Wartburg & Trabant Forum
http://www.warreteam.com/forum/

Kannentiiviste
http://www.warreteam.com/forum/viewtopic.php?f=3&t=694
Sivu 2/2

Kirjoittaja:  vanhawarristi [ 27 Heinä 2013, 09:20 ]
Viestin otsikko:  Re: Kannentiiviste

Nuo momentit, ovatko ne annettu voidelluille, tai kuiville kierteille. Joka tapauksessa kierteiden pitää olla siistit, jokainen mutteri yhtähyvin pyörivä. Jälkikiristyksessä pitäisi mutteria avata hieman, jotta kiristys menisi liikekitkalla*. Muuten, lepokitkalla, ei välttämättä mutterit hievahdakaan. *Yleinen periaate. Kitkahommat voisi unohtaa, jos olisi kääntökulmiin perustuva kiristys, siinä ei kitkat kiusaisi.
Jälkikiristyksen voisi unohtaa, jos olisi joustavia, venyviä kannenpultteja. Haittana se, että nämä olisi syytä aina uusia kansirempassa. Tästä kokemuksia, kun kansipahvi BX:iin vaihdettiin, vanhoilla pulteilla. Vuoto jatkui, toisella kansipahvilla alkoivat pultit väsähdellä, antaa periksi. Tämä autokorjaamossa.
Ps. Olen joskus käyttänyt pultteja 10,9, kuusiokolosellaisia, Warressa. Hyvä puoli se, että tason putsaus käy helpommin.

Kirjoittaja:  warreossi [ 27 Heinä 2013, 10:36 ]
Viestin otsikko:  Re: Kannentiiviste

Onko porukka käyttänyt mitään liimoja kannentiivisteen kanssa?

Kirjoittaja:  vanhawarristi [ 28 Heinä 2013, 00:28 ]
Viestin otsikko:  Re: Kannentiiviste

Joskus, sinistä, olikohan Hylomar:ia. Suoraan tiivisteeseen kahta puolta, ehtisi vähän imeytyäkin.

Kirjoittaja:  Toveri Sladimir [ 28 Heinä 2013, 16:24 ]
Viestin otsikko:  Re: Kannentiiviste

Kuparitiivisteliimaa on tullut käytettyä.

Kirjoittaja:  lumiaura [ 22 Syys 2014, 00:05 ]
Viestin otsikko:  Re: Kannentiiviste

On lisäksi tärkeää puhdistaa kannen pinnapulttien kierteet jo ennen kannen asentamista,( ja maahantuojan mukaan ne pitää vaihtaa joka kerta!) ja ei tee pahaa molybdeenisulfidivaseliinikaan kierteissä. Tällöin puristus on tasainen momenttiavaimen jäljiltä.
Itse vaihdoin,(romumoottoreista kokoamiini koneisiin), kuusiokoloruuvit 10x90,muistaakseni, ja pari kattila-aluslevyä prikaksi. Lohkon kierteet pitää vetää pohjaan asti 3 tapilla, ettei pultti jää kantamaan.
Pulttien kimmomoduli on liki sama kuin alkuperäisten pinnapulttien. Siinä mustassa pultissa on kierre/ sileä osa sattumoisin oikeassa suhteessa. Sitten lohkon kierteisiin sitä molybdeeni,,, vaseliinia.
Kannen hioin itse kivipaaden päällä jossa oli mirkelikangas, sen saa hiottua ilman, että ottaa vesipumppua irti.
Tein siis useita koneita kavereilta saamistani romuista yhdistämällä kampiakselin hyviä lohkoja,(prässäämällä), sekä muita kelvollisia osia. Parhaalla tällaisella koneella ajoin yli 200000km. Enkä koskaan tehnyt kansiremonttia uudelleen.
kannen kiristykseen tulikin jo pätevät ohjeet. Pitää vain muistaa, että Warren kone ei väännä, se on turbiini.
Voi ajaa pienilläkin kierroksilla, mutta kun tehoa tarvitaan, se otetaan kierroksilla.
Jos koneesta menee kannentiivisteitä ja kiertokangen laakereita, vika on ratin ja selkänojan välissä.
Sorry nyt, että esitin varmaankin kokeneille kavereille itsestäänselvyyksiä.

Kirjoittaja:  vanhawarristi [ 22 Syys 2014, 17:07 ]
Viestin otsikko:  Re: Kannentiiviste

Joo, prikkoina käytin joustoaluslevyjäkin, jotain 6? kilon momentille tarkoitettuja. Ei siis jousiprikkoja. Vm-88 ( ei vm.-78 vielä)Tourist kyllä väänsi. Kaikki Paimio-Halikko-kuninkaantien mäet nelosella, tyylikkäästi, kuski ja 2 kollegaa mukana, 80 kg (työkalut, 20l tisl-. ja 20l lämmintä pesuvettä NIFE-akkuihin, ym. tavaraa kontissa.
Kun näitä juttuja lukee, niin voi vaan ihmetellä, miten paljon oli/on tietotaitoa Warren suhteen. Tyytymättömimmät kuskit Warreen olivat ehkä heitä, joilla oli peukku jossain muualla, kuin oikeassa paikassaan/ tai "väärä" korjaamo..

Kirjoittaja:  KHara [ 08 Helmi 2015, 18:00 ]
Viestin otsikko:  Re: Kannentiiviste

Kokemus kansitiivisteistä: Jos vaihtaa pahvin +30 asteessa ja kiristää samoissa lämmöissä, voipi -40 asteessa kansi vuotaa ja lujaa. Ainakin näin uskon joissakin Talwiajoissa itselle käyneen. Oli muuten lysti tulla yhdellä ja kahdella toimivalla silinterillä jostain Saarijärveltä Etelä-Satakuntaan. Siinä Pirkkalan ohikulkutiellä huomasi AWE:n voimat: oli se jono jota vedettiin, välillä pitkä :vihellys:

Sivu 2/2 Kaikki ajat ovat UTC + 3 tuntia [ DST ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/