Wartburg & Trabant Forum
http://www.warreteam.com/forum/

Tulppia menee!
http://www.warreteam.com/forum/viewtopic.php?f=3&t=934
Sivu 2/3

Kirjoittaja:  warre [ 12 Elo 2011, 14:21 ]
Viestin otsikko:  Re: Tulppia menee!

Jep. Pitää kattoa ne katkojankärjet!

Kirjoittaja:  warreteam.com [ 09 Syys 2012, 23:18 ]
Viestin otsikko:  Re: Tulppia menee!

Tulpat oli vaihdettu 2500km sitten ja nyt auton yksi pytty tipahti pelistä. Tulpat olivat tämän näköiset (vasemmalla keulassa olevan sylinterin ja oikeanpuoleinen lähinnä kuskia)

Kuva

Vaihdoin kaikki uusiin NGK B5HS -tulppiin ja taas lähti toimimaan. Voiko kaasarin tulviminen aiheuttaa lähinnä keulaa olevan tulpan rikkoontumista, vai onko se aina vain bensapumpun kalvon vika? Viime kesänä kun oli rumbaa vuotavien kohojen kanssa.

Kirjoittaja:  J.K. [ 10 Syys 2012, 09:35 ]
Viestin otsikko:  Re: Tulppia menee!

Ei kai toi tulppa sentään "rikki" ole. Se ei vaan ole tuottanut kipinää jostakin syystä (ehkä kaasarin tulviminen) vähään aikaan ja on mennyt tuon näköiseksi. Kyllä kaasarin tulviminen aiheuttaa tulpille ongelmia mutta luulen että tuosta ongelmasta olisi selvitty tulpan putsauksella ja kuivaamisella. Se on ainakin tärkeää, että tuo ura elektrodin ympärillä on sähköä johtamaton eli puhdas ja kuiva.

Kirjoittaja:  emppu [ 10 Syys 2012, 14:10 ]
Viestin otsikko:  Re: Tulppia menee!

Onko tuon tulpan puola ehjä? Nimim J.K:n kanssa Warnemundessa yhden kaupan pihalla puolatalkoot pitäneenä.

Kirjoittaja:  Warre 1000 [ 13 Syys 2012, 21:45 ]
Viestin otsikko:  Re: Tulppia menee!

warreteam.com kirjoitti:
Tulpat oli vaihdettu 2500km sitten ja nyt auton yksi pytty tipahti pelistä. Tulpat olivat tämän näköiset (vasemmalla keulassa olevan sylinterin ja oikeanpuoleinen lähinnä kuskia)...

Minulla asiaa ei oikein menee perille. Tuleeko se märkä tulppa keulasta eikä kannessa olevan vesipumpun viereisestä reiästä?

Kirjoittaja:  warreteam.com [ 14 Syys 2012, 09:11 ]
Viestin otsikko:  Re: Tulppia menee!

Warre 1000 kirjoitti:
warreteam.com kirjoitti:
Tulpat oli vaihdettu 2500km sitten ja nyt auton yksi pytty tipahti pelistä. Tulpat olivat tämän näköiset (vasemmalla keulassa olevan sylinterin ja oikeanpuoleinen lähinnä kuskia)...

Minulla asiaa ei oikein menee perille. Tuleeko se märkä tulppa keulasta eikä kannessa olevan vesipumpun viereisestä reiästä?


Minullekkaan ei ihan kysymys aukee... :D

Kuvassa musta tulppa on se ensimmäinen mikä on lähinnä kun avaat konepellin. Kertokaa joku viisas miten missä järjestyksessä sylinterit menee? Yritin katsoa Autoni on Wartburgista mutta en löytänyt. :roll:

Kirjoittaja:  warreossi [ 14 Syys 2012, 10:45 ]
Viestin otsikko:  Re: Tulppia menee!

ykkössylinteri on kytkimenpuoleinen sylinteri,keskellä kakkonen ja etureunassa kolmonen.Sytysjärjestys taas on 1-3-2.Katkojalaitteella johdot 1.vihreä,2.vihreä-punainen,3.vihreä-musta.Kannattaa tarkistaa ko.sylinterin sytytyksen johtoliitokset.Onko 3.sylinterin sytytys kohdallaan ja onko 3.sylinterin pakosarjanlaipan ja lohkon väli öljyinen?

Kirjoittaja:  Warre 1000 [ 14 Syys 2012, 19:09 ]
Viestin otsikko:  Re: Tulppia menee!

Minullekin sylinterien numerointi Wartburgissa toivat yllätyksen. Eli päinvastoin kuin uskoin. Ykkössylinteri on lähin vauhtipyörää.
Minä kyllä kovasti veikkaa bensapumppua. Vuotava kalvo bensapumpussa antaisi kolmossylinteria (keulassa) liikaa bensaa ja sytytystulppa olisi mustana sekä bensakulutus olisi korkea. Jos bensapumppu ei ole vaihdettu niin vaihtaisin, ja jos olisin jo kerran sitä vaihtanut, tulee minulle ajatuksen, että pitkän varastointiajan vuoksi uusi pumppu voi myös olla viallinen.

Kirjoittaja:  heikki [ 24 Marras 2012, 20:59 ]
Viestin otsikko:  Re: Tulppia menee!

Kuuluuko tälle rintamalle mitään uutta? Muistelen että mulla kerran oli warren kone jossa kampikammiota voi tuulettaa, 10 millin avaimella avattavat pultit joka pytyn kohdalla, siis koneen alapuolella. Ei viitsi mennä talliin kurkkimaan onko nyt tuossa omassa warren koneessa "tuuletusmahdollisuus".

Kirjoittaja:  Toveri Sladimir [ 24 Marras 2012, 21:58 ]
Viestin otsikko:  Re: Tulppia menee!

Nuo viimeiset tuuletusreijälliset lienee tuolta 60-luvun lopulta. Minulla on kaksi sellaista lohkoa, kummatkin valmistettu kuparimolybdeenistä ja ovat kysyttyjä lohkoja virityskäyttöön.

Sivu 2/3 Kaikki ajat ovat UTC + 3 tuntia [ DST ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/