Wartburg & Trabant Forum
http://www.warreteam.com/forum/

Sytytyksen säätövara...
http://www.warreteam.com/forum/viewtopic.php?f=3&t=10572
Sivu 1/2

Kirjoittaja:  piippuhylly [ 18 Touko 2014, 21:07 ]
Viestin otsikko:  Sytytyksen säätövara...

Olen paininu sysytyksen säädön kanssa.. Kärkilevyssä ei yksinkertaisesti säätövara riitä. Ykköspytyn ennakoksi tulee ihan säädön äärirajalla 2mm/eykk.. Myös kakkonen ja kolmonen säätyy suunilleen samaan..
Kone lähtee kyllä käymään mutta paukkuu kaasarissa vaikka sytytys on noin puolitoista milliä myöhäsellä, ihmetyttää kun luulis että parin millin ennakolla kävis kohtuullisen hyvin,, ei ainaskaan kaasarissa pitäis paukkua.. Nyt kaipaisin vinkkejä,, en varmaan ole ainoa jolla tollanen ongelma..

Kirjoittaja:  Toveri Sladimir [ 18 Touko 2014, 21:35 ]
Viestin otsikko:  Re: Sytytyksen säätövara...

Tarkista, että jakajan takana oleva muovikappale on ehjä ja kiinni, samoin jakajaa pyörittävä tappi. Kärkivälillä voi "kikkailla" 0,05 mm, jos pienestä on kiinni. Oikea välys on 0,4mm maksimi avautumalla. 1. pytyllä voi käyttää 2,5mm ennakkoa kilinän vähentämiseksi. Tästä on ihan tehdastiedote olemassa. Jossain muualla hämminkiä, jos ampuu kaasarissa 2mm ennakoilla. Onko piuhat varmasti oikeassa järjestyksessä?

Kirjoittaja:  pyhimys [ 18 Touko 2014, 22:17 ]
Viestin otsikko:  Re: Sytytyksen säätövara...

Ja ykköspyttyhän on se takimmainen, kerran meinas teetättää kun ei sitä muistanut....

Kirjoittaja:  heikki [ 19 Touko 2014, 16:15 ]
Viestin otsikko:  Re: Sytytyksen säätövara...

Tulppien ja kärkien kunto warressa tärkeetä, johdot oikealla paikalla ja kunnolla kiinni, puolatkin tietysti pitää olla kunnossa...Minkä ikäiset kärjet sinulla warressa, paljonko olleet siis käytössä?

Kirjoittaja:  piippuhylly [ 19 Touko 2014, 21:56 ]
Viestin otsikko:  Re: Sytytyksen säätövara...

Terveiset taas autotallista.. Mulla on tässä ihan uusi (käyttämätön) kärkilevy..ongelma ei ole tällä kertaa niissä..
Otin jakajan irti. Siellä takana ei ollut mitään muovijuttuja vaan tässä mallissa näyttää olevan "nokka-akseli" suoraan kampiakselin päässä ja siinä kampiakselissa on tappi ja nokka-akselissa hahlo johon tappi menee.. Ilmeisesti tappi ja hahlo ei ole täysin kohdanneet ja vähän väkivaltaa jouduttu asennuksessa käyttämään, eli nokka-akseli sen verran vaurioitunut,,siis levinny ettei ihan sovinnolla paikalle mene,, ei ihme ettei sytytys koihille menny ja paukkus kaasaris. Nyt siis hakusessa uusi nokka-akseli.. Mistähän sellasen löytää??

Kirjoittaja:  heikki [ 20 Touko 2014, 05:56 ]
Viestin otsikko:  Re: Sytytyksen säätövara...

Mulla on bloki ja kampiakseli menossa roskiin, kahvikupposen hinnalla saa. Kuntoa en takaa, uskon että on ok kunnossa akseli. Luovun tallista, joten Jyväskylän seutuvilta saa akselin ja blokin hakea toukokuun aikana...

Kirjoittaja:  vanhawarristi [ 10 Kesä 2014, 23:07 ]
Viestin otsikko:  Re: Sytytyksen säätövara...

Mikä vuosimalli. Ainakin 353:ssa katkojakotelon takana, nokka-akselissa pitäisi olla muovikiekko (nylon-), jossa hahlo kampiakselin tappia varten. Kiekko on kiilan avulla paikallaan pysyvä. Kampiakselin siivapyörä tappeineen on kyllä sen verran tukevaa tekoa, tuo muovikiekko ja että kevytmetallinen katkojakotelo kyllä antaisi periksi ensin. Sytkäjärjestys 1syl-3syl-2syl.

Kirjoittaja:  piippuhylly [ 10 Kesä 2014, 23:13 ]
Viestin otsikko:  Re: Sytytyksen säätövara...

Auto 311(1962 ) kone 312 vuosimallia en tiedä mutta paljon ei kai mahdollisuuksia ole,, elikkä jakajan takana ei oo mitään muovista vaan "nokka-akseli" tulee suoraan kampiakselinpäähän sellaseen hahloon..

Kirjoittaja:  vanhawarristi [ 11 Kesä 2014, 09:11 ]
Viestin otsikko:  Re: Sytytyksen säätövara...

312-moottorin katkojakotelo taitaa olla samantyylinen, kuin 353:ssa. Erot johtuvat: 312:ssa ei vielä ole siivassa värinänvaimennuskiekkoa. Mutta muovikiekko pitäisi olla. Kampiakselin tappi pallopäinen? Sen voisi tehdä jopa uuden, on puristusliitoksella siivassa, lähtee lyömällä pois. Kotelossa lienee muovikansi.....Ps. tähän masiinaan sopinee 353:n kotelo ja myös siiva. 312-kone taitaa olla jo kokonaan vierintälaakeroitu. 311 vastaavasti männäntapeissa puslat.

Liitteet:
katkoja.jpg
katkoja.jpg [ 130.18 KiB | Katsottu 9645 kertaa ]

Kirjoittaja:  Toveri Sladimir [ 11 Kesä 2014, 18:33 ]
Viestin otsikko:  Re: Sytytyksen säätövara...

Värinänvaimennin taitaa tulla 1969 pyöreälimppuisen labyrinttitiivistetyn kampiakselin akselin kanssa. 312-moottori tulee 1962 ja siihen neulalaakerit männäntappiin reilun vuoden myöhemmin. 312-moottorissa on hihnapyörä kiinni yhdellä mutterilla. 353-moottori tulee 1965 2:lla pultilla kiinnitettävällä hihnapyörällä.

Sivu 1/2 Kaikki ajat ovat UTC + 3 tuntia [ DST ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/