Samuli kirjoitti:
Tarkoittanee tasoa, kun kaasarin kansi on avattu ja sekä kansi että koho poissa.
Sen jälkeen kaadan bensaa kunnes ei enää mene, otan autki ja mittaan pinnan antamasi ohjeen mukaisesti.
NO JUU EI!!
Avataan kaasuttimen kannen ruuvit, käännetään kansi pystyyn koho alaspäin, kokeillaan 40mm BVF:n tapauksessa esim. 12,5mm poranterällä onko kohon ja kannen väli oikea kun kohon kieli koskettaa neulaventtiiliä. Jos ei, niin voi säätää haluamaansa suuntaan taivuttamalla varovasti kohon kieltä.
Neulaventtiilin toiminnan voi testata vaikka puhaltamalla letkuliitäntään ja liikuttamalla samalla kohoa kuten se liikkuisi kohokammiossa.
Kaasuttimen polttoainepinnan tarkistukseen ilman purkamista on korjaamokäsikirjassa piirustukset mittavälineen rakentamiseksi (40mm BVF-kaasuttimille).