Muuta fontin kokoa


Lähetä uusi viestiLähetä vastaus Sivu 1/2   [ 12 viestiä ]
Mene sivulle 1, 2  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Takajarrut
ViestiLähetetty: 14 Loka 2014, 13:11 
Uusi aktivisti
Uusi aktivisti

Liittynyt: 29 Heinä 2013, 09:44
Viestit: 8
Hyviä ja asiallisia neuvoja. Warre vm 88 sai uudet takajarrusylinterit ja jarrukengät. Sovitus oli tosi tiukka, mutta tarkan puhdistelun ja säädön jälkeen homma alkoi toimia. Nyt noin 200 km ajon jälkeen yllättäen veti jarrut jumiin ja kun olivat jäähtyneet niin pääsi ajamaan mutta poljin tosi kova ja tunnoton. Mitäs pitäis tehdä että toimisi kunnolla?


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Takajarrut
ViestiLähetetty: 14 Loka 2014, 15:09 
IFA-kombinaatin jäsen
IFA-kombinaatin jäsen
Avatar

Liittynyt: 15 Joulu 2010, 17:06
Viestit: 311
Olet nestevuodot varmasti tarkistellut, minulle tulee mieleen takajarrusylinterien männät, liikkuvat kuten pitääkin...Ilmakin jarruputkissa aiheuttaa oireita, jatkakaa viisammat.
Perusteellista jarrujen ilmausta esittäisin , etupyörissähän on useta ilmausruuveja


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Takajarrut
ViestiLähetetty: 14 Loka 2014, 16:13 
Pöljän Varaosakeskus
Pöljän Varaosakeskus
Avatar

Liittynyt: 28 Loka 2010, 12:54
Viestit: 1206
Jos poljin on kova ja ottaa ylhäällä, niin ongelma on pääsylinterissä. Tarkista ensin, että polkimessa on reilu vapaaliike. Jos tilanne uusiintuu, avaa konehuoneessa olevia ilmausruuveja hieman. Jos jarrut vapautuvat, niin vikaa on varmasti pääsylinterissä. Tämä on hyvin tyypillinen ongelma Warressa.

_________________
PÖLJÄN VARAOSAKESKUS Kauppaa rehellisesti neljällä kielellä (Suomee, Savvoo, hiljoo ja kovvoo) http://www.warreteam.com/varaosat
varaosat@warreteam.com 0400-142568


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Takajarrut
ViestiLähetetty: 14 Loka 2014, 18:35 
Kultainen Wartburg
Kultainen Wartburg
Avatar

Liittynyt: 30 Loka 2010, 19:59
Viestit: 706
Paikkakunta: Pietarsaari
punkka kirjoitti:
... Nyt noin 200 km ajon jälkeen yllättäen veti jarrut jumiin ja kun olivat jäähtyneet niin pääsi ajamaan.....

Tulivatko myös etupyörät lämpöisiä?
Kuten Sladimir veikkaan minäkin pääsylinteriä.

_________________
Kun tiedät kaiken, olet varmasti ymmärtänyt jotain väärin.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Takajarrut
ViestiLähetetty: 16 Loka 2014, 11:21 
Uusi aktivisti
Uusi aktivisti

Liittynyt: 29 Heinä 2013, 09:44
Viestit: 8
Kiitos vinkeistä. Etujarrut toimivat kokoajan hyvin ja ilmaus onnistui mainiosti koska jarrut olivat koko autossa oikein hyvät sen 200 km ajan. Kun sitten jarrut alkoivat jumittaa niin vain takana. Miten ne automaattisäädön tapit on oltava jarrukengässä? Tapin pää on paksumpi kuin varsi ja kolo jarrukengässä on suurin piirtein tapin paksun pään kokoinen, joten onko sen tapin asetuttava jarrukengän koloon vain tapin paksumman osan kohdalta vai "luiskautettava" säätötapin ohuen varren varaan? Sekavia minun selostukset, mutta jos vielä vähän avustaisitte :happy 2:


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Takajarrut
ViestiLähetetty: 16 Loka 2014, 17:32 
Pöljän Varaosakeskus
Pöljän Varaosakeskus
Avatar

Liittynyt: 28 Loka 2010, 12:54
Viestit: 1206
Jarrukenkä jää paksumman kohdan varaan. On syytä vapauttaa nuo automaattisäätimet huolellisesti ja varmistaa, että pysyvät asennuksen aikana pohjassa. Varmistettava myös, että ura kengassä on riittävän väljä tappiin nähden. Ainakin Itävaltalaisissa kengissä ura on aika tiukka tappiin nähden. Uran täytyy olla 0,2mm-0,37mm tappia väljempi. Jos tiukempi, niin viilattava uraa kitkapinnan puolelta. Tuskin haittaa, vaikka välys on hiukan suurempikin. Itse kasaan kenkäsetin paikoilleen siten, että tapit eivät ole reijissään ja alapäät ovat kannakkeen ulkopuolella. Seuraavaksi laitan toisen alapään kannakkeen taakse. Sitten alajousen kenkien väliin ja kampean toisenkin alapään kannakkeen taakse. Viimeisenä vaiheena laitan kengät automaattisäätötappien päälle. Näin Säätimet pysyvät pohjassa asennuksen aikana.

_________________
PÖLJÄN VARAOSAKESKUS Kauppaa rehellisesti neljällä kielellä (Suomee, Savvoo, hiljoo ja kovvoo) http://www.warreteam.com/varaosat
varaosat@warreteam.com 0400-142568


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Takajarrut
ViestiLähetetty: 17 Loka 2014, 08:51 
IFA-kombinaatin jäsen
IFA-kombinaatin jäsen
Avatar

Liittynyt: 15 Joulu 2010, 17:06
Viestit: 311
Kuten toveri tuossa edellä. Sieltä jarrurummun puolelta jarrukengässä olevaa tapin reikää isonnetaan tarvittaessa, luulen että millin välys ihan ok. Jarrua painaessa kengät liikahtaa ottaen kiinni jarrurumpuun, kun jarru löysätään niin jouset vetää kengät irti rummusta, siksi tuo välys...


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Takajarrut
ViestiLähetetty: 17 Loka 2014, 10:11 
IFA-kombinaatin jäsen
IFA-kombinaatin jäsen

Liittynyt: 20 Kesä 2013, 20:26
Viestit: 317
Ja koska tuo kenkien automaattisäätö on portaaton. Se on heti kiinni, estää paluuliikkeen, kun vähän liikahtaa ulospäin. Jo sanottukin, kenkien reikiin tuo vapaaliike, "hystereesi" hienosti sanottuna. :) Kengät voi kyllä saada palautettua, vaikka jouset jo kiinni, kun ruuvarilla, tms. vähän vapauttaa säätimen jousipaineista lukituskielekettä. Niin säätö palautetaan minimiin muutenkin.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Takajarrut
ViestiLähetetty: 17 Loka 2014, 13:00 
Uusi aktivisti
Uusi aktivisti

Liittynyt: 29 Heinä 2013, 09:44
Viestit: 8
Tuota välystä jarrukengän automaattisäädön tapille täytyy väljentää. Sylinterit on uudet, mutta katsotaan onko kuumentuessaan vuotanut. Eiköhän tuohon härveliin vielä jarrut (toimivat) saada aikaan. Kiitos avusta. :happy 2:


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Takajarrut
ViestiLähetetty: 17 Loka 2014, 18:34 
Kultainen Wartburg
Kultainen Wartburg
Avatar

Liittynyt: 30 Loka 2010, 19:59
Viestit: 706
Paikkakunta: Pietarsaari
heikki kirjoitti:
... Sieltä jarrurummun puolelta jarrukengässä olevaa tapin reikää isonnetaan tarvittaessa, luulen että millin välys ihan ok....

Välys pitää olla, mutta kuinka suuri on kysymys. Jos liian suuri välys joudutaan painamaan jarrupoljin pidemmmän matkan saadakseen jarrukengät ulos. Kerran autoni ei mennyt katsastuksen läpi, koska jarrupoljin meni liian lähellä lattiaa. Millin välyys kuulostaa minulta liian suuri.

_________________
Kun tiedät kaiken, olet varmasti ymmärtänyt jotain väärin.


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Lähetä uusi viestiLähetä vastaus Sivu 1/2   [ 12 viestiä ]
Mene sivulle 1, 2  Seuraava


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  


Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
610nm Style by Daniel St. Jules of Gamexe.net

Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com