Wartburg & Trabant Forum
http://www.warreteam.com/forum/

Vaihteet ravistaa
http://www.warreteam.com/forum/viewtopic.php?f=3&t=11257
Sivu 3/3

Kirjoittaja:  vanhawarristi [ 10 Tammi 2020, 19:23 ]
Viestin otsikko:  Re: Vaihteet ravistaa

353:ssa neuloja 27 kpl/tötsä. Luultavasti sama määrä murrosnivelissäkin.

Kirjoittaja:  mini [ 14 Helmi 2020, 23:19 ]
Viestin otsikko:  Re: Vaihteet ravistaa

Minulla oli warrefarmari 70 luvun alussa, kun autolla oli ajettu non 70000km niin alkoivat vaiteet vähitellen ravistaa noin tuhannen kilometrin aikana melko voimakkaasti.päätin ottaa nivelet pois paikaltaan, nivelet olivat ihan kunnossa mutta vaihdelaatikon puolen urissa oli melko syvät kuopat. Korjasin vian siten että otin vadelaatikon auki ja vaihdoin tasauspyörästönuraakeslt puolelta toiselle ravistus loppui.mutta pakilla alkoi. Ostin 73 vuoden loplla uuden warrefarmarin 4 :wrench: vuoden kuluttua otin siitä nivelen ulos tarkastaakseni voitelutilanteen,mutta yllätys oli että nivelen kuulat olvat huomattavasti osommat.ajoin tällä autolla 8vuotta ja100000km ja toimi silloin vilä oikein hyvin.

Kirjoittaja:  plammas [ 02 Elo 2020, 10:44 ]
Viestin otsikko:  Re: Vaihteet ravistaa

Eräältä muinoin warrren omistaneelta kuulin seurraavaa.
Jos vauhtipyörä on ollut irti niin se voi mennä väärään asentoon,
Pitääkö tämä paikkansa eli onko sille vain yksi ja oikea asento?

Kiitos taas jo etuktäteen
(ravistamiselle ei vielä ole tapahtunut edistystä)

Kirjoittaja:  warremies [ 02 Elo 2020, 15:13 ]
Viestin otsikko:  Re: Vaihteet ravistaa

Vauhtipyörän voi laittaa viiteen eri asentoon. Jos pyörä on tasapainotettu akselin kanssa, voi tulla värinöitä laitettaessa pyörä "väärään" kohtaan.

Mutta tämän esittämäsi kysymyksen jälkeen minulle tuli mieleen, että onhan sinulla kampiakselin päässä värinänvaimentimella oleva hihnapyörä ja jos on, onko sen limppu kunnolla kiinni (vulkanoimalla kiinni hihnapyörässä)?

Minkälaista ajoa nuo sinun testiajosi ovat, ihan isolla tiellä vai pihassa? Tosin sanoen ykkösellä ja kakkosella saat moottoriin kierroksia, mutta entäs kolmonen ja nelonen, nouseeko moottorin kierrokset käyttöalueelle asti?

Kirjoittaja:  vanhawarristi [ 02 Elo 2020, 19:24 ]
Viestin otsikko:  Re: Vaihteet ravistaa

On tyypillistä, että sisemmät nivelet kuivuvat. Kun toosa ja rasva käy kuumana, kuivuu. Kannattaakin ajaa uutta Mos-rasvaa kumien alle, mieluimmin ohuella metalliputkella, aivan nivelen ulompaan osaa saakka.

Kirjoittaja:  hara [ 28 Touko 2021, 11:22 ]
Viestin otsikko:  Re: Vaihteet ravistaa

hara kirjoitti:
No, neulat taitavat olla samat 312 ja 353 kesken, määrä vaan isompi (34 ? kpl). Mutta se alkuperäinen asia: Moottorin kolme kiinnityspistettä: jos yksi niistä on yllättävästi hajalla, voipi kovasi täristää hevosvoimien väännellessä. Samaten se saattaisi jotenkin haitata vaihteiden solahtelua kohdilleen. Ja on tosiaan helppo testata. :DDR2:

Sain hankittua kaksi käyttämätöntä tripoidia, mitättömiä varastointijälkiä vähän. 30 vuotta olleet varastossa ja ylikin varmaan. Rasvatkin aika hartsia jo mutta pesemällä löytyi 6x33 kpl terveitä neuloja ja täysin ehjät laakeripinnat neulalaakeripuolelta. Aika näperrys ja sottainen homma saada ne neulat paikalleen ja renkaat päälle. Ilmavälit ei kovin isot ole. :tanssi:

Sivu 3/3 Kaikki ajat ovat UTC + 3 tuntia [ DST ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/