Muuta fontin kokoa
Tänään on 16 Joulu 2018, 23:40


Lähetä uusi viestiLähetä vastaus Sivu 20/30   [ 293 viestiä ]
Mene sivulle Edellinen  1 ... 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23 ... 30  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Re: Wartburg 353w vm81 erikois plussa
ViestiLähetetty: 12 Maalis 2018, 10:04 
IFA-kombinaatin jäsen
IFA-kombinaatin jäsen
Avatar

Liittynyt: 26 Kesä 2016, 21:34
Viestit: 269
Katsotaan nyt isoneeko ääni kovin radikaalisti ilman niuita etupöntön vaimennuksia, luulen että ei kuitenkaan niin paljoa että olisi haitaksi. Viime talvena jo laitoin kattopeltiin ja lattiaan butyylimattoa jolla ajomelu pieneni jo huomattavasti eikä enää ainakaan itseä häiritse :happy 2:
Tuossa ei mielestäny kyllä ovet mitenkään kummemmin rämähdä, ennemminkin ontto kumahdus. Tuo kattopellin äänieristys vaikutti huomattavasti myös tuohon oven kiinnilaittaessa kuuluneeseen kumahdukseen, se kun soi ilman eristystä niinkuin patarumpu :D
Takapyörien laakerit käytin irti ja puhdisti vanhan ”rasvat” pois ja laitoin uusilla rasvoilla takaisin kasaan. Vänkärin puoleiset laajerit oli jossain vaiheessa uusittu kun olivan japanilaiset. Laakerien uusimiselle ilmeisesti ollut syynä se että kuminen lommi oli lähtenyt irti ja hiekka tuhonnut laakerit, lommin tilalle oli hepattu pelli pala parilla pisteellä kiinni ja sauma tiivistetty koriliimalla :lol:


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Wartburg 353w vm81 erikois plussa
ViestiLähetetty: 12 Maalis 2018, 19:59 
Kultainen Wartburg
Kultainen Wartburg
Avatar

Liittynyt: 30 Loka 2010, 19:59
Viestit: 655
Paikkakunta: Pietarsaari
Isän vm. 1981 oli sama juttu. Kumilaippa oli irtonut, ja laakeri oli ruosteessa.

_________________
Kun tiedät kaiken, olet varmasti ymmärtänyt jotain väärin.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Wartburg 353w vm81 erikois plussa
ViestiLähetetty: 12 Maalis 2018, 21:57 
IFA-kombinaatin jäsen
IFA-kombinaatin jäsen
Avatar

Liittynyt: 26 Kesä 2016, 21:34
Viestit: 269
Warre 1000 kirjoitti:
Isän vm. 1981 oli sama juttu. Kumilaippa oli irtonut, ja laakeri oli ruosteessa.

Ihme sinänsä että edes isestään irtoaa kun on aika tiukassa tuntui olevan kuskin puoleinen alkuperäinen tulppa.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Wartburg 353w vm81 erikois plussa
ViestiLähetetty: 12 Maalis 2018, 23:04 
Ansiokas tuotantotyöntekijä
Ansiokas tuotantotyöntekijä
Avatar

Liittynyt: 17 Joulu 2010, 19:04
Viestit: 110
Nuo pyöränlaakerit ovat yön hiljaisina hetkinä mietityttäneet...Juttelin erään varsin kokeneen asentajan kanssa Wartburgin jarruista ja hän kertoi olleen ongelma saada rumpua pyörimään tasaisesti. Heittoa navassa niin ettei pyöreäkään rumpu tartu. Jotenkin tuli mieleen, ettei vaan silloin ollut asialla sellainen reipas laakerikauppias jonka mielestä mikä vaan SKF on parempi kuin DKF eikä niillä C-arvoilla ole merkitystä...en tiiä sit. Kumminkin...jos se ilmaväli on ihan poskellaan niin kait se jotain tärinää tekee? Jotenkin minulle on tullut semmoinen kuva näistä AWE-insinööreistä, että olivat pilkunviilaajia ja tosissaan? Etteivät sittenkään tehneet näitä kieli poskessa tai missä se nyt olikaan? Että ihan Autoja halusivat tehdä?


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Wartburg 353w vm81 erikois plussa
ViestiLähetetty: 13 Maalis 2018, 10:36 
IFA-kombinaatin jäsen
IFA-kombinaatin jäsen

Liittynyt: 20 Kesä 2013, 20:26
Viestit: 294
Hiljaista? Ei ainakaan kuluneilla alkuperäislaakereilla. On merkitystä laakerin laadulla, vierinpintojen sileydellä, melutasoon. On ihan huomattu. Pyöränlaakerien välysluokka C2. Tottakait jos vaikka C3, niin on välystä, se voi tuntuakin, väristä, värähdellä, vaikkapa yhdessä jarrujen kanssa. Ainakin teoriassa. On paikkoja, joissa laakereissa on jopa esijännitystä, ehdotonta välyksettömyyttä varten, kuten vaihteistot(mm. Citroen BX, Xantia..), sorvin karalaakerit. Joo, saksalaisia ovat.... Warre oli muutenkin auto, saksalaisten tekemä... 30v. ja aina saksalaista tarkkuutta. Siinäkään ei moittimista.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Wartburg 353w vm81 erikois plussa
ViestiLähetetty: 14 Maalis 2018, 09:26 
IFA-kombinaatin jäsen
IFA-kombinaatin jäsen
Avatar

Liittynyt: 26 Kesä 2016, 21:34
Viestit: 269
Ensimmäiset savut otettu kunnostuksen jäljiltä ja pieni ongelmakin esiintyi, käy nätisti kaikilla kun antaa vähän kierroksia mutta tyhjäkäyntiä ei tahdo käydä kuin 1 sylinterillä. Mistähän moinen voisi johtua? Kipinänkin antaa 2 ja 3 sylinterille tyhjäkäynnillä irto tulpalla kokeiltuna mutta liekkö sitten paineen alla ei jaksa kipinä hypätä :(


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Wartburg 353w vm81 erikois plussa
ViestiLähetetty: 14 Maalis 2018, 10:47 
IFA-kombinaatin jäsen
IFA-kombinaatin jäsen
Avatar

Liittynyt: 26 Kesä 2016, 21:34
Viestit: 269
Voiko esimerkiksi rasva kärkien välissä aiheuttaa tämän?


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Wartburg 353w vm81 erikois plussa
ViestiLähetetty: 14 Maalis 2018, 15:14 
IFA-kombinaatin jäsen
IFA-kombinaatin jäsen
Avatar

Liittynyt: 15 Joulu 2010, 17:06
Viestit: 301
Rasvakin, en katsonut, jos kärkivehje, niin tarkasta ne johtojen kiinnitykset, kärkiin puoliin jne. tulpanjohdot...


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Wartburg 353w vm81 erikois plussa
ViestiLähetetty: 14 Maalis 2018, 15:44 
IFA-kombinaatin jäsen
IFA-kombinaatin jäsen
Avatar

Liittynyt: 26 Kesä 2016, 21:34
Viestit: 269
Juu kyllä kärkivehje on, ainakin vielä. Täytyypä tarkistella vielä kaikki liitokset.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Wartburg 353w vm81 erikois plussa
ViestiLähetetty: 14 Maalis 2018, 17:30 
Tuotantotyöntekijä
Tuotantotyöntekijä
Avatar

Liittynyt: 07 Marras 2011, 00:35
Viestit: 87
Tervehdys!

Puolien liitoksia tarkistaessa kannattaa vilasta myös ruuvin tyveen sen peltilätkän alle jossa käämilanganpää on piilossa ja lopuks varmistaa että se alin mutterikin on kiinni muttei niin kireellä että muovit halkee....

-iippo


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Lähetä uusi viestiLähetä vastaus Sivu 20/30   [ 293 viestiä ]
Mene sivulle Edellinen  1 ... 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23 ... 30  Seuraava


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  


Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
610nm Style by Daniel St. Jules of Gamexe.net

Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com