuttava harso täytyi kaivaa esille. Toisinaan se näyttää aivan toivottomalta, mutta vastaavien projektien kuvia katsellessa muutkin ovat ryhtyneet toimiin. Peltiä saa kaupasta, aikaa on kaikilla yhtä paljon ja kiinnostus ruosteiseen Itäsaksan rautaan on jo olemassa. Paljonko tällainen projekti ottaa rahaa? Paljon! Paljonko työtunteja? Paljon! Paljonko vuosia? Omiin "viiskymppisiin" on aikaa 3,5 vuotta. Jos silloin jo Warre olisi pyörillään peltityöt tehtynä, niin eiköhän siinäkin olisi tavoitetta kerrakseen. Lopputulos, ilkeääkö sitä esitellä? Opeteltavaa on paljon ja helpompiakin projekteja olisi. Kun katsoo kriittisellä silmällä kuvia vastaavista autoista, niin taso on todella laaja. On virheettömiä yksilöitä, mutta myös todella surkeasti tehtyjä koritöitä mm. hiljattain kaupan ollut valkoinen tuore entisöinti.

Sport Coupen kori on käsityötä, eikä tinaa ole säästetty. Etulokasuojat ovat jatkettu sedanin lokareista, samoin takalokarit. Takaluukun runko on sedanista, tosin runko on pätkitty 12 kertaa poikki ja hitsattu uudelleen. Korin viimeinen metri on sedanista, tosin takaluukun reunoja on hieman loivennettu. Etusisälokasuojat ovat saaneet jatkopalat. Muut korin osat ovatkin sitten vain Sport Coupeen tarkoitettuja. Coupe on nelipaikkainen ja siinä on sedanin keula ja perä kokonaisuudessaan. Sport Coupe on kaksipaikkainen ja koriltaan n. 100 mm matalampi.

Kuvia Tulossa...

_________________
PÖLJÄN VARAOSAKESKUS Kauppaa rehellisesti neljällä kielellä (Suomee, Savvoo, hiljoo ja kovvoo) http://www.warreteam.com/varaosat


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Sport Coupe 1957
ViestiLähetetty: 03 Tammi 2015, 16:52 
Site Admin
Site Admin
Avatar

Liittynyt: 26 Loka 2010, 00:46
Viestit: 1757
Paikkakunta: Global
Tässä kuvia Toverin puolesta

Kuva

Kuva1: Jouset laitoin kierretankoon välimutterien avulla, niin hiekkapuhallus ja maalaus käy helpommin. Taka-akseli maalattuna. Etupään tukivarret ovat olleet jo maalissa 80-luvulta lähtien. Tarkoitus olisi saada korin raato takaisin rungolle, niin ei vetele aivan kieroksi

Kuva

Kuva 2: Sladimir Junior purki jouset pois kierretangosta ja lajitteli lehdet järjestykseen

Kuva

Kuva 3: Takapää teurastettiin 1962 311-mallista

Kuva

Kuva 4: Takaosa on saanut kipeää, kun Warrea on tuupittu traktorilla pois ihmisten silmistä

Kuva

Kuva 5: Pohja on pitsiä. Reilu 10-vuotta pohjansa varassa ja sisätilat täynnä puiden lehtiä. Ainoa suojaava aine on ollut maali, kotelonsuoja-aineita ei ole missään

Kuva

Kuva 6: Koritöiden tasoa ei voi kehua. Pellit on vasaroitu muotoonsa ja tinaa on laitettu kunnon kerroksia

_________________
WarreTeam.com


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Sport Coupe 1957
ViestiLähetetty: 04 Tammi 2015, 09:32 
IFA-kombinaatin jäsen
IFA-kombinaatin jäsen
Avatar

Liittynyt: 15 Joulu 2010, 17:06
Viestit: 299
Vanhempana "pyssymiehenä" sanoisin, on sitä huononpaankin asiaan markkoja/euroja hupuloitu, kun autoharrastukseen. Aika kuluu nopeasti, teki mitä vaan, ei muuta kun juniorin kanssa projektiin eloa...Heikki


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Sport Coupe 1957
ViestiLähetetty: 05 Tammi 2015, 15:27 
Site Admin
Site Admin
Avatar

Liittynyt: 26 Loka 2010, 00:46
Viestit: 1757
Paikkakunta: Global
Joo tää on hienoa, että päästää seuraamaan tätä projektia! Tästä ollaan varmasti kiinnostuneita ulkomailla asti. :wartburg_l:

_________________
WarreTeam.com


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Sport Coupe 1957
ViestiLähetetty: 06 Tammi 2015, 13:40 
Työn sankari
Työn sankari

Liittynyt: 21 Joulu 2014, 17:49
Viestit: 42
Kyllä se siitä etenee kun tekee pienen osion kerrallaan.Itsekin keskityin yhteen tai kahteen helpompaan kohtaan kerrallaan.Tosin omassa projektissa pääsin hivenen vähemmällä.Uusittavia peltejä kun oli kuljettajan puolen helma ja helmakotelo,takakontin pohjaa,lattiaa kabiinissa,pyöräkoteloiden alaosat takaovien kohdalta ja vastaavat kohdat etupyörien koteloissa ja ovien alaosia.Joskus aikoinaan ruiskutettu mönjä oli pelastanut paljon kun se ei ollut vielä edes kuivaa 20 v seisonnankin jälkeen.Tsemppiä vaan.

Juha


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Sport Coupe 1957
ViestiLähetetty: 06 Tammi 2015, 23:03 
Site Admin
Site Admin
Avatar

Liittynyt: 26 Loka 2010, 00:46
Viestit: 1757
Paikkakunta: Global
Kuva

Kuva 1: Takaluukun lattia ja peräpää lähti Kuusakoskelle

Kuva

Kuva 2: Lattian valmistusta

Kuva

Kuva 3: Osa lattiaa. Yritin tehdä suurinpiirtein samanlaisen kuin alkuperäisestä. Kitasyvyys ei salli täyttä leveyttä, joten oli tehtävä kontin pohjan etuosa kahdesta palasta. Ristikon tekeminen on hankalaa, kun ei voi ajaa uria ristiin. Loput vasaralla. Alle tulee massa ja päälle vaneri, ei sitä kukaan katso

Kuva

Kuva 4: Perän istutusta. Siirrännäisosa takapäästä sentin korkeampi, joten lattian takareuna laskee samaisen sentin. Ei muuta haittaa, mutta kontin posket jäävät lyhyeksi. Tulevat lokasuojat ovat “hepissä” hitsauksen ajan, jotta osuisivat myöhemmin paikoilleen

Kuva

Kuva 5: Peräpää paikoillaan. Takaluukku oli puskettu kasaan, siinä oli neljä luodin reikää ja kansi oli käännetty väkisin korin yläosan päälle. Varmasti tarjonnut herranlahjoille mieluisia hetkiä. Leikkasin pintapellin pois hiekkapuhalluksen helpottamiseksi. Takaluukun runko on tehty 311-mallin rungosta pilkkomalla se kahdestatoista kohdasta poikki. Ruostesuojausaineita ei sisäpuolelle oltu laitettu koskaan

Kuva

Kuva 6: Aluperinkään luukku ei ole istunut aukkoonsa, siinä oli oikealla puolella 30 sentin matkalla n. 6-8 mm liikaa väliä. Oma askareensa saada kansi kohdalleen. Pituutta rungolla voisi olla jopa 15mm enemmän. Vastaavia autoja kun katsoo, niin samaan kohtaan kiinnittää huomion. Saapa nähdä, mitenkä onnistuu aikanaan tuon pintapellin teko

_________________
WarreTeam.com


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Sport Coupe 1957
ViestiLähetetty: 07 Tammi 2015, 18:24 
IFA-kombinaatin jäsen
IFA-kombinaatin jäsen
Avatar

Liittynyt: 01 Kesä 2013, 09:22
Viestit: 415
Paikkakunta: Sipoo
Siitä se lähtee, neliömetri kerrallaan.
Tätä vauhtiahan sitä on valmis kori näytteillä Lahdessa...

AJ


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Sport Coupe 1957
ViestiLähetetty: 07 Tammi 2015, 22:15 
Kultainen Wartburg
Kultainen Wartburg
Avatar

Liittynyt: 30 Loka 2010, 19:59
Viestit: 648
Paikkakunta: Pietarsaari
Wau. Mikä peltityö!

En tiennyt että tuollaista peltiä voidaan saada aikaan näin vähäisella työkalulla.

_________________
Kun tiedät kaiken, olet varmasti ymmärtänyt jotain väärin.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Sport Coupe 1957
ViestiLähetetty: 10 Tammi 2015, 18:43 
Site Admin
Site Admin
Avatar

Liittynyt: 26 Loka 2010, 00:46
Viestit: 1757
Paikkakunta: Global
Kuva

Kuva 1: Kontin pohja paikoillaan. Tarvitsee vielä tankin kiinnityspantojen reijät, tunkin ja työkalujen pidikkeet, välilattian tuet ja vähän punaista pintaa.

Kuva

Kuva 2: A-pilarissa oli ylänurkassa ratkeama. Tarjosin tohoa tinakerroksen poistoon ja olihan tuota 9,3mm kerros! Zinnburg on lempinimensä ansainnut.

Kuva

Kuva 3: Katto oli saanut korroosion lisäksi tarpeetonta väkivaltaa. Tottahan se oli pitänyt hyppiä kasaan. Leikkelin pinnan pois ja koitin saada sen alustavasti mittoihin. Reijät piiloon ja uusi pintapelti. Pikkuvikoja, helppo korjata!

Kuva

Kuva 4: Uutta reunaa syntyy hitaasti. Tekisikö paikan alkuperäisen kohdan mukaan vai kopioisiko toiselta puolelta? Koripajan käsityösepän mieli on muuttunut tehdessä, eivätkä alareunat ole peilikuvia keskenään.

_________________
WarreTeam.com


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Sport Coupe 1957
ViestiLähetetty: 04 Helmi 2015, 22:41 
Site Admin
Site Admin
Avatar

Liittynyt: 26 Loka 2010, 00:46
Viestit: 1757
Paikkakunta: Global
Kuva

Kuva 1: Runko on revennyt useasta kohdasta ja korjattu lattaraudan palasilla.

Kuva

Kuva 2: Rungon sisälle on päässyt joskus vettä ja jää tehnyt pullistuman.

Kuva

Kuva 3: Rungon numero. Neljästoista runko vuonna 1957 ja tuotanto alkoi samana vuonna.

Kuva

Kuva 4: Teetätin ammattikoululla sopivaa profiilia rungon korjaamiseen. Pystysaumat ovat etäällä toisistaan, niinkuin alkuperäisissäkin liitoksissa.

Kuva

Kuva 5: Repeämiä oli myös poikkipalkin hitsaussaumoissa. Autolla on osallistuttu kilpailuihin ja viimeisen rekisteriinmerkityn omistajan toimesta sääliä ei ole tunnettu. Tämä Sportin runko lienee 311-runkoa notkeampi, kun korin kiinnityspisteet ovat n. 30 cm taempana.

_________________
WarreTeam.com


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Lähetä uusi viestiLähetä vastaus Sivu 1/6   [ 52 viestiä ]
Mene sivulle 1, 2, 3, 4, 5, 6  Seuraava


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
cron


Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
610nm Style by Daniel St. Jules of Gamexe.net

Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com