Muuta fontin kokoa


Lähetä uusi viestiLähetä vastaus Sivu 2/2   [ 13 viestiä ]
Mene sivulle Edellinen  1, 2
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Re: 1979 Sedan
ViestiLähetetty: 03 Touko 2025, 12:23 
Etuoikeutettu kansalainen
Etuoikeutettu kansalainen

Liittynyt: 30 Loka 2010, 11:56
Viestit: 400
Paikkakunta: Siilinjärvi, Pohjois-Savo
juha-66 kirjoitti:
Hyviä videoita on myös Wartburg Schaubengrübbe You Tube kanavalla.


Tarkoitatko Die Wartburgschrauber -kanavaa?


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: 1979 Sedan
ViestiLähetetty: 03 Touko 2025, 22:36 
Tuotantotyöntekijä
Tuotantotyöntekijä

Liittynyt: 29 Kesä 2019, 11:13
Viestit: 84
Paikkakunta: Urjala
Sitäpä juuri. Kielitaidottoman ei kannattaisi ulkomuistista kirjoittaa vierasta kieltä. Puhelimella hankala toimia monella sivulla yhtäaikaa jotta saisi tarkistettua kirjoituksen.

KIITOS KORJAUKSESTA! Hyvä kanava.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: 1979 Sedan
ViestiLähetetty: 27 Kesä 2025, 20:33 
Tuotantotyöntekijä
Tuotantotyöntekijä

Liittynyt: 29 Kesä 2019, 11:13
Viestit: 84
Paikkakunta: Urjala
Auto on ollut nyt jonkinaikaa ajossa ja kilometrejä tullut n. 1 000 km. Mitään ongelmaa ei ole esiintynyt.
MZ harrastajia kävin kotikunnan leirintäalueella tapaamassa ja olivat tyytyväisiä, kun oli myös nelipyöräisiä kulkineita DDR:stä paikalla. Haran pariskunta oli myös läsnä ja Teppo Saarinen. Tepon kanssa käytiin samana viikonloppuna Kowan Teknologian päivillä Säynäniemessä. Siellä ei muita Wartburgeja ollut mutta yksi Trabant oli.

Etu-ja takapyörän laakerit vaihdoin varoiksi Eisenachin matkaa varten. Olisivat varmaan vielä kestäneet, mutta jyrisivät joissain pyörissä ja avatessa huomioi. että vaseliinit oli jo aika jämeitä.

Etunavat oli hiukan tiukat irrottaa, mutta ilman massaulosvetäjää lähtivät hyvin irti, kun jarrusatulan pulteilla jarrulevyn asentoa vaihtamalla pulpeilla levystä hieman painoi. Takalaakereista sisemmän sai pienellä ulosvetäjällä vedettyä kätevästi kun otti ulosvetäjän "jalat" pois ja laittoi pitkän pultin ulosvetäjän rungosta läpi ja veti laakeria hylsyllä, jonka kavennettu pää sopi laakerin sisäkooliin. Näin lähti laakeri helposti pois. Soveltamalla olemassaolevilla välineillä ilman alkuperäisiä erikoistyökaluja pärjäsi hyvin.

Sain Haralta lahjoituksena Eisenachissa valmistetun Micros A 150 RTF mono auroradion, jossa on ULA alue. Taidan vaihtaa sen nykyisen Sharp radiokasettisoittimen tilalle. Länsimainen radio ei oikein pidä kanavaa kohdallaan.

Pikku juttuja mm. bensaletkun pätkä tankista polttoainelinjaan uusiksi velä ennen Muuramea ja Eisenachin Heimweh tapahtumaan. Aina voi jotain häiriötä tulla mutta moni asia on nyt ennakoitu ja niin toimimalla luotto ajoneuvoon onnistuneisiin ajolilometreihin :waron hyvä.
:wartburgx:


Liitteet:
Tiedoston kommentti: Kallon Majakka (oikeasti linjaloisto) taustalla juhannusyönä.
20250620_234248.jpg
20250620_234248.jpg [ 200.49 KiB | Katsottu 76 kertaa ]
Tiedoston kommentti: Kurvailemassa/kuvaamassa Meri-Porissa Kallon luodolla. Täällä on myös Tullin ja Merivartioston asemat ja Suomen vanhimman Urheiluseuran BSF:n eli Porin pursiseuran kotisatama ja ravinto ja hyvä munkkikahvila.
20250620_234305.jpg
20250620_234305.jpg [ 215.58 KiB | Katsottu 76 kertaa ]
Tiedoston kommentti: Kohta lähtee
20250627_190521.jpg
20250627_190521.jpg [ 40.59 KiB | Katsottu 76 kertaa ]
Tiedoston kommentti: Laakerin irroitus alkamassa
20250627_190430.jpg
20250627_190430.jpg [ 36.66 KiB | Katsottu 76 kertaa ]
Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Lähetä uusi viestiLähetä vastaus Sivu 2/2   [ 13 viestiä ]
Mene sivulle Edellinen  1, 2


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 10 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
cron


Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
610nm Style by Daniel St. Jules of Gamexe.net

Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com