Muuta fontin kokoa


Lähetä uusi viestiLähetä vastaus Sivu 8/8   [ 75 viestiä ]
Mene sivulle Edellinen  1 ... 4, 5, 6, 7, 8
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Re: Tallissa tapahtuu
ViestiLähetetty: 16 Elo 2025, 23:36 
Stasin jäsen
Stasin jäsen
Avatar

Liittynyt: 30 Loka 2010, 19:59
Viestit: 819
Paikkakunta: Pietarsaari
Se on 10 vuotta kun kunnostin sylinterikannen, eli muistikuvani saattaa luista. Muistin että purkaessani kahdet ensimmäiset akselit tulivat kieroja kovan voiman käyttäessä. Vesipumpusta löytyy myös eri versiot, ja kannessani on M18 kierteet sekä harvinaisen tiivisteen. Todennäköisin nämä kahdet kuvat on kolmannesta onnistuneesta yrityksestä saadaan suoran akselin purettua. Holkit olivat kahdet erilaiset 5 - 15 mm pituuserolla.

Liitteet:
IMG_1401.JPG
IMG_1401.JPG [ 45.38 KiB | Katsottu 255 kertaa ]

Näin on siipipyörä purettu (= rikottu)

Liitteet:
IMG_1432.JPG
IMG_1432.JPG [ 42.79 KiB | Katsottu 255 kertaa ]

Vasaroimaan väliholkin sen halkaisija kasvaa.

Minäkin mietin olisko tuuletin antanut periksi ja päästänut siipipyörän luisumaan pituussunnassa. Tuuletinpyörän napa on muovista tehty. Uuden siipipöyrän tilasin Saksasta muiden kappaleiden kanssa, ja erikoistiiviste löysin Englannista. Uusi siipipyörän kiilahihnaura oli leveä, että siipipyörä pystyy vääntämään noin 15 astetta akselissa.

Tosiaan noin 5 vuotta sitten ennen Botniarallia kuulin kiilahihnan luisuvan, mutta kiristäessä sitä ääni häipyi.

_________________
Kun tiedät kaiken, olet varmasti ymmärtänyt jotain väärin.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Tallissa tapahtuu
ViestiLähetetty: 17 Elo 2025, 15:53 
Pöljän Varaosakeskus
Pöljän Varaosakeskus
Avatar

Liittynyt: 28 Loka 2010, 12:54
Viestit: 1478
Älkää särkekö siipipyöriä!!! Niitä on vaikea saada ja ovat kalliita. Siipipyörä irrotetaan tekemällä siipipyörän runkoon viillot vastakkaisille puolille, ei kuitenkaan kiilauran kohdalle. Uriin asennetaan vetolevy esim.
https://www.biltema.fi/autoilu---mp/aut ... _wkYVjqEv3
ja vedetään ulosvetäjällä pois. Olen onnistunut näin joka kerta. Akselin suoruus on hyvä tarkistaa, koska pienetkin aksiaaliset heitot tekevät tiiviste-elementistä lyhytikäisen. Asentakaa siipipyörä rasvan kanssa akseliin, niin sen saa irti sormivoimin vielä vuosienkin päästä. Alkuperäisessä siipipyörässä on kromia vastaava tiivistepyörä. Tarjolla on ollut tarvikemallin siipipyöriä, joiden tiivistepinta ei ole riittävän kiiltävä. Nämä täytyy kiillottaa ennen asennusta.

VARJELKAA ALKUPERÄISIÄ SIIPIPYÖRIÄ!!!!!!!!!

_________________
PÖLJÄN VARAOSAKESKUS Kauppaa rehellisesti neljällä kielellä (Suomee, Savvoo, hiljoo ja kovvoo) http://www.warreteam.com/varaosat
varaosat@warreteam.com 0400-142568


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Tallissa tapahtuu
ViestiLähetetty: 20 Elo 2025, 21:06 
Stasin jäsen
Stasin jäsen
Avatar

Liittynyt: 30 Loka 2010, 19:59
Viestit: 819
Paikkakunta: Pietarsaari
Kiitos tiedosta alkuperäisestä siipipyörän tiivistepinnasta!

Mitä on vesipumppuakselien tilanne. Onko ne varaosat myös heikosti tehtyjä?

_________________
Kun tiedät kaiken, olet varmasti ymmärtänyt jotain väärin.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Tallissa tapahtuu
ViestiLähetetty: 21 Elo 2025, 16:56 
Pöljän Varaosakeskus
Pöljän Varaosakeskus
Avatar

Liittynyt: 28 Loka 2010, 12:54
Viestit: 1478
Ei ole valituksia kuulunut. Laita kuva siitä vanhan mallin tiivisteestä vesipumppuun. En ole sitä koskaan nähnyt.

_________________
PÖLJÄN VARAOSAKESKUS Kauppaa rehellisesti neljällä kielellä (Suomee, Savvoo, hiljoo ja kovvoo) http://www.warreteam.com/varaosat
varaosat@warreteam.com 0400-142568


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Tallissa tapahtuu
ViestiLähetetty: 23 Elo 2025, 01:05 
Stasin jäsen
Stasin jäsen
Avatar

Liittynyt: 30 Loka 2010, 19:59
Viestit: 819
Paikkakunta: Pietarsaari
Tässä saksalaisessa "Wartburg Widipedia" käytin muistaakseni ensimmäisen version keskimmäisen tiivisteen "Dichtungselemente". Joko muistan väärin tai se ei ole käytetty vain etusarjassa 64/65?

http://wiki.w311.info/index.php?title=Wasserpumpe

Alempana "Änderungsdokumentation" ja "Einzelteile" akseli sopisi paremmmin vuosimalliin 1968.

Alle kuvaa yhdestä purkamastani vesipumppuakselista ja sen osista oikeassa järjestyksessä. (Siipipyörä puuttuu). Ainakin yhdessä sylinterikanneista oli tämä "esisarja" käytetty, ja se oli sisempi tiiviste, joka on keskellä kuvaa. Oikealle on toinenlaisen ulomman tiivisteen.

PS. Tosiaan oikealle löytyy ylimääräinen muovirengasta, jolla olen ilmeisesti yrittänyt puristaa ulomman tiivisteen sisään estämään vuotoa tai tiiviste oli pudonnut ulos jostain syystä noin 50 vuotta sitten. DS.


Liitteet:
IMG_1705.JPG
IMG_1705.JPG [ 56.48 KiB | Katsottu 131 kertaa ]

_________________
Kun tiedät kaiken, olet varmasti ymmärtänyt jotain väärin.
Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Lähetä uusi viestiLähetä vastaus Sivu 8/8   [ 75 viestiä ]
Mene sivulle Edellinen  1 ... 4, 5, 6, 7, 8


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
cron


Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
610nm Style by Daniel St. Jules of Gamexe.net

Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com