Muuta fontin kokoa


Lähetä uusi viestiLähetä vastaus Sivu 1/2   [ 20 viestiä ]
Mene sivulle 1, 2  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Vaihteet ravistaa
ViestiLähetetty: 29 Kesä 2019, 12:18 
Uusi aktivisti
Uusi aktivisti

Liittynyt: 16 Kesä 2019, 11:57
Viestit: 5
Hei!

Yskii tämä warren pelastusprojekti niin, että kohta saa mokoma uuden elämän hernekeittopurkkeina.
Onkohan vika laatikon vai kytkimen puolella?
Kytkin tuntuisi toimivan ja luistattamalla pääsee liikkeelle, mutta ykkösellä ja kakkosella välillä ravistaa niin, että nuppi lentää kepistä.
kolmosella ja nelosella ajaminen tuntuisi onnistuvan ainakin joten kuten.
Kakkonen noista on pahin, mutta välillä ravistaa ykköselläkin melkoisen pahasti.
Pakkia ei myöskään meinaa löytyä millään niin onko se vain merkki siitä, että laatikko on valmis?

Joskus olen kuullut huhua, että jossain erikoismallissa olisi olemassa viides vaihde?
Onko tälläinen 5-lovinen laatikko todella olemassa ja jos kyllä niin onko sellaisen löytäminen toivoton tehtävä?
Jos/kun tässä kuitenkin joutuu koneen ottamaan pois niin samallahan sinne uuden laatikon laittaisi...

Kiitos taas jo etukäteen niille jotka vaivautuvat vastaamaan.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Vaihteet ravistaa
ViestiLähetetty: 29 Kesä 2019, 16:15 
IFA-kombinaatin jäsen
IFA-kombinaatin jäsen
Avatar

Liittynyt: 26 Kesä 2016, 21:34
Viestit: 305
Lähtisin ensin vikaa etsimään sisemmistä vetonivelistä, minullakin oli nivelien rasvat aivan kuivaneet vaikkei autolla ole ajettu kuin 30tkm. Jos keppi tuntuu väljältä niin voi olla että väljien puslien takia ei mene pakki päälle kun liikerata loppuu kesken tai sitte säädöt pielessä.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Vaihteet ravistaa
ViestiLähetetty: 29 Kesä 2019, 18:13 
Etuoikeutettu kansalainen
Etuoikeutettu kansalainen

Liittynyt: 30 Loka 2010, 11:56
Viestit: 242
Paikkakunta: Siilinjärvi, Pohjois-Savo
Onkohan sinulla vaihteiston takapään kumityyny rikki tai puuttuuko se kokonaan?


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Vaihteet ravistaa
ViestiLähetetty: 29 Kesä 2019, 23:46 
Kultainen Wartburg
Kultainen Wartburg
Avatar

Liittynyt: 30 Loka 2010, 19:59
Viestit: 696
Paikkakunta: Pietarsaari
Onko Warressasi rattivaihdetta vai lattiavaihdetta?

5-vaihteiset vaihdelaatikot Warrea varten on kyllä tehty, mutta ne ovat harvinaisia ja kalliita. Tuotantolinjassa niitä ei valmistettiin, vaan ovat enemmän tai vähemmän käsityöllä tehtyjä autokilpailua varten. Melkus autossa (= Idän Ferrari Warren pohjana) ilmeisesti sellaisia löytyy. Melkus-auto tehtiin noin 120 kpl, ja auton hinta on sen takia helposti 6-numeroisena.

Muistakseni löytyy myös joku unkarilainen tai vastaavaa viritelmää 5 vaihteella Warrea varten. Jos sellaista löytää niin veikkaan että pärjätään muutamalla tonnilla.

_________________
Kun tiedät kaiken, olet varmasti ymmärtänyt jotain väärin.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Vaihteet ravistaa
ViestiLähetetty: 30 Kesä 2019, 00:18 
Kultainen Wartburg
Kultainen Wartburg
Avatar

Liittynyt: 30 Loka 2010, 19:59
Viestit: 696
Paikkakunta: Pietarsaari
Tässä näköjään yhden 5 vaihteisen vaihdelaatikon Warrelle, josta pyydetään 3500 euroa.

https://www.motorsportmarkt.de/inserat/ ... triebe-awe

Ja tässä vähän kuviakin, mutten tiedä kenen valmistamaa. Tämä viides vaihde saattaa olla synkronisoimaton.

http://www.schreibfaulheit.de/wartburgt ... gvalto.gif

_________________
Kun tiedät kaiken, olet varmasti ymmärtänyt jotain väärin.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Vaihteet ravistaa
ViestiLähetetty: 19 Heinä 2019, 18:40 
Etuoikeutettu kansalainen
Etuoikeutettu kansalainen

Liittynyt: 30 Loka 2010, 11:56
Viestit: 242
Paikkakunta: Siilinjärvi, Pohjois-Savo
Onko ongelmiin löytynyt parannusta?


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Vaihteet ravistaa
ViestiLähetetty: 03 Marras 2019, 12:24 
Uusi aktivisti
Uusi aktivisti

Liittynyt: 16 Kesä 2019, 11:57
Viestit: 5
Hei!

Warre meni talliin talveksi eli edistystä ei ole tapahtunut
Vetoakseleita en ensimmäisenä epäile sillä kolmosella ja neolessa tilanne ei niin paha ole.
Vaihteen siirto vaatii varmasti säätöä kun näkyy siirtomekanismi ottavan pohjaan kiinni, mutta se ei selitä järkyttävää ravistusta.
tuo 3500e on kyllä niin suolainen hinta laatikosta että ihan hirvittää!
S-mallissa sellainen ilmeisesti on ollut eli jos jollain kyseinen loota löyty järkihintaan niin saa tarjota


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Vaihteet ravistaa
ViestiLähetetty: 03 Marras 2019, 14:23 
Etuoikeutettu kansalainen
Etuoikeutettu kansalainen

Liittynyt: 30 Loka 2010, 11:56
Viestit: 242
Paikkakunta: Siilinjärvi, Pohjois-Savo
Kokeilehan ihan heilutella sitä moottoria puolelta toiselle, jos liikkuu mihinkään suuntaan niin moottorin kumityyny on irti tai rikki. Ja sen vaihteiston kumityynyn saa kokeiltua nostamalla tunkilla vaihteistoa takapäästä (EI sen vivuston peltikotelon alta!).
Se, että siirtotanko ottaa lattiaan kiinni, voisi myös selittyä laatikon väärästä asennosta.

plammas kirjoitti:
tuo 3500e on kyllä niin suolainen hinta laatikosta että ihan hirvittää!
S-mallissa sellainen ilmeisesti on ollut eli jos jollain kyseinen loota löyty järkihintaan niin saa tarjota


Valitettavasti käsityönä tehtävä erikoisvaihteisto maksaa.

S-mallissa ei ole 5-v vaihteistoa sarjatuotannossa.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Vaihteet ravistaa
ViestiLähetetty: 08 Marras 2019, 01:37 
IFA-kombinaatin jäsen
IFA-kombinaatin jäsen

Liittynyt: 20 Kesä 2013, 20:26
Viestit: 300
Joka tapauksessa on hyvä voidella nivelet. Varsinkin toosan puolelta. Tarvitaan litteä metalliputki, jonka päässä on rasvanippa prässiä varten. Näin on tehty. Olisiko nivelet olleet ulkona toosan puolelta. Neuloja hukassa, tai laakerikehärengas. Neuloja sitten 27 kpl/sakara.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Vaihteet ravistaa
ViestiLähetetty: 08 Marras 2019, 12:55 
Ansiokas tuotantotyöntekijä
Ansiokas tuotantotyöntekijä
Avatar

Liittynyt: 17 Joulu 2010, 19:04
Viestit: 150
vanhawarristi kirjoitti:
Joka tapauksessa on hyvä voidella nivelet. Varsinkin toosan puolelta. Tarvitaan litteä metalliputki, jonka päässä on rasvanippa prässiä varten. Näin on tehty. Olisiko nivelet olleet ulkona toosan puolelta. Neuloja hukassa, tai laakerikehärengas. Neuloja sitten 27 kpl/sakara.

Menee kysymykseni hiukan ohi, mutta sattuuko kukaan tietämään/muistamaan montako neulaa 312/1 mallin sakaroihin kuuluu? Itselle ei ole osunut kohdalle tietoa siitä. Työn alle olen ottamassa varaosa-akselit, niistä voin saaha vastausta kyllä. Jos ovat ns alkuperäisessä formussa.


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Lähetä uusi viestiLähetä vastaus Sivu 1/2   [ 20 viestiä ]
Mene sivulle 1, 2  Seuraava


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
cron


Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
610nm Style by Daniel St. Jules of Gamexe.net

Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com