Muuta fontin kokoa


Lähetä uusi viestiLähetä vastaus Sivu 2/2   [ 19 viestiä ]
Mene sivulle Edellinen  1, 2
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Re: Sytytyksen säätövara...
ViestiLähetetty: 11 Kesä 2014, 18:55 
Työn sankari
Työn sankari

Liittynyt: 30 Huhti 2014, 20:22
Viestit: 53
Ilmeisesti meikäläisen pitää nyt ekaks selvittää mikä kone loppujen lopuksi on.. Olen 312 päätynyt siitä että kaasari ei ole sivu-imu ja sylinterin kannessa lukee 312..
Edellisten viestien vinkit selventää koneen tunnistamista..


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Sytytyksen säätövara...
ViestiLähetetty: 12 Kesä 2014, 11:09 
IFA-kombinaatin jäsen
IFA-kombinaatin jäsen

Liittynyt: 20 Kesä 2013, 20:26
Viestit: 323
Tuliko siis 312-moottori jo limppumalliin/15" fillarit, v.64-65, ainakin 312-(13")välimalliin, v.-66?. Tässä nyt kyseessä olevassa moottorissa katkojakotelo lienee vähän pienempi, kuin 353:ssa, täysmetallinen, kantta myöten?. Se olisi 311-312? Oliko 312-moottorissa jo kylkiripustuskin, siis ns. välimallissa. Sitä ennen, <-65? moottori oli ripustettu etupäästään alhaalta kumityynyin ja toosa takapäästään poikkiraudalla kumityynyin, mikä otti väännöt vastaan. Välimallissahan oli vielä vanha toosa, jossa ulkoiset, uudemmat 3-haaranivelkupit, neulalaakerein. Ja jotka eivät kauan kestäneet? Ja toosan takapää kumityynyllä, uusi kierrejousirunko, sama >353.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Sytytyksen säätövara...
ViestiLähetetty: 12 Kesä 2014, 19:10 
Pöljän Varaosakeskus
Pöljän Varaosakeskus
Avatar

Liittynyt: 28 Loka 2010, 12:54
Viestit: 1407
309=0,9-moottori, joka vaihtuu 1960 12 pulttisella kannella olevasta 8 pulttisella kannella olevaan. Ei vesipumppua, paitsi Sport Coupessa.
312= 1,0-moottori vesipumpulla, ei sivukiinnikeiden reikiä
353=Sivukiinnikkeet, vesipumppu kannessa. 312-korissa ensimmäistä kertaa. 312-korin aikana kaasutin muuttuu alaimukaasuttimeksi.

Tällainen käsitys minulla!?

http://wiki.w311.info/index.php?title=Motorblock

Täältä muutakin tietoa, mitä ilman elämä on vaikeaa :vihellys: !

_________________
PÖLJÄN VARAOSAKESKUS Kauppaa rehellisesti neljällä kielellä (Suomee, Savvoo, hiljoo ja kovvoo) http://www.warreteam.com/varaosat
varaosat@warreteam.com 0400-142568


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Sytytyksen säätövara...
ViestiLähetetty: 16 Kesä 2014, 22:37 
Työn sankari
Työn sankari

Liittynyt: 30 Huhti 2014, 20:22
Viestit: 53
Tässä kaikkee kun on kokeiltu niin mielessä käyny että jos koneessa itessään myös vikaa.. Eilen konetta käytin reippailla kierroksilla eikä käyntiääni ollut ihan kaunista,, kun sammutin ja otin tulpat irti niin kolmospytystä tuli sellaista kitkerän hajuista savua ja siis vain kolmospytystä.
Onko se niin että varren koneet periaatteessa kaikki sopii toistensa pellin alle.. noita 353 moottoreita on ilmeisesti kohtuullisen hyvin saatavilla. :wrench:


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Sytytyksen säätövara...
ViestiLähetetty: 17 Kesä 2014, 17:23 
Pöljän Varaosakeskus
Pöljän Varaosakeskus
Avatar

Liittynyt: 28 Loka 2010, 12:54
Viestit: 1407
Kitkerä haju tulpanreijästä=Ei palamista. Mittaa puristukset, jos puristuksia, niin vikaa muualla. Eihän pumppu vuoda kampikammioon, vai olikos sulla pumppua paikallaan ollenkaan? Uudempikin kone käy, kunhan sovellat etukannakkeen. Näin kai se menee?

_________________
PÖLJÄN VARAOSAKESKUS Kauppaa rehellisesti neljällä kielellä (Suomee, Savvoo, hiljoo ja kovvoo) http://www.warreteam.com/varaosat
varaosat@warreteam.com 0400-142568


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Sytytyksen säätövara...
ViestiLähetetty: 17 Kesä 2014, 18:27 
IFA-kombinaatin jäsen
IFA-kombinaatin jäsen
Avatar

Liittynyt: 15 Joulu 2010, 17:06
Viestit: 320
Kannentiiviste tuli mieleen, eihän vuoda?


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Sytytyksen säätövara...
ViestiLähetetty: 23 Kesä 2014, 22:06 
Työn sankari
Työn sankari

Liittynyt: 30 Huhti 2014, 20:22
Viestit: 53
Nonnii.. juhannuksesta on selvitty, sanan selvitty molempia tarkoituksia tarkoittaen.. :lol:
Tänään tempaisin ongelmapesästä kannen irti, mielestäni kannentiiviste näytti kaikinpuolin ehjältä ja jäähdytysneste oli siistiä ja puhtaan vihreää, männät suht koht samanlaisilta männän lakea tarkastellen.. MUTTA MUTTA.. väljyyttä oli havaittavissa. En tiedä minkä verran pytyissä väljyyttä saa olla mutta kun mäntä yläkuolokohdassa niin 0.25-0.3 millin rakotulkin sain rakoon hiukan tungettua. Silti "kaulusta" ei sylintereissä juurikaan ollut..
Miltä väljyys kuulostaa..Ai nii. jäi mainitsematta kone on tunnisteitten mukaan 312


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Sytytyksen säätövara...
ViestiLähetetty: 24 Kesä 2014, 20:56 
Stasin jäsen
Stasin jäsen
Avatar

Liittynyt: 30 Loka 2010, 19:59
Viestit: 796
Paikkakunta: Pietarsaari
piippuhylly kirjoitti:
... En tiedä minkä verran pytyissä väljyyttä saa olla mutta kun mäntä yläkuolokohdassa niin 0.25-0.3 millin rakotulkin sain rakoon hiukan tungettua. Silti "kaulusta" ei sylintereissä juurikaan ollut....


Melko normaalia eikä liikaa väljyyttä.

Männän halkaisija on mitattava 20..25 mm männäntapin alapuolelta 90° kulmassa männäntapin porauksen nähden. Saksassa on mitattu uuden männän halkaisija yläpäässä noin 0.2 mm pienempi kuin oikealla paikalla mitattuna. Mäntä on myös soikea noin 0.1 mm.

_________________
Kun tiedät kaiken, olet varmasti ymmärtänyt jotain väärin.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Sytytyksen säätövara...
ViestiLähetetty: 25 Kesä 2014, 00:30 
IFA-kombinaatin jäsen
IFA-kombinaatin jäsen

Liittynyt: 20 Kesä 2013, 20:26
Viestit: 323
Mites männänrenkaiden liikkuvuus urissaan. Joskus voi olla karstaa uran sivuissa jumittaen renkaat.


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Lähetä uusi viestiLähetä vastaus Sivu 2/2   [ 19 viestiä ]
Mene sivulle Edellinen  1, 2


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 27 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  


Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
610nm Style by Daniel St. Jules of Gamexe.net

Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com