Muuta fontin kokoa


Lähetä uusi viestiLähetä vastaus Sivu 2/2   [ 17 viestiä ]
Mene sivulle Edellinen  1, 2
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Re: Kannentiiviste
ViestiLähetetty: 27 Heinä 2013, 09:20 
IFA-kombinaatin jäsen
IFA-kombinaatin jäsen

Liittynyt: 20 Kesä 2013, 20:26
Viestit: 323
Nuo momentit, ovatko ne annettu voidelluille, tai kuiville kierteille. Joka tapauksessa kierteiden pitää olla siistit, jokainen mutteri yhtähyvin pyörivä. Jälkikiristyksessä pitäisi mutteria avata hieman, jotta kiristys menisi liikekitkalla*. Muuten, lepokitkalla, ei välttämättä mutterit hievahdakaan. *Yleinen periaate. Kitkahommat voisi unohtaa, jos olisi kääntökulmiin perustuva kiristys, siinä ei kitkat kiusaisi.
Jälkikiristyksen voisi unohtaa, jos olisi joustavia, venyviä kannenpultteja. Haittana se, että nämä olisi syytä aina uusia kansirempassa. Tästä kokemuksia, kun kansipahvi BX:iin vaihdettiin, vanhoilla pulteilla. Vuoto jatkui, toisella kansipahvilla alkoivat pultit väsähdellä, antaa periksi. Tämä autokorjaamossa.
Ps. Olen joskus käyttänyt pultteja 10,9, kuusiokolosellaisia, Warressa. Hyvä puoli se, että tason putsaus käy helpommin.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Kannentiiviste
ViestiLähetetty: 27 Heinä 2013, 10:36 
Etuoikeutettu kansalainen
Etuoikeutettu kansalainen
Avatar

Liittynyt: 27 Loka 2010, 08:29
Viestit: 252
Onko porukka käyttänyt mitään liimoja kannentiivisteen kanssa?

_________________
Mit sozialistischem Gruß!!!
Trabant 601 -86. Trabant 601 -82 Trabant 601 -88. Moskvitsh Elite 1500 M x 2 Anhänger HP 500.Wartburg 353 W -82


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Kannentiiviste
ViestiLähetetty: 28 Heinä 2013, 00:28 
IFA-kombinaatin jäsen
IFA-kombinaatin jäsen

Liittynyt: 20 Kesä 2013, 20:26
Viestit: 323
Joskus, sinistä, olikohan Hylomar:ia. Suoraan tiivisteeseen kahta puolta, ehtisi vähän imeytyäkin.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Kannentiiviste
ViestiLähetetty: 28 Heinä 2013, 16:24 
Pöljän Varaosakeskus
Pöljän Varaosakeskus
Avatar

Liittynyt: 28 Loka 2010, 12:54
Viestit: 1407
Kuparitiivisteliimaa on tullut käytettyä.

_________________
PÖLJÄN VARAOSAKESKUS Kauppaa rehellisesti neljällä kielellä (Suomee, Savvoo, hiljoo ja kovvoo) http://www.warreteam.com/varaosat
varaosat@warreteam.com 0400-142568


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Kannentiiviste
ViestiLähetetty: 22 Syys 2014, 00:05 
Uusi aktivisti
Uusi aktivisti

Liittynyt: 18 Syys 2014, 01:28
Viestit: 7
On lisäksi tärkeää puhdistaa kannen pinnapulttien kierteet jo ennen kannen asentamista,( ja maahantuojan mukaan ne pitää vaihtaa joka kerta!) ja ei tee pahaa molybdeenisulfidivaseliinikaan kierteissä. Tällöin puristus on tasainen momenttiavaimen jäljiltä.
Itse vaihdoin,(romumoottoreista kokoamiini koneisiin), kuusiokoloruuvit 10x90,muistaakseni, ja pari kattila-aluslevyä prikaksi. Lohkon kierteet pitää vetää pohjaan asti 3 tapilla, ettei pultti jää kantamaan.
Pulttien kimmomoduli on liki sama kuin alkuperäisten pinnapulttien. Siinä mustassa pultissa on kierre/ sileä osa sattumoisin oikeassa suhteessa. Sitten lohkon kierteisiin sitä molybdeeni,,, vaseliinia.
Kannen hioin itse kivipaaden päällä jossa oli mirkelikangas, sen saa hiottua ilman, että ottaa vesipumppua irti.
Tein siis useita koneita kavereilta saamistani romuista yhdistämällä kampiakselin hyviä lohkoja,(prässäämällä), sekä muita kelvollisia osia. Parhaalla tällaisella koneella ajoin yli 200000km. Enkä koskaan tehnyt kansiremonttia uudelleen.
kannen kiristykseen tulikin jo pätevät ohjeet. Pitää vain muistaa, että Warren kone ei väännä, se on turbiini.
Voi ajaa pienilläkin kierroksilla, mutta kun tehoa tarvitaan, se otetaan kierroksilla.
Jos koneesta menee kannentiivisteitä ja kiertokangen laakereita, vika on ratin ja selkänojan välissä.
Sorry nyt, että esitin varmaankin kokeneille kavereille itsestäänselvyyksiä.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Kannentiiviste
ViestiLähetetty: 22 Syys 2014, 17:07 
IFA-kombinaatin jäsen
IFA-kombinaatin jäsen

Liittynyt: 20 Kesä 2013, 20:26
Viestit: 323
Joo, prikkoina käytin joustoaluslevyjäkin, jotain 6? kilon momentille tarkoitettuja. Ei siis jousiprikkoja. Vm-88 ( ei vm.-78 vielä)Tourist kyllä väänsi. Kaikki Paimio-Halikko-kuninkaantien mäet nelosella, tyylikkäästi, kuski ja 2 kollegaa mukana, 80 kg (työkalut, 20l tisl-. ja 20l lämmintä pesuvettä NIFE-akkuihin, ym. tavaraa kontissa.
Kun näitä juttuja lukee, niin voi vaan ihmetellä, miten paljon oli/on tietotaitoa Warren suhteen. Tyytymättömimmät kuskit Warreen olivat ehkä heitä, joilla oli peukku jossain muualla, kuin oikeassa paikassaan/ tai "väärä" korjaamo..


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Kannentiiviste
ViestiLähetetty: 08 Helmi 2015, 18:00 
Työn sankari
Työn sankari

Liittynyt: 30 Joulu 2014, 11:50
Viestit: 49
Kokemus kansitiivisteistä: Jos vaihtaa pahvin +30 asteessa ja kiristää samoissa lämmöissä, voipi -40 asteessa kansi vuotaa ja lujaa. Ainakin näin uskon joissakin Talwiajoissa itselle käyneen. Oli muuten lysti tulla yhdellä ja kahdella toimivalla silinterillä jostain Saarijärveltä Etelä-Satakuntaan. Siinä Pirkkalan ohikulkutiellä huomasi AWE:n voimat: oli se jono jota vedettiin, välillä pitkä :vihellys:


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Lähetä uusi viestiLähetä vastaus Sivu 2/2   [ 17 viestiä ]
Mene sivulle Edellinen  1, 2


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 20 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
cron


Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
610nm Style by Daniel St. Jules of Gamexe.net

Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com