Muuta fontin kokoa


Lähetä uusi viestiLähetä vastaus Sivu 1/2   [ 19 viestiä ]
Mene sivulle 1, 2  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Sytytyksen säätövara...
ViestiLähetetty: 18 Touko 2014, 21:07 
Työn sankari
Työn sankari

Liittynyt: 30 Huhti 2014, 20:22
Viestit: 53
Olen paininu sysytyksen säädön kanssa.. Kärkilevyssä ei yksinkertaisesti säätövara riitä. Ykköspytyn ennakoksi tulee ihan säädön äärirajalla 2mm/eykk.. Myös kakkonen ja kolmonen säätyy suunilleen samaan..
Kone lähtee kyllä käymään mutta paukkuu kaasarissa vaikka sytytys on noin puolitoista milliä myöhäsellä, ihmetyttää kun luulis että parin millin ennakolla kävis kohtuullisen hyvin,, ei ainaskaan kaasarissa pitäis paukkua.. Nyt kaipaisin vinkkejä,, en varmaan ole ainoa jolla tollanen ongelma..


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Sytytyksen säätövara...
ViestiLähetetty: 18 Touko 2014, 21:35 
Pöljän Varaosakeskus
Pöljän Varaosakeskus
Avatar

Liittynyt: 28 Loka 2010, 12:54
Viestit: 1407
Tarkista, että jakajan takana oleva muovikappale on ehjä ja kiinni, samoin jakajaa pyörittävä tappi. Kärkivälillä voi "kikkailla" 0,05 mm, jos pienestä on kiinni. Oikea välys on 0,4mm maksimi avautumalla. 1. pytyllä voi käyttää 2,5mm ennakkoa kilinän vähentämiseksi. Tästä on ihan tehdastiedote olemassa. Jossain muualla hämminkiä, jos ampuu kaasarissa 2mm ennakoilla. Onko piuhat varmasti oikeassa järjestyksessä?

_________________
PÖLJÄN VARAOSAKESKUS Kauppaa rehellisesti neljällä kielellä (Suomee, Savvoo, hiljoo ja kovvoo) http://www.warreteam.com/varaosat
varaosat@warreteam.com 0400-142568


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Sytytyksen säätövara...
ViestiLähetetty: 18 Touko 2014, 22:17 
Stasin jäsen
Stasin jäsen
Avatar

Liittynyt: 01 Kesä 2013, 09:22
Viestit: 847
Paikkakunta: Sipoo
Ja ykköspyttyhän on se takimmainen, kerran meinas teetättää kun ei sitä muistanut....

_________________
Ifa F9 309/9 -54
Ifa F9 309/1 -55
Wartburg 311/9 -56
Wartburg 311/9 -62 x2
Wartburg 311/2 -59
Wartburg 311/0 -59


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Sytytyksen säätövara...
ViestiLähetetty: 19 Touko 2014, 16:15 
IFA-kombinaatin jäsen
IFA-kombinaatin jäsen
Avatar

Liittynyt: 15 Joulu 2010, 17:06
Viestit: 320
Tulppien ja kärkien kunto warressa tärkeetä, johdot oikealla paikalla ja kunnolla kiinni, puolatkin tietysti pitää olla kunnossa...Minkä ikäiset kärjet sinulla warressa, paljonko olleet siis käytössä?


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Sytytyksen säätövara...
ViestiLähetetty: 19 Touko 2014, 21:56 
Työn sankari
Työn sankari

Liittynyt: 30 Huhti 2014, 20:22
Viestit: 53
Terveiset taas autotallista.. Mulla on tässä ihan uusi (käyttämätön) kärkilevy..ongelma ei ole tällä kertaa niissä..
Otin jakajan irti. Siellä takana ei ollut mitään muovijuttuja vaan tässä mallissa näyttää olevan "nokka-akseli" suoraan kampiakselin päässä ja siinä kampiakselissa on tappi ja nokka-akselissa hahlo johon tappi menee.. Ilmeisesti tappi ja hahlo ei ole täysin kohdanneet ja vähän väkivaltaa jouduttu asennuksessa käyttämään, eli nokka-akseli sen verran vaurioitunut,,siis levinny ettei ihan sovinnolla paikalle mene,, ei ihme ettei sytytys koihille menny ja paukkus kaasaris. Nyt siis hakusessa uusi nokka-akseli.. Mistähän sellasen löytää??


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Sytytyksen säätövara...
ViestiLähetetty: 20 Touko 2014, 05:56 
IFA-kombinaatin jäsen
IFA-kombinaatin jäsen
Avatar

Liittynyt: 15 Joulu 2010, 17:06
Viestit: 320
Mulla on bloki ja kampiakseli menossa roskiin, kahvikupposen hinnalla saa. Kuntoa en takaa, uskon että on ok kunnossa akseli. Luovun tallista, joten Jyväskylän seutuvilta saa akselin ja blokin hakea toukokuun aikana...


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Sytytyksen säätövara...
ViestiLähetetty: 10 Kesä 2014, 23:07 
IFA-kombinaatin jäsen
IFA-kombinaatin jäsen

Liittynyt: 20 Kesä 2013, 20:26
Viestit: 323
Mikä vuosimalli. Ainakin 353:ssa katkojakotelon takana, nokka-akselissa pitäisi olla muovikiekko (nylon-), jossa hahlo kampiakselin tappia varten. Kiekko on kiilan avulla paikallaan pysyvä. Kampiakselin siivapyörä tappeineen on kyllä sen verran tukevaa tekoa, tuo muovikiekko ja että kevytmetallinen katkojakotelo kyllä antaisi periksi ensin. Sytkäjärjestys 1syl-3syl-2syl.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Sytytyksen säätövara...
ViestiLähetetty: 10 Kesä 2014, 23:13 
Työn sankari
Työn sankari

Liittynyt: 30 Huhti 2014, 20:22
Viestit: 53
Auto 311(1962 ) kone 312 vuosimallia en tiedä mutta paljon ei kai mahdollisuuksia ole,, elikkä jakajan takana ei oo mitään muovista vaan "nokka-akseli" tulee suoraan kampiakselinpäähän sellaseen hahloon..


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Sytytyksen säätövara...
ViestiLähetetty: 11 Kesä 2014, 09:11 
IFA-kombinaatin jäsen
IFA-kombinaatin jäsen

Liittynyt: 20 Kesä 2013, 20:26
Viestit: 323
312-moottorin katkojakotelo taitaa olla samantyylinen, kuin 353:ssa. Erot johtuvat: 312:ssa ei vielä ole siivassa värinänvaimennuskiekkoa. Mutta muovikiekko pitäisi olla. Kampiakselin tappi pallopäinen? Sen voisi tehdä jopa uuden, on puristusliitoksella siivassa, lähtee lyömällä pois. Kotelossa lienee muovikansi.....Ps. tähän masiinaan sopinee 353:n kotelo ja myös siiva. 312-kone taitaa olla jo kokonaan vierintälaakeroitu. 311 vastaavasti männäntapeissa puslat.


Liitteet:
katkoja.jpg
katkoja.jpg [ 130.18 KiB | Katsottu 9525 kertaa ]
Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Sytytyksen säätövara...
ViestiLähetetty: 11 Kesä 2014, 18:33 
Pöljän Varaosakeskus
Pöljän Varaosakeskus
Avatar

Liittynyt: 28 Loka 2010, 12:54
Viestit: 1407
Värinänvaimennin taitaa tulla 1969 pyöreälimppuisen labyrinttitiivistetyn kampiakselin akselin kanssa. 312-moottori tulee 1962 ja siihen neulalaakerit männäntappiin reilun vuoden myöhemmin. 312-moottorissa on hihnapyörä kiinni yhdellä mutterilla. 353-moottori tulee 1965 2:lla pultilla kiinnitettävällä hihnapyörällä.

_________________
PÖLJÄN VARAOSAKESKUS Kauppaa rehellisesti neljällä kielellä (Suomee, Savvoo, hiljoo ja kovvoo) http://www.warreteam.com/varaosat
varaosat@warreteam.com 0400-142568


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Lähetä uusi viestiLähetä vastaus Sivu 1/2   [ 19 viestiä ]
Mene sivulle 1, 2  Seuraava


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 16 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
cron


Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
610nm Style by Daniel St. Jules of Gamexe.net

Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com