Muuta fontin kokoa
Tänään on 19 Marras 2018, 15:17


Lähetä uusi viestiLähetä vastaus Sivu 1/6   [ 51 viestiä ]
Mene sivulle 1, 2, 3, 4, 5, 6  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Lämmöt nousee kun lämppäri ei ole täysillä?
ViestiLähetetty: 27 Loka 2010, 00:18 
Site Admin
Site Admin
Avatar

Liittynyt: 26 Loka 2010, 00:46
Viestit: 1775
Paikkakunta: Global
Mistä johtuu kun omassa Helmessämme lämmöt nousevat kun lämppäriä ei pidä täysillä? Homma on "ohitettu" kennon irroituksella ja kuuman ilman ohjaamisella ulos. Kuitenkin jäimme ihmettelemään tätä kun jäähdytyspuolella on kaikki uutta. Mittari/anturi p@skana (se on vielä vaihtamatta) :?:

_________________
WarreTeam.com


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Lämmöt nousee kun lämppäri ei ole täysillä?
ViestiLähetetty: 27 Loka 2010, 06:47 
Aktivisti
Aktivisti

Liittynyt: 27 Loka 2010, 05:35
Viestit: 38
Ihmettelin samaa, kun teidän kuvasarjaa katselin? Tarttis tietää tarkemmin mitä kaikkea on vaihdettu uuteen. Onko jäähdytinkin vaihdettu, tai edes huuhdeltu sisältä? Ihmisillä on kun tapana yrittää tukkia jäähdytysjärjestelmän vuotoja lisäaineilla, jotka saattavat pahimmillaan tukkia myös jäähdyttimen sisäisesti. Tietysti jäähdytin olisi hyvä huuhdella ulkoisestikin, jos on kovin kurainen. Vaan mahtaako kuraantuminen olla ongelma tuossa teidän mallissa, kun jäähdytin ei ole siinä ensimmäisenä kuraa vastaanottamassa.

Sitten tietysti järjestelmän ilmaaminen. Warre on kuulema tarkka siitä, kertoi eräs harrastaja Tuusulasta. ;)

Muutoinhan en warresta kauheasti vielä tiedä, mutta nuo ylläolevat tulee ensimmäisenä automekaanikolle mieleen. Jopa kaksi vuotiaan Volvon kanssa on joskus ylikuumenemista ihmetelty, joten hyvin on warre siihen verrattuna pärjännyt.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Lämmöt nousee kun lämppäri ei ole täysillä?
ViestiLähetetty: 27 Loka 2010, 13:15 
Etuoikeutettu kansalainen
Etuoikeutettu kansalainen
Avatar

Liittynyt: 27 Loka 2010, 08:29
Viestit: 235
Em.lisäksi joskus lämpöongelmia on tullut kun tuuletin propellin urat ovat niin kuluneet,ettei se kiristy kunnolla vesipumpun akselille.Jos sytytys ei ole kohdallaan,voi lämpenemistä ilmetä.Onko nestevuotoja?Onko kannentiiviste vaihdettu?
Tuollaisessa esim.ruuhka-ajossa Warressa on kyllä aika tehoton jäähdytin.Uudemmalla keulalla varustetussa,jossa jäähdytin on edessä ei ainakaan itselläni ollut mitään ongelmia lämpöjen kanssa,toisin kuin vanhemman kanssa.

_________________
Mit sozialistischem Gruß!!!
Trabant 601 -86.Volga M24 -76. Anhänger HP 500.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Lämmöt nousee kun lämppäri ei ole täysillä?
ViestiLähetetty: 28 Loka 2010, 00:33 
Site Admin
Site Admin
Avatar

Liittynyt: 26 Loka 2010, 00:46
Viestit: 1775
Paikkakunta: Global
Jäähdytyspuolelle on tehty ja vaihdettu:

- Syylari (kunnostettu ja maalattu)
- Termostaatti (kokeiltu uutta ja käytettyä, molemmissa sama lukemat)
- Letkuja vaihdettu uusiin ja vanhat tarkastettu että ovat ok
- Anturi vaihdettu (käytetty)
- Kannentiiviste vaihdettu (uusi) ja kansi laitettu kireemmälle kuten gurut neuvovat
- Vesipumpun hihna vaihdettu uuteen ja katsottu, että on oikealla kireydellä
- Propellin ja valkosen rullan (jossa hihna menee) ruuvit kiristetty (Ihlingin kirjan mukaan löysät voi aiheuttaa lämpöjen nousua)
- Autolle puhuttu lempeästi sen edessä ja pyydetty että ole kiltti... :roll: Myös haukkumista kokeiltu.

Myllyssä ei ole nestevuotoja ja sitä on ilmattu moneen kertaan, kaikki toimii hyvin ja tehoja on. Viimeisen ilmauksen on tehnyt Guru-Kalevi joka tietää kaiken Warresta. Tuntuu, että mittari menee vaan aika "korkeelle" vaikka kaikki olisi kunnossa? Meidän eka Helmi teki tätä ihan samaa ja se vain yht'äkkiä alko keittämään. Juuri kuten perusmötkyt.

Valoissa lämmöt ei nouse vaan ennemmin motarilla kun ajaa pitkään kovaa (100km/h) :D

_________________
WarreTeam.com


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Lämmöt nousee kun lämppäri ei ole täysillä?
ViestiLähetetty: 28 Loka 2010, 13:48 
Uusi aktivisti
Uusi aktivisti

Liittynyt: 27 Loka 2010, 01:16
Viestit: 2
warreteam.com kirjoitti:
- Termostaatti (kokeiltu uutta ja käytettyä, molemmissa sama lukemat)


Eipä tässä oikein tule muuta mieleen tällä kuvauksella kuin, että onko nuo termostaatit kattilassa keitetty ja mitattu missä kohtaa aukeaa/aukeaako? Sitten tietysti voi koittaa toimisiko kokonaan ilman termostaattia. Warressahan tuota ei muistaakseni saanut väärinpäin asennettua mutta silläkin saa lämpöongelmia aikaan em. kuvauksen kaltaisesti. ;)

_________________
Wartburg - Saksalaista laatua ja taloudellisuutta


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Lämmöt nousee kun lämppäri ei ole täysillä?
ViestiLähetetty: 28 Loka 2010, 14:33 
Aktivisti
Aktivisti

Liittynyt: 27 Loka 2010, 05:35
Viestit: 38
Kyllähän tuo vian kuvaus viittaisi siihen, että jäähdytysteho ei riitä, syystä tai toisesta. Onkohan alavesiletkukin kunnolla kuuma, silloin kun kone käy liian kuumana. Eli kiertääkö vesi järjestelmässä kunnolla?

Ilman termostaattia ei kannata jatkuvasti ajella, mutta voihan sitä kokeilla. Moottorille kun ei ole hyväksi käydä liian kylmänäkään jatkuvasti.

Sitten pelkkää arvailua ja spekulointia:

Tyhmiä kysymyksiä kun ei ole olemassa, niin tässä tyhmä vastaus -> onhan ohjekirjassa mainittu jäähdyttimen kaihdin auki? :P

Ohjekirjassa mainitaan myös seuraavaa: "Ajaessa moottoritiellä pitkähköjä matkoja välttäkää käyttämästä pitempiä aikoja moottoria vakiokierrosluvulla. Nostakaa ajoittain useita kertoja kaasupoljinta lyhytaikaisesti ylöspäin, so. antakaa moottorin tavallaan hengähtää välillä." -> Mistähän tämmöinen ohje? Voitelunko vuoksi? Vai alipainetoimisen bensapumpun takia? Ja mikä lienee pitkähkö matka? Warre-Team:in autolla ei kai vielä ole sitä Euroopan reissua heitetty kuitenkaan.

Jostain jäänyt myös semmoinen käsitys, että liian suuri öljymäärä bensan seassa saattaisi aiheuttaa lisälämpöä 2-tahdissa.

Toisaalta, liian laiha bensa-/ilmaseos ainakin aiheuttaa lämpöä, joten voisko lämpöongelmat johtua kaasuttimen säädöistä. Tai vaikka siitä että täyskaasupiiri olisi osittain tukossa. Nykybensoissa on sen verran lisäaineita, että ongelmia tulee helposti semmoisissa autoissa joilla vähemmän ajellaan.

Vai onko vuonna 1985 tullut uudistus, eli jäähdyttimen siirtäminen keulalle, tullut ihan aiheesta? Helpolla en uskoisi, että uudessa warressa koneen takana olevallakaan jäähdyttimellä olisi ollut lämpöongelmia. Vaikka mistä sen tietää.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Lämmöt nousee kun lämppäri ei ole täysillä?
ViestiLähetetty: 28 Loka 2010, 16:23 
Etuoikeutettu kansalainen
Etuoikeutettu kansalainen
Avatar

Liittynyt: 27 Loka 2010, 08:29
Viestit: 235
tällaista voisitte kokeilla,eli seuraava vinkki on julkaistu vanhassa Retro lehdessä,Warre käyttäjältä:

95E:llä ajattaessa sytytysennakkoa muutetaan arvoon 2.8 mm/eykk tehtaan antamahan on 3.58mm/eykk.Tämän pitäisi poistaa lämpenemis ongelmat
80km/h-110km/h alueella,pudottamatta kuitenkaan tehoja.

Tuo sytyksen säätö kannattaa tehdä ihan mittarilla tai heittokellolla eikä niillä kampiakselin päässä olevilla merkeillä.

http://cgi.ebay.de/Zundzeitpunkt-Einste ... 3f027e653e

esim.tuollainen mittari,noita on myynnissä myös ldm.tuningissa

_________________
Mit sozialistischem Gruß!!!
Trabant 601 -86.Volga M24 -76. Anhänger HP 500.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Lämmöt nousee kun lämppäri ei ole täysillä?
ViestiLähetetty: 28 Loka 2010, 16:30 
Site Admin
Site Admin
Avatar

Liittynyt: 26 Loka 2010, 00:46
Viestit: 1775
Paikkakunta: Global
Kahdin on auki ;) Vaikka ollaan puupäitä koko WT:n posse niin toi sentään tajutaan.

Termarit on 82c asteessa aukeevia.

Pitkä matka on HKI - Espoo = 20 - 30km motaria putkeen. Se Saksan reissu tulee ensi vuonna... ja se tulee olemaan aika koettelus varmaan sekä Helmelle, että sen Tiimille.

Seuraavaksi laitamme kiinni Bilteman mittarin jossa on ihan lukemat niin siitähän sen näkee missä asteessa vedet menee. Ehkä alkuperäinen anaalilooginen mittari vain näyttää väärin. Se mitä jäi viime postauksesta kirjoittamatta: kun auton valot laittaa päälle niin bensa ja lämpömittarin neulat menevät n 3mm vasemmalle = lämmöt nousee korkeammalle ja bensa tyhjenee. Kun taas valot laittaa pois niin mittarit heilahtavat takasin oikealle = normaaliasentoon. Mistähän tämäkin johtuu.... :roll:

_________________
WarreTeam.com


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Lämmöt nousee kun lämppäri ei ole täysillä?
ViestiLähetetty: 29 Loka 2010, 08:56 
Aktivisti
Aktivisti

Liittynyt: 27 Loka 2010, 05:35
Viestit: 38
Keittääkö auto, eli kuuluuko koneesta keittämisen ääni, vai näyttääkö mittari vain suuria lukemia? Ainakin ne pari ledimittaristoa mitä olen koeajanut, ovat olleet erittäin suurpiirteisiä toiminnaltaan. Itse lähtisin mittariston häiriöitä etsimään maadoituspuolelta. Heikko kontakti vaikkapa mittariston ja korin välillä saattaa saada kaikkea kummallista aikaan. Jos siis joku ei paremmin tiedä vian lähdettä.

Sen olen ymmärtänyt, että heittokello on ensimmäisiä työkaluja mitä warren omistajan tulee hankkia. Kai niitä Suomestakin saa. Googlellakin löytyi joitakin.

Lämpömittariksi vian hakuun voisi olla pätevä semmoinen infrapunamittari. Vaikkapa tämmöinen, vaikka halvempiakin taitaa olla olemassa: http://www.biltema.fi/osteri/osteri.cgi ... yhmaid=141 Tolla voi mittailla vaikka jääkaapissa olevan oluen lämpötilaa. Tai pyöränlaakerin lämpöä hektisen moottoritieajon jälkeen, niin tietää laakerien kunnonkin. ;)


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Lämmöt nousee kun lämppäri ei ole täysillä?
ViestiLähetetty: 29 Loka 2010, 12:40 
Site Admin
Site Admin
Avatar

Liittynyt: 26 Loka 2010, 00:46
Viestit: 1775
Paikkakunta: Global
Auto ei ole keittänyt sen jälkeen kun kansipahvi vaihdettiin. Kun vekotin keitti niin paisuntasäiliöstä tuli sen perkeleellinen kiehuvan papupadan porina, että se kuulu sisälle asti! :shock: Silloin se heitti luonnolisesti vedetkin mäkeen paisarista. Kuten tässä viimesessä kuvassa http://www.warreteam.com/g2010/0907_10.htm

Ehkä mittari vaan menee korkeelle, siitä normaalin ja keittämisen raja on suhteessa paljon pienempi kuin mittarin muu skaala. Siinä ei ehdi oikeen kissa sanoa kun normaaleista lämmöistä ollaa jo keitoissa? Sama oli vanhan Helmemme digimittarin kanssa: se nousi kylmästä vihreelle hitaasti mutta vihreeltä punaselle mentiin kuin raketti hanurissa!

Toi lasermittari on varmaan hyvä varuste matkalle (jos lämmöt edelleen ahdistaa ensi kesänä).

_________________
WarreTeam.com


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Lähetä uusi viestiLähetä vastaus Sivu 1/6   [ 51 viestiä ]
Mene sivulle 1, 2, 3, 4, 5, 6  Seuraava


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
cron


Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
610nm Style by Daniel St. Jules of Gamexe.net

Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com