Se on 10 vuotta kun kunnostin sylinterikannen, eli muistikuvani saattaa luista. Muistin että purkaessani kahdet ensimmäiset akselit tulivat kieroja kovan voiman käyttäessä. Vesipumpusta löytyy myös eri versiot, ja kannessani on M18 kierteet sekä harvinaisen tiivisteen. Todennäköisin nämä kahdet kuvat on kolmannesta onnistuneesta yrityksestä saadaan suoran akselin purettua. Holkit olivat kahdet erilaiset 5 - 15 mm pituuserolla.
Liitteet:
IMG_1401.JPG [ 45.38 KiB | Katsottu 255 kertaa ]
Näin on siipipyörä purettu (= rikottu)
Liitteet:
IMG_1432.JPG [ 42.79 KiB | Katsottu 255 kertaa ]
Vasaroimaan väliholkin sen halkaisija kasvaa.
Minäkin mietin olisko tuuletin antanut periksi ja päästänut siipipyörän luisumaan pituussunnassa. Tuuletinpyörän napa on muovista tehty. Uuden siipipöyrän tilasin Saksasta muiden kappaleiden kanssa, ja erikoistiiviste löysin Englannista. Uusi siipipyörän kiilahihnaura oli leveä, että siipipyörä pystyy vääntämään noin 15 astetta akselissa.
Tosiaan noin 5 vuotta sitten ennen Botniarallia kuulin kiilahihnan luisuvan, mutta kiristäessä sitä ääni häipyi.