Muuta fontin kokoa
Tänään on 19 Marras 2018, 15:42


Lähetä uusi viestiLähetä vastaus Sivu 1/1   [ 9 viestiä ]
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Käynnistys ja tyhjäkäynti huonoa lämpimänä
ViestiLähetetty: 08 Heinä 2017, 17:54 
Aktivisti
Aktivisti

Liittynyt: 13 Loka 2015, 15:59
Viestit: 36
Paikkakunta: Mikkeli
Muutaman vuoden olen jo tähän etsinyt syytä ja ratkaisua, mutta ei vaan tahdo tulla kuntoon.

353W/1983 käynnistyy kylmänä vaivatta: kolealla kelillä ryypyllä ja kesäkelissä ilmankin. Kulkee myös kylmänä pirteän tuntuisesti. Kun kone on lämmin, alkavat ongelmat. Pitemmissä rullauksissa, kun mennään tyhjäkäynnin puolelle, putoaa usein yksi pytty pois. Kiihdyttäessä jälleen, sammunut pytty yleensä tulee jossakin vaiheessa mukaan, ja matka-ajo sujuu normaalisti.

Jos sitten erehtyy sammuttamaan lämpimän koneen, vaatii ainakin 15 sekunnin startin, usein jäädään pitemmäksikin aikaan yrittämään. Kaasupolkimen painamisella tai painamatta jättämisellä käynnistettäessä ei tunnu olevan mitään vaikutusta. Matka-ajossa ei tapahdu sammumisia, vaan ongelma tuntuu liittyvän tyhjäkäyntialueelle. Tyhjäkäynti on usein sekavan kuuloista, ainakin yksi pytty sammahtelee.

Kaasuttimen tyhjäkäyntiseoksen säätöruuvi ei paljon vaikuta. Korjaamokäsikirjan mukaan sillä pitäisi saada kierrokset hyvinkin korkealle, mutta ruuvia kääntämällä ei tapahdu juuri mitään. On tällä hetkellä 1½ kierrosta avattuna. Kaasutin sotkeutuu ulkoisesti jatkuvasti ja kuppiin kertyy öljyistä seosta. Polttoaineenkulutus on 10 litran pintaan, ehkä vähän kohollaan.

Bensapumppu on vakiomallia ja ainakin tiiviste on kunnossa. Kaasuttimelle tuleva polttoaineletku on täynnä bensaa ongelman ollessa päällä, joten bansasta ei pitäisi olla pulaa. Bensa ei ole vanhaa. Koho on tänään käytetty kuumassa vedessä, eikä kuplia tullut. Kaasuttimesta en tuota enempää ymmärräkään. Kansi ja kannentiiviste on ammattitaitoisesti vaihdettu, ei vaikuttanut asiaan. Sytytys on elektronista mallia.

Kaipa tällä Jämsään pääsee, kun antaa käydä.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Käynnistys ja tyhjäkäynti huonoa lämpimänä
ViestiLähetetty: 08 Heinä 2017, 20:25 
Etuoikeutettu kansalainen
Etuoikeutettu kansalainen
Avatar

Liittynyt: 04 Touko 2013, 22:37
Viestit: 121
Paikkakunta: Maalahti
PPP kirjoitti:
... käynnistyy kylmänä vaivatta. Kun kone on lämmin, alkavat ongelmat. .


Tuo on varmaan melkein kaikille Warreihmisille tuttua. Ainakin joskus.
Kokemukseni on, että useimmiten syypää on ollut sytytyspuola, joka lämmetessään sanoo sopimuksensa irti. Kylmänä toimii, lämpimänä ei.
Mikä pytty "pimenee" useimmiten? Kokeile vaihtaa "pimenevän" pytyn puolan jonkun toisen kanssa ja katso mitä tapahtuu...


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Käynnistys ja tyhjäkäynti huonoa lämpimänä
ViestiLähetetty: 08 Heinä 2017, 23:58 
Aktivisti
Aktivisti

Liittynyt: 13 Loka 2015, 15:59
Viestit: 36
Paikkakunta: Mikkeli
Kiitos, tuo puolien kokeileminen on ollut mielessä. Täytyypä yrittää. En kyllä tiedä, miten ehjiä nuo puolen tusinaa ullakon laatikossa lojuvaa puolaa ovat.

Muistaakseni joskus katsoin, että keulimmainen pytty tapaa sammahdella useimmin. Mietin vain, miksi auto kulkee melko nykimättä ja kolmella pytyllä silloin, kun ajetaan matka-ajoa, mutta tökkiminen alkaa kun ajoon tulee mukaan rullaamista. Jos vika on puolissa, voisiko sitten virrat olla kovassa ajossa riittäviä, mutta rullatessa ei.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Käynnistys ja tyhjäkäynti huonoa lämpimänä
ViestiLähetetty: 09 Heinä 2017, 09:14 
Etuoikeutettu kansalainen
Etuoikeutettu kansalainen
Avatar

Liittynyt: 30 Loka 2010, 19:20
Viestit: 146
Paikkakunta: Kerava, Finland
Jep. Puola. J.K:n kanssa eräällä Warnemündeläisellä parkkipaikalla vaihdettiin bensapumppua, purettiin kaasaria jne. Ja lopulta tajuttiin siirtyä puolaosastolle. Kaikki puolat oli vaihdettu uusiin edellisenä kesänä, mutta niin vain yksi Saksan kuumuudessa väsähti. Onneksi oli varaosia mukana, ja matka jatkui.

_________________
On Warreton! Ex. W353 2D Roadster vm. 1982, W1.3 4D Sedan vm. 1990


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Käynnistys ja tyhjäkäynti huonoa lämpimänä
ViestiLähetetty: 09 Heinä 2017, 11:54 
Etuoikeutettu kansalainen
Etuoikeutettu kansalainen
Avatar

Liittynyt: 04 Touko 2013, 22:37
Viestit: 121
Paikkakunta: Maalahti
PPP kirjoitti:
..miten ehjiä nuo puolen tusinaa ullakon laatikossa lojuvaa puolaa ovat..


Aloita vaihtamalla autossa olevia puolia keskenään, niin huomaat, jos vika siirtyy puolan mukana toiselle pytylle. Ja ellei sinulla ole mahdollisuutta mitata/testata laatikossa lojuvia puolia, niin kokeilemalla asia selvenee. Aikaa ja testiajoja tuo kokeileminen vaatii, mutta pääsetpähän ajelulle samalla! :)


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Käynnistys ja tyhjäkäynti huonoa lämpimänä
ViestiLähetetty: 09 Heinä 2017, 12:46 
Pöljän Varaosakeskus
Pöljän Varaosakeskus
Avatar

Liittynyt: 28 Loka 2010, 12:54
Viestit: 967
Jos bensapumpun kalvo vuotaa, niin polttoainetta pääsee kampikammioon ja tulppa kastuu. Tämä on siis tuon 3. eli etummaisen sylinterin ongelma. Liian korkealla oleva polttoaineenpinta tekee myös vastaavaa ongelmaa. Ja kohon säädössä on huomioitavaa, että annettu mitta on jousitetun neulaventtiilin ulkona olevaan kärkeen, ei pohjassa olevaan kärkeen.

_________________
PÖLJÄN VARAOSAKESKUS Kauppaa rehellisesti neljällä kielellä (Suomee, Savvoo, hiljoo ja kovvoo) http://www.warreteam.com/varaosat


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Käynnistys ja tyhjäkäynti huonoa lämpimänä
ViestiLähetetty: 09 Heinä 2017, 15:43 
Aktivisti
Aktivisti

Liittynyt: 13 Loka 2015, 15:59
Viestit: 36
Paikkakunta: Mikkeli
Bensapumpun kalvo vaihdettu viime suvena unkarilaiseen tarvikemalliin.

Tänään vaihdoin kaikki puolat. Käynnistyy kylmänä kuten aina ja myös tyhjäkäynti kelvollinen. Rullauksen jälkeistä yhden pytyn sammahtamista ei tänään yrittämälläkään tapahtunut, koeajoa kymmeniä kilometrejä. Eli siltä osin kulkee mukavasti. Puolat ajon jälkeen tasalämpöiset, reilu 30 astetta peräpäästä infrapunamittarilla todettuna.

Mutta onnistuneenkin koeajon jälkeen kun sammuttaa pihaan, ei käynnisty. Bensaa tulee, samoin kaikkiin tulppiin kipinää. Käyntiin saa, kun käy hölskäyttämässä bensaletkusta hörpyn suoraan kurkkuun.

P.S. Miksiköhän tämä joutokäyntiseosruuvi ei tunnu vaikuttavan mitään? Korjaamokansiossa sanotaan "kierrä joutokäyntiseosruuvia siten, että moottori saavuttaa suurimman joutokäyntipyörintänopeutensa. Tämän jälkeen kierrä seossäätöruuvia sisäänpäin (seosta laihentaen) kunnes moottorin joutokäyntipyörintänopeus muuttuu epätasaiseksi". Näin ei kuitenkaan tapahdu, ruuvin veivaaminen kumpaankaan suuntaan ei muuta kierroslukua.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Käynnistys ja tyhjäkäynti huonoa lämpimänä
ViestiLähetetty: 09 Heinä 2017, 19:47 
IFA-kombinaatin jäsen
IFA-kombinaatin jäsen
Avatar

Liittynyt: 01 Kesä 2013, 09:22
Viestit: 419
Paikkakunta: Sipoo
Se joutukäyntiruuvin vaikutus käyntiin oli minulla ainakin niin vähäinen ettei sitä edes ensin havainnut, mutta tarkalla korvalla sitten huomasi.
Jos käy liian kovaa joutokäyntiä, niin voi olla hankalampi huomata.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Käynnistys ja tyhjäkäynti huonoa lämpimänä
ViestiLähetetty: 10 Heinä 2017, 15:02 
Aktivisti
Aktivisti

Liittynyt: 13 Loka 2015, 15:59
Viestit: 36
Paikkakunta: Mikkeli
Tänään on lähtenyt joka kerta lämpimänä käyntiin. Liekö kuitenkaan lopullisesti korjautunut, ja oliko tämä ratkaisu, mutta nostin tyhjäkäyntinopeuden säätöruuvilla kierroksia hieman. Tyhjäkäyntiseoksen ruuvi ei kyllä vaikuta juuri mitään, vaikka puhdistelin sen kanavaa vähän.

Iltapäivällä oli taas käynnistysvaikeuksia yhden kerran ja kuskinpuolimmainen tulppa ei lähtenyt mukaan, kun sain käyntiin. Illalla hain Motonetistä Boschin seiskatulpat. Vaihdon jälkeen alkoi alakierroksilta löytyä se pirteys, joka on ominaista kärjettömällä sytytyksellä varustetulle Warrelle. Piti myös pudottaa tyhjäkäyntikierroksia kun laukkasi kovasti uusilla tulpilla. Ehkäpä vika ei kuitenkaan ole vielä löytynyt.


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Lähetä uusi viestiLähetä vastaus Sivu 1/1   [ 9 viestiä ]


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 2 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  


Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
610nm Style by Daniel St. Jules of Gamexe.net

Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com