Wartburg & Trabant Forum
http://www.warreteam.com/forum/

Sytytyksen säätövara...
http://www.warreteam.com/forum/viewtopic.php?f=3&t=10572
Sivu 2/2

Kirjoittaja:  piippuhylly [ 11 Kesä 2014, 18:55 ]
Viestin otsikko:  Re: Sytytyksen säätövara...

Ilmeisesti meikäläisen pitää nyt ekaks selvittää mikä kone loppujen lopuksi on.. Olen 312 päätynyt siitä että kaasari ei ole sivu-imu ja sylinterin kannessa lukee 312..
Edellisten viestien vinkit selventää koneen tunnistamista..

Kirjoittaja:  vanhawarristi [ 12 Kesä 2014, 11:09 ]
Viestin otsikko:  Re: Sytytyksen säätövara...

Tuliko siis 312-moottori jo limppumalliin/15" fillarit, v.64-65, ainakin 312-(13")välimalliin, v.-66?. Tässä nyt kyseessä olevassa moottorissa katkojakotelo lienee vähän pienempi, kuin 353:ssa, täysmetallinen, kantta myöten?. Se olisi 311-312? Oliko 312-moottorissa jo kylkiripustuskin, siis ns. välimallissa. Sitä ennen, <-65? moottori oli ripustettu etupäästään alhaalta kumityynyin ja toosa takapäästään poikkiraudalla kumityynyin, mikä otti väännöt vastaan. Välimallissahan oli vielä vanha toosa, jossa ulkoiset, uudemmat 3-haaranivelkupit, neulalaakerein. Ja jotka eivät kauan kestäneet? Ja toosan takapää kumityynyllä, uusi kierrejousirunko, sama >353.

Kirjoittaja:  Toveri Sladimir [ 12 Kesä 2014, 19:10 ]
Viestin otsikko:  Re: Sytytyksen säätövara...

309=0,9-moottori, joka vaihtuu 1960 12 pulttisella kannella olevasta 8 pulttisella kannella olevaan. Ei vesipumppua, paitsi Sport Coupessa.
312= 1,0-moottori vesipumpulla, ei sivukiinnikeiden reikiä
353=Sivukiinnikkeet, vesipumppu kannessa. 312-korissa ensimmäistä kertaa. 312-korin aikana kaasutin muuttuu alaimukaasuttimeksi.

Tällainen käsitys minulla!?

http://wiki.w311.info/index.php?title=Motorblock

Täältä muutakin tietoa, mitä ilman elämä on vaikeaa :vihellys: !

Kirjoittaja:  piippuhylly [ 16 Kesä 2014, 22:37 ]
Viestin otsikko:  Re: Sytytyksen säätövara...

Tässä kaikkee kun on kokeiltu niin mielessä käyny että jos koneessa itessään myös vikaa.. Eilen konetta käytin reippailla kierroksilla eikä käyntiääni ollut ihan kaunista,, kun sammutin ja otin tulpat irti niin kolmospytystä tuli sellaista kitkerän hajuista savua ja siis vain kolmospytystä.
Onko se niin että varren koneet periaatteessa kaikki sopii toistensa pellin alle.. noita 353 moottoreita on ilmeisesti kohtuullisen hyvin saatavilla. :wrench:

Kirjoittaja:  Toveri Sladimir [ 17 Kesä 2014, 17:23 ]
Viestin otsikko:  Re: Sytytyksen säätövara...

Kitkerä haju tulpanreijästä=Ei palamista. Mittaa puristukset, jos puristuksia, niin vikaa muualla. Eihän pumppu vuoda kampikammioon, vai olikos sulla pumppua paikallaan ollenkaan? Uudempikin kone käy, kunhan sovellat etukannakkeen. Näin kai se menee?

Kirjoittaja:  heikki [ 17 Kesä 2014, 18:27 ]
Viestin otsikko:  Re: Sytytyksen säätövara...

Kannentiiviste tuli mieleen, eihän vuoda?

Kirjoittaja:  piippuhylly [ 23 Kesä 2014, 22:06 ]
Viestin otsikko:  Re: Sytytyksen säätövara...

Nonnii.. juhannuksesta on selvitty, sanan selvitty molempia tarkoituksia tarkoittaen.. :lol:
Tänään tempaisin ongelmapesästä kannen irti, mielestäni kannentiiviste näytti kaikinpuolin ehjältä ja jäähdytysneste oli siistiä ja puhtaan vihreää, männät suht koht samanlaisilta männän lakea tarkastellen.. MUTTA MUTTA.. väljyyttä oli havaittavissa. En tiedä minkä verran pytyissä väljyyttä saa olla mutta kun mäntä yläkuolokohdassa niin 0.25-0.3 millin rakotulkin sain rakoon hiukan tungettua. Silti "kaulusta" ei sylintereissä juurikaan ollut..
Miltä väljyys kuulostaa..Ai nii. jäi mainitsematta kone on tunnisteitten mukaan 312

Kirjoittaja:  Warre 1000 [ 24 Kesä 2014, 20:56 ]
Viestin otsikko:  Re: Sytytyksen säätövara...

piippuhylly kirjoitti:
... En tiedä minkä verran pytyissä väljyyttä saa olla mutta kun mäntä yläkuolokohdassa niin 0.25-0.3 millin rakotulkin sain rakoon hiukan tungettua. Silti "kaulusta" ei sylintereissä juurikaan ollut....


Melko normaalia eikä liikaa väljyyttä.

Männän halkaisija on mitattava 20..25 mm männäntapin alapuolelta 90° kulmassa männäntapin porauksen nähden. Saksassa on mitattu uuden männän halkaisija yläpäässä noin 0.2 mm pienempi kuin oikealla paikalla mitattuna. Mäntä on myös soikea noin 0.1 mm.

Kirjoittaja:  vanhawarristi [ 25 Kesä 2014, 00:30 ]
Viestin otsikko:  Re: Sytytyksen säätövara...

Mites männänrenkaiden liikkuvuus urissaan. Joskus voi olla karstaa uran sivuissa jumittaen renkaat.

Sivu 2/2 Kaikki ajat ovat UTC + 3 tuntia [ DST ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/