Muuta fontin kokoa


Lähetä uusi viestiLähetä vastaus Sivu 1/1   [ 8 viestiä ]
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Ohjeita pintakäsittelyyn
ViestiLähetetty: 20 Tammi 2018, 18:02 
Ansiokas tuotantotyöntekijä
Ansiokas tuotantotyöntekijä
Avatar

Liittynyt: 09 Tammi 2016, 19:52
Viestit: 112
Paikkakunta: pirkanmaa
Tunnetusti hyvät neuvot ovat kalliita mutta ajattelin että warreharrastajat saattaisivat omata ehkä hivenen vähemmän riistokapitalistin ominaisuuksia ja antaisivat neuvoja kohtalotoverille ilmaiseksi. :sad2:
Ongelman nimi on seuraava. Mun kulkuvälineeni on maalattu pari vuosikymmentä sitten polyuretaani pintamaalilla ja huolimattoman pohjakäsittelyn :oops: vuoksi sielä täälä on ruostekukkasia. Millaisen käsittelyn asia vaatii? Hiekkapuhallus ei tule tässä tapauksessa kyseeseen.Hiomalaikoilla ei pääse kraatereiden pohjille joten pieniä syöpymiä jää väkisinkin. Joku happokäsittely??? :miksi: Entä sen jälkeen, laitetaanko ensin pakkeli ja sitten primeri vai toisinpäin? Tarkoitus ei ole tehdä mitään näyttelypintaa mutta ei tarvitse silti näyttää rappurallilta. Ylimaalaus tehdään myöhemmin mutta menee ainakin pari vuotta ennenkuin ehdin edes ajatella asiaa. :kiitos: :kiitos: :kiitos:

_________________
Jos siinä on tähtimoottori sen täytyy lentää......


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Ohjeita pintakäsittelyyn
ViestiLähetetty: 20 Tammi 2018, 21:59 
IFA-kombinaatin jäsen
IFA-kombinaatin jäsen
Avatar

Liittynyt: 26 Kesä 2016, 21:34
Viestit: 339
Jos hiekkapuhallus ei tule kyseeseen niin itse tekisin näin. Ensin nylon laikalla (kuusamontussu) vanhat maalit ja ruosteet niin hyvin pois kun lähtee ja sitten mitä jää ruoste kraatereita niin kaivelisin ne vielä vingulla kunnon jyrsin terällä niin syvään ku ruosteen poistamiseksi on tarpeen. Kittaushommssa itse vedän kitin aina suoraan kirkkaalle pellille ja sen jäljeen happoväri ja hiontaväri. Toki ymmärrän senkin tavan että ensin vedetään epoksipohjamaali ja sitten vasta kittaus, tämä hyvä siitä syystä että vaikka kivenisku tulisi niin syvälle että maalikerros rikkoutuu kittiin saakka josta kosteus imeytyy kittiin niin kitin alla oleva epoksipohjamaali suojaa kuitenkin pellin kosteudelta. Itse en oikein näihin happo juttuihin ole kovin hirveästi tutustunut mutta kuulemma dinitrolin annitrol on tehokasta ruosteenpoisto ainetta.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Ohjeita pintakäsittelyyn
ViestiLähetetty: 21 Tammi 2018, 01:08 
Stasin jäsen
Stasin jäsen
Avatar

Liittynyt: 30 Loka 2010, 19:59
Viestit: 796
Paikkakunta: Pietarsaari
Minä yleeensä hion pois vanha maali sekä ruostetta mikä pystyn. Tietysti en saa kuopasta ruostetta pois. Ruuvimeisselilla saa jotain pois kuopista muttei kaikkia. Ferrex ruostesuojamaalia päälle ennen spakkelia, ja spakkelin päälle vielä pohjamaalia ennen pintamaalia. Valitettavasti joskus ruostetta tulee uudestaan muttei aina.

Minulla on sellainen tunne että pohjamaalia suihkupullosta on heikompaa estää ruostetta.

_________________
Kun tiedät kaiken, olet varmasti ymmärtänyt jotain väärin.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Ohjeita pintakäsittelyyn
ViestiLähetetty: 21 Tammi 2018, 01:31 
IFA-kombinaatin jäsen
IFA-kombinaatin jäsen
Avatar

Liittynyt: 26 Kesä 2016, 21:34
Viestit: 339
Mielestäni kannattaa jättää autohommissa tuo ferrexsi kaupan hyllyyn ja suosia tuotteita jotka ovat oikeasti tarkoitettu auton korikorjaamiseen. Ruosteen poistossa ei taida valitettavasti olla paljon vippaskonsteja vaan jos haluaa kestävän lopputuloksen täytyy kaikki ruoste saada pois.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Ohjeita pintakäsittelyyn
ViestiLähetetty: 21 Tammi 2018, 10:43 
Stasin jäsen
Stasin jäsen
Avatar

Liittynyt: 01 Kesä 2013, 09:22
Viestit: 847
Paikkakunta: Sipoo
Eikö se pistehiekkapuhallus laite kävis kuitenkin paikalliseen puhallukseen?
Se pistooli, jossa on pueni pussi ja joka painetaan kumitutilla tiiviisti puhallettavaan kohtaan.
Tällä voi pieniä ruostekohtia puhaltaa. Isompiin se on onneton.
Jokseenkin toimivakin ja edullinen laite.

AJ

_________________
Ifa F9 309/9 -54
Ifa F9 309/1 -55
Wartburg 311/9 -56
Wartburg 311/9 -62 x2
Wartburg 311/2 -59
Wartburg 311/0 -59


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Ohjeita pintakäsittelyyn
ViestiLähetetty: 21 Tammi 2018, 16:47 
IFA-kombinaatin jäsen
IFA-kombinaatin jäsen
Avatar

Liittynyt: 26 Kesä 2016, 21:34
Viestit: 339
pyhimys kirjoitti:
Eikö se pistehiekkapuhallus laite kävis kuitenkin paikalliseen puhallukseen?
Se pistooli, jossa on pueni pussi ja joka painetaan kumitutilla tiiviisti puhallettavaan kohtaan.
Tällä voi pieniä ruostekohtia puhaltaa. Isompiin se on onneton.
Jokseenkin toimivakin ja edullinen laite.

AJ

Tämä myös kätevä peli ja voi puhaltaa vaikka sisätiloissa kun ei pölise hiekkaa joka paikkaan :thumbpup:


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Ohjeita pintakäsittelyyn
ViestiLähetetty: 25 Tammi 2018, 17:51 
Ansiokas tuotantotyöntekijä
Ansiokas tuotantotyöntekijä
Avatar

Liittynyt: 09 Tammi 2016, 19:52
Viestit: 112
Paikkakunta: pirkanmaa
Mä joskus puhaltelin ikkunan karmia tuollaisella ja kyllä siinä tuli äitiä ikävä. Ideana kyllä ihan ok. Olisko mitään vastaavaa millä sais edes puolen kämmenen alan hoideltua??
Vaikka tässä ei tule kyseeseen niin millaisia kokemuksia soodapuhalluksesta?
Entä miten toimisi tuo Samin sinkkispray primerina? Olin ihan unohtanut moisen litkun olemassaolon.
Myös pohjassa tulee eteen lähiaikoina sama rosessi. Viime leimalla oli jo näkyvissä samaa vaivaa. Pohja on aikoinaan käsitelty Epitarilla. Onko se edelleen käypä aine vai onko markkinoille tullut jotain parempaa?
Tää maali-kitti-pohjatyö-happokäsittely-jne. menee aika paljon mun oman ammattini ja osaamiseni ulkopuolelle joten olen hyvin paljolti muiden osaamisen ja neuvojen varassa. KIITOS !!! :kiitos:

_________________
Jos siinä on tähtimoottori sen täytyy lentää......


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Ohjeita pintakäsittelyyn
ViestiLähetetty: 25 Tammi 2018, 19:33 
IFA-kombinaatin jäsen
IFA-kombinaatin jäsen
Avatar

Liittynyt: 26 Kesä 2016, 21:34
Viestit: 339
Tuon sinkin päälle olen aina vetänyt vielä pohjamaalin se kun on 1k tavaraa ja voi alkaa reagoida ruiskumaalien kanssa epätoivotulla tavalla. Enkä kyllä pakkeliakaan lähtisi 1k maalien päälle laittamaan, voi toimiakin tai sitten ei :miksi:
Soodapuhallus on hyvä jos haluaa maalit pois mutta ruosteeseen ei käsittääkseni pure.


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Lähetä uusi viestiLähetä vastaus Sivu 1/1   [ 8 viestiä ]


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 21 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  


Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
610nm Style by Daniel St. Jules of Gamexe.net

Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com