Muuta fontin kokoa


Lähetä uusi viestiLähetä vastaus Sivu 4/4   [ 38 viestiä ]
Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Re: tulpat kastuu. käy huonosti.
ViestiLähetetty: 27 Huhti 2016, 14:45 
IFA-kombinaatin jäsen
IFA-kombinaatin jäsen

Liittynyt: 20 Kesä 2013, 20:26
Viestit: 323
Yksi puolien tuhoutumiseen on huonot tulpanjohdot, tai tulpanhatut. On katkosta. Silloin sytytysjännite pääsee nousemaan, liikaa. Ja tapahtunee läpilyönti puolassa. On tulppia, mitkä ei Warressa toimi, mutta on myös toimivia. Niitä on NGK:n BP6tai7HS (mieluimmin aidot japsit). Bosch W7BP, mutta kärjettömässä. Limppumallissa NGK A7.
Tulpat karstoittuvat mm. liian öljyn, "väärän" ajotavan*, kaasarisäätöjen seurauksena. * Ei pidäkään väännättää konetta alhaisilla varveilla. Mutta ei myös tarvitse pitää kierroskoneena, koska sitä se ei ole. Kaikki riippuu kuormituksesta , mikä vaihde/ajonopeus. Viimeisinkin minulla ollut warre pelasi aina, ja olisi pelannutkin edelleen, kuin ihmisen mieli, sytkää myöten. Seuraava omistaja sai jatkuvasti käyntiongelmia, ajotapako. Eikä neuvot auttaneet. Se vaan on niin.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: tulpat kastuu. käy huonosti.
ViestiLähetetty: 27 Huhti 2016, 18:53 
Ansiokas tuotantotyöntekijä
Ansiokas tuotantotyöntekijä
Avatar

Liittynyt: 09 Tammi 2016, 19:52
Viestit: 112
Paikkakunta: pirkanmaa
Niinkuin vanhawarristi sanoi puola tuhoutuu oikeastaan vain kahdesta syystä. Liian suuri toisiovastus (johdot/häiriönpoistajat) tai liian pieni ensiövastus??? Onko ensiöjännite oikea(6/12V) myös warren hyvin suuri kosketuskulma edesauttaa asiaa. Tietysti puolien laadulla on jotain tekemistä rikkoutumisen kanssa.

Minulla ei ole juurikaan ollut ongelmia puolien kanssa, ilmeisesti murphyn laki toimii tässäkin. Mulla on toiset puolat valmiina pellin alla, ei tarvitse kuin vaihtaa töpseli paketista toiseen niin diagnoosi ja remontti hoituu samalla aikaa. Eipä ole vielä tarvittu kuin kerran eikä silloinkaan ollut vika puolissa.

Pitkään vaivasi outo vika. Normaalissa ajossa ei mitään vikaa mutta kun EK:lle lähdöstä oli noin kilometri kaksi niin yksi sylinteri putosi pois pelistä. Toimi ja ei toiminut joskus kilometritolkulla mentiin kahdella pytyllä kunnes taas kone innostui laulamaan. Pätkän jälkeen AT:llä odotellessa kaikki taas normalisoitui.
Lopulta puolivahingossa viaksi paljastui kondensaattorin kiinnitys kärkilevyyn. muuta syytä en keksi kuin hiuksenhieno lämpölaajeneminen joka aiheutti konkan löystymisen ja kun riittävän kauan oli ollut kipinää välissä niin myös karstoittuminen lisääntyi ja liitos huononi.
Harmittaa niin keleesti, Jyskälässä meni luokkavoitto sivu suun kolmen markan vian tähden.

Ajotavasta senverran että jos ajat kuin nelitahtista tai jopa dieseliä niin ongelmia on tiedossa ja paljon. Reilut kierrokset ja vältä vakiokierroksia kuin ruttoa niin hyvin pyyhkii. Mä olen ajanut 93 000km kilpaa avaamatta konetta joten ei se nyt niin kovin huono voi olla. Niin ja öljyä 4%. :thumpupb:

_________________
Jos siinä on tähtimoottori sen täytyy lentää......


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: tulpat kastuu. käy huonosti.
ViestiLähetetty: 28 Huhti 2016, 21:20 
Pöljän Varaosakeskus
Pöljän Varaosakeskus
Avatar

Liittynyt: 28 Loka 2010, 12:54
Viestit: 1407
Virran unohtaminen päälle tekee kipeää puolalle, jossa kärki on sillä hetkellä kiinni. Kosketuskulmaongelma kansankielellä, eli liian pieni kärkiväli lataa puolaa liian pitkään. Kun kärkiväli menee kokonaan nollaan, on puola kovilla. Vilkaiskaa edes kärkiväli silmämääräisesti vuosittain. Fiiberikärjet luonnollisesti kestävät kuivaa epäkeskoa paremmin kuin muovikärjet. Rasvaa epäkeskoon, mieluiten Sachsin kytkimen poorirasvaa. Sitä saa tarvikeliikkeistä pienessä tuubissa.

_________________
PÖLJÄN VARAOSAKESKUS Kauppaa rehellisesti neljällä kielellä (Suomee, Savvoo, hiljoo ja kovvoo) http://www.warreteam.com/varaosat
varaosat@warreteam.com 0400-142568


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: tulpat kastuu. käy huonosti.
ViestiLähetetty: 28 Huhti 2016, 23:29 
IFA-kombinaatin jäsen
IFA-kombinaatin jäsen

Liittynyt: 20 Kesä 2013, 20:26
Viestit: 323
Taitaa yhä saada kärjet purettua. Siksi olisi hyvä niin tehdä ja putsata laakeritappi ja vasaran ao. reikä. Jotta kärkien toiminta olisi hidastumatonta. Kyllä aina avautuu, mutta kiinnimenossa ei saisi viiveitä olla. Koska puolan varautumisaika lyhenisi. Ainakin teoreettisesti.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: tulpat kastuu. käy huonosti.
ViestiLähetetty: 16 Heinä 2016, 13:52 
IFA-kombinaatin jäsen
IFA-kombinaatin jäsen
Avatar

Liittynyt: 15 Joulu 2010, 17:06
Viestit: 320
Jatketaan tähän. Mikkelin reissun jälkeen ilmestyi: käynnistyy helposti, kulkee hyvin, lämpimänä saa tartata joskus muutaman sekunnin(moottorin lämpö välilla 60-80) lähtee sitten kuitenkin. Kävin maantiellä tänään, kovaa ajoa, kylällä sitten pienillä kierroksilla kakoi, kaasua pumppaamalla mentiin. Laitoin bensapumpulta , suoraan letkun kaasarille, olisko tuo taloudellisuus hässäkkä pinttynyt, en kokeillut käyntiä. Pitää mökille lähteä opelilla, ensi viikon lopulla pitää warrea taas ulkoiluttaa.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: tulpat kastuu. käy huonosti.
ViestiLähetetty: 23 Heinä 2016, 17:04 
IFA-kombinaatin jäsen
IFA-kombinaatin jäsen
Avatar

Liittynyt: 15 Joulu 2010, 17:06
Viestit: 320
Puhaltelin, vaikutti jotakin roskaa olevan, en ole varma. Bensanpinta jäi tarkistamatta, jätän toistaiseksi vielä tadoudellisuushässäkän ulkopuolelle bensalinjastosta. Tuntui nyt toimivan hyvin, kierroksia käytin soratiellä, itseasiassa Horkan pätkällä, Nesterallia...


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: tulpat kastuu. käy huonosti.
ViestiLähetetty: 23 Heinä 2016, 20:28 
Etuoikeutettu kansalainen
Etuoikeutettu kansalainen
Avatar

Liittynyt: 30 Loka 2010, 19:20
Viestit: 142
Paikkakunta: Kerava, Finland
Vastaavaa aiheutti minulla se taloudellisuushässäkkä. Sen kun ohitti, hävisi iso osa ongelmistakin. Myös kulutus tippui - se mokoma aparaatti kun vuosi vielä bensaakin vähän.

_________________
On Warreton! Ex. W353 2D Roadster vm. 1982, W1.3 4D Sedan vm. 1990


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: tulpat kastuu. käy huonosti.
ViestiLähetetty: 26 Heinä 2016, 05:35 
IFA-kombinaatin jäsen
IFA-kombinaatin jäsen
Avatar

Liittynyt: 15 Joulu 2010, 17:06
Viestit: 320
Tullut ajeltua warrella lisää kilometrejä, vaikuttaisi pelaavan nyt kuten pitääkin, kaasuttimen säätö olisi tarpeen, rikkaalla menee...pitää jatkaa "testausta.


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Lähetä uusi viestiLähetä vastaus Sivu 4/4   [ 38 viestiä ]
Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 13 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
cron


Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
610nm Style by Daniel St. Jules of Gamexe.net

Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com