Wartburg & Trabant Forum
http://www.warreteam.com/forum/

sähköinen bensapumppu
http://www.warreteam.com/forum/viewtopic.php?f=3&t=10575
Sivu 1/2

Kirjoittaja:  piippuhylly [ 05 Kesä 2014, 21:24 ]
Viestin otsikko:  sähköinen bensapumppu

Tilasin saksasta 6v sähköisen bensapumpun ja testasin sitä 1962/311 moottorina 312 motti.. ja kaasari.
Kaasarissa uusi neulaventtiili ja tiiviste mutta silti kun pumppu pumppaa (moottori ei käynnissä) niin bensa lentää kaasarin kurkusta alas.. puhaltamalla kun testaan niin neulaventtiili toimii hyvin ja kohokin on mielestäni ehjä.. onko kellään kokemuksia sähköisistä pumpuista?

Tulossa on 6v kärjetön sytkä.. katotaan sitten pitääkö taas vaivata viisaampia...

Kirjoittaja:  Toveri Sladimir [ 06 Kesä 2014, 09:54 ]
Viestin otsikko:  Re: sähköinen bensapumppu

Laita paineensäädin, niin saat paineet vakiopumpun tasolle. Miksi tarvitset sähköpumppua? Minulla on vakiopumppu, vaikka ruokinnasta huolehtii 3 kpl 38mm Mikunia.

Kirjoittaja:  pyhimys [ 06 Kesä 2014, 10:27 ]
Viestin otsikko:  Re: sähköinen bensapumppu

Kokemusta on sen verran, että toimii...
Sinällänsähän se on sama kumpi pumppu sinne sitä painetta tuottaa. Vuotaisihan se mekaanisellakin pumpulla, mutta sillä sitä on vaikeampi huomata kun se ei tuota painetta kun käydessä. Toki silläkin vuoto pitäisi näkyä sammutuksen jälkeen niin kauan kun painetta on vielä jäljellä. Lämpimästä koneesta toki vaikeampi havaita kun bensa höyrystyy herkemmin.

Liika paine on tietenkin oma asiansa kuten toveri tuossa toteaa, mutta yleensä nämä pumput on kyllä mitoitettu niin että kävisivät suoraan.
Aikasen paineen se tuo kalvopumppukin tekee

AJ

Kirjoittaja:  warremies [ 06 Kesä 2014, 12:51 ]
Viestin otsikko:  Re: sähköinen bensapumppu

pyhimys kirjoitti:
yleensä nämä pumput on kyllä mitoitettu niin että kävisivät suoraan


Joskus käyvät suoraan, joskus eivät.. Pumppujakin on erilaisia, tankin yhteyteen laitettavia korkeamman paineen tuottavia ja moottorin luo asennettavia imeviä pienempipaineisia.

Kirjoittaja:  pyhimys [ 06 Kesä 2014, 17:37 ]
Viestin otsikko:  Re: sähköinen bensapumppu

Näinhän se on pumppujen suhteen, ei ole vielä tullut tosin minulla vastaan 6v korkeamman paineen pumppua, toki niitäkin liene on.

Kirjoittaja:  Warre 1000 [ 06 Kesä 2014, 21:50 ]
Viestin otsikko:  Re: sähköinen bensapumppu

Saattaa olla että sinun bensapumpusi on tarkoitettu toisenlaisen järjestelmään. Eli järjestelmään missä löytyy paluuputken tankille. Kun löytyy tarpeeksi painetta niin ylivuotoventtiili aukaistaa ja pästää ylimmäräistä bensaa tankille. Sillä tavalla tulee bensaa hyvin sekoitettua. Sellaista bensajärjestelmää en ole nähnyt autoissa.

Onko se mahdollista että uusi sähköpumppu on rikki pitkään varastointiajan jälkeen?

Kirjoittaja:  piippuhylly [ 07 Kesä 2014, 21:18 ]
Viestin otsikko:  Re: sähköinen bensapumppu

Kyllä varmasti olisin pärjänny mekaanisellakin pumpulla mutta kun oma mekaaninen alko kaivata korjaussarjaa ja eteen tuli 6v pumppu niin aattelin, että jos vaikka peli on seissy pitempään ja rupeen käynnistämään niin tuleepa ainetta tankista kaasarin täytteeksi jo ennen kuin starttaan..
Seuraavaksi koitan säätää kohoa, jos vaikka neulaventtiili sitten sulkisi polttoaineen tulon paremmin.
Jos ei onnistu niin palaan mekaaniseen..

Kirjoittaja:  piippuhylly [ 08 Kesä 2014, 20:22 ]
Viestin otsikko:  Re: sähköinen bensapumppu

Nii.. Sen verran vielä tarkennan,, bensa tosiaan lentää kaasarin kurkkuun eikä hukkaportista,, kertooko se jostain mahdollisesta viasta tai puutteesta kaasarissa..

Kirjoittaja:  Toveri Sladimir [ 08 Kesä 2014, 21:34 ]
Viestin otsikko:  Re: sähköinen bensapumppu

Niin, onkos tuossa 312-moottori, vai 312:n moottori? Sillä nyt ei niinkään merkitystä, mutta onkos sivuimu vai alaimukaasutin?

Kirjoittaja:  pyhimys [ 08 Kesä 2014, 21:40 ]
Viestin otsikko:  Re: sähköinen bensapumppu

Moi

Sellainen hullu ajatus, että onko kaasarin kannen ilmareikä tukossa?
Jos ilma ei pääse poistumaan, niin se voi teoriassa estää kohon nousemisen ja näin neulaventtiilin sulkeutumisen.
Tällöin paine pukkaa bensat suuttimeen asti.


AJ

Sivu 1/2 Kaikki ajat ovat UTC + 3 tuntia [ DST ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/