kangasalabama kirjoitti:
Itsellä kolmesta yksilöstä kokemusta, että alkuperäinen lämpömittari alkaa näyttämään liikaa. Ongelma on esiintynyt perinteisellä viisarimittarilla sekä ledimittarilla. Liittynee jotenkin jännitteeseen, sillä kun ajovalot sammuttaa niin lämmöt laskee. Mielestäni aluksi tätä ei esiintynyt, mutta saatan olla väärässä. Isommat maadoituspisteet ja akkukengät tsekattu, kojetaulun johdotusten maadoituksia en lähtenyt aikanaan tonkimaan. Mittarireita ja antureita vaihdettu toisiin, ei toivottua tulosta. Nykyinen ratkaisu on minullakin tarvikemittari, jonka lukema todennettu lähes kiehuvalla vedellä.
Minulla sama homma. Kun laitan valot päälle, niin lämpöviisari nouse 30 kulmaastetta. Alkuperäisesti en sellaista tapahtunut. Saksassa ongelma ratkaistaan kytkemällä ylimääräisen maadoituksen moottorista mittarilautaan.
Itse en ole kokeillut. Tiedän että kun viisari on keskellä punaista, ei vielä ole ongelma. Vasta kun se on punaisen alueen lopussa on toimenpiteen paikka. Pysähdä tai laita lämmitystä päällä.