Wartburg & Trabant Forum
http://www.warreteam.com/forum/

353W -80
http://www.warreteam.com/forum/viewtopic.php?f=4&t=10141
Sivu 2/10

Kirjoittaja:  warreteam.com [ 27 Joulu 2013, 23:07 ]
Viestin otsikko:  Re: 353W -80

Tämähän näyttää hyvälle ja hienoa että ketju jatkuu täällä :thumbpup:

Kirjoittaja:  Warre 1000 [ 28 Joulu 2013, 01:55 ]
Viestin otsikko:  Re: 353W -80

Kyllä sinulta projekti etenee. Minun projekti on jo ollut 25 vuotta työn alla.

Kirjoittaja:  pyhimys [ 07 Tammi 2014, 21:36 ]
Viestin otsikko:  Re: 353W -80

Hep

Projektin seuraavia vaiheita...
Konetila on nyt saatu kutakuinkin nippuun, jotain pientä vielä, oikean kokoinen akku, muutama mutteri jne.
Joka osaa ei ole hiplattu eikä muutenkaan pyritty tekemään viimeisen päälle, mutta kyllä tässä nytkin on jo projekti karannut aivan liikaa...

On niin lämmin talvi, että pääsi vielä ulkona ruiskulla maalaaman syylärin ja ilmanottopuolen osatkin.

Tänään narskautettiin vielä tulillekin ja laakin pelihän se on.
Tuntu vaihteetkin löytyvän ja vapaakytkin otti kiinni, joten se miksi homma alkoi tuli kuntoon...
Vaihteen säätöä pitää vielä tehdä, ei löytynyt laatikon tapista mitään korjauskirjan suuntaus uraa, jolla olis saanut suunnattua edes alkuun. Vaihteet on muutenkin melko tunnottomat verrattuna edelliseen, mutta tässä on kilsoja puolet enemmän takana.
Tuostapa tuo taitaa seuraavaksi siirtyä odottamaan kevättä ja antaa tilaa välillä muille projekteille, kaksitahtisia nekin...

AJ

Liitteet:
KH.jpg
KH.jpg [ 182.92 KiB | Katsottu 6384 kertaa ]
KH2.jpg
KH2.jpg [ 184.34 KiB | Katsottu 6384 kertaa ]

Kirjoittaja:  pyhimys [ 20 Touko 2014, 21:59 ]
Viestin otsikko:  Re: 353W -80

Tähänkin projektiin on taas ollut hieman aikaa (mistä sitä on riittänytkään?) uhrata.
Takapään pohjaanlyönti kumien kiinnikkeet oli kaikki ihan mätiä ja kuskin puolelta kannakekin harsoa. Se piti tehdä kokonaan uusiksi, tavaraa ei ollut kotona kuin sinkittyä... onko tämä nyt sitä liian hyvin tekemistä?

Takalokasuojien ruostepaikat puhallettu, muutamia paikkoja vaatii...

Koitan välttää ylimaalausta, mutta sekin kyllä koko ajan enemmän ja enemmän nostaa päätään...

Ihan uusi akkukin tuli hommattua ja tehtyä sille kiinniikkeetkin..

Voihan se olla ettei tämä tänä kesänäkään ole kilvissä, mutta jos nyt tuon 311:n saisi kilpiin ja ajoon, kunhan kone saadaan kiekumaan ilman kolinaa...

AJ

Liitteet:
image.jpeg
image.jpeg [ 136.07 KiB | Katsottu 6259 kertaa ]

Kirjoittaja:  pyhimys [ 07 Kesä 2014, 08:54 ]
Viestin otsikko:  Re: 353W -80

Taas sai jotain pientä näperreltyä, eli tuo takakaaren etuosan.
Suorasta pellistä kun tuon joutu loihtimaan niin jää siinä kitattavaakin...

Tuossa oli muuten korjauspalan paikka Pöljän varaosakeskukselle jos noita saattuu olemaan.
Näkyy monessa autossa olevan tuo sama paikka aika hapero.

AJ

Liitteet:
takakaari.JPG
takakaari.JPG [ 98.28 KiB | Katsottu 6207 kertaa ]

Kirjoittaja:  Toveri Sladimir [ 08 Kesä 2014, 12:39 ]
Viestin otsikko:  Re: 353W -80

Haussa on nuo korjauspalat, mutta ainoastaan nelitahtiseen vielä löytyy. Uustuotantoa odotellessa...

Kirjoittaja:  J.K. [ 09 Kesä 2014, 00:43 ]
Viestin otsikko:  Re: 353W -80

Hienoa työjälkeä näemmä syntyy suorasta pellistäkin, kun homman osaa!

Kirjoittaja:  pyhimys [ 09 Kesä 2014, 07:19 ]
Viestin otsikko:  Re: 353W -80

No niin ei kehtaa väittää että osais, mutta tällä projektilla on hyvä harjotella...
Vastahan tuo miggi tuli hankittuakin tämän projektin innoittamana kun tuo peltienn hitsaus tigillä oli niin hidasta. Jotain hyvää tuossa migissäkin on, vaikka tigistä enemmän pidänkin.
Itse korjaus osan tein neljästä eri palasta.

Seuraavaksi perälunkkaan pari paikkaa ja takalokasuojiin muutama...

AJ

Kirjoittaja:  pyhimys [ 17 Syys 2014, 18:43 ]
Viestin otsikko:  Re: 353W -80

Tälle kesälle ei projekti ole paljon edennyt, aika on mennyt talon yläkerran rakennushommissa.

Sen verran kuitenkin sain aikaiseksi, että auton takaosa tuli hitsattua. Takalokasuojat on pohjamaalissa odottamassa jatkokäsittelyä.
Tänään tuli alusta massattua.

Sen verran projekti on karannut, että ylimaalaukseen tuo menee.
Pitää koittaa talven aikana saada ovien ruostevauriot hitsailtua kuntoon.

Tuli vaan hankittua yksi toinen projekti, kaksitahtinen sekin, mutta ei itäpuolelta saksaa. Se varmaan rokottaa tätä projektia.

AJ

Liitteet:
image.jpeg
image.jpeg [ 132.55 KiB | Katsottu 5963 kertaa ]

Kirjoittaja:  Warre 1000 [ 18 Syys 2014, 01:58 ]
Viestin otsikko:  Re: 353W -80

pyhimys kirjoitti:
Taas sai jotain pientä näperreltyä, eli tuo takakaaren etuosan.
Suorasta pellistä kun tuon joutu loihtimaan niin jää siinä kitattavaakin...

Tuossa oli muuten korjauspalan paikka Pöljän varaosakeskukselle jos noita saattuu olemaan.
Näkyy monessa autossa olevan tuo sama paikka aika hapero.

AJ


Tein mun Warressani tuon hitsaukorjauksen jo vuonna 1978, ja vielä pelti näyttää hyvältä. Vähän spakkeli on tosiaan kyllä irronnut, mutta se on paikattu pelkällä maalilla.

Sivu 2/10 Kaikki ajat ovat UTC + 3 tuntia [ DST ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/