Muuta fontin kokoa


Lähetä uusi viestiLähetä vastaus Sivu 1/1   [ 4 viestiä ]
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Jarruneste DOT 3
ViestiLähetetty: 04 Marras 2010, 22:38 
Stasin jäsen
Stasin jäsen
Avatar

Liittynyt: 30 Loka 2010, 19:59
Viestit: 796
Paikkakunta: Pietarsaari
Onko joku löytänyt DOT 3 jarrunestettä myytävänä Suomessa?

_________________
Kun tiedät kaiken, olet varmasti ymmärtänyt jotain väärin.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Jarruneste DOT 3
ViestiLähetetty: 05 Marras 2010, 00:11 
Etuoikeutettu kansalainen
Etuoikeutettu kansalainen
Avatar

Liittynyt: 27 Loka 2010, 08:29
Viestit: 252
Minkä takia DOT 3 ? Eihän tuon ero DOT 4:ään ole kuin jälkimmäisen korkeampi kiehumispiste.

_________________
Mit sozialistischem Gruß!!!
Trabant 601 -86. Trabant 601 -82 Trabant 601 -88. Moskvitsh Elite 1500 M x 2 Anhänger HP 500.Wartburg 353 W -82


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Jarruneste DOT 3
ViestiLähetetty: 05 Marras 2010, 19:31 
Stasin jäsen
Stasin jäsen
Avatar

Liittynyt: 30 Loka 2010, 19:59
Viestit: 796
Paikkakunta: Pietarsaari
warreossi kirjoitti:
Minkä takia DOT 3 ? Eihän tuon ero DOT 4:ään ole kuin jälkimmäisen korkeampi kiehumispiste.

Olet oikea että DOT 4 kestää korkeamman lämpötilan ennenkuin se alkaa kehua. Luin kyllä jostain että DOT 4 sisältää bromiiidiä, (tai oliko se jotain muuta). Se kai selittäisin paremman kiehumisominaisuuden.

DOT 3 on se tietysti vähän pitkä ammunta. Olen kuitenkin kuullut Saksasta jarrukumiletkusta, jotka ovat paisuneet ja tullut veltoksi. Minulla on nyt kaikki 4 jarrukumiletkua vaihdettu uuteen. Vanhat kumiletkut kestävät kyllä DOT 4, (ne ovat tosin 40 vuotta vanha). Näitä uusista en tiedä, missä on valmistettu ja miten.

Sitä ainakin tiedän omasta kokemuksesta että näitä uusia takajarrusylintereitä ei kestää pitempi kuin vuoden, ennenkuin ne alkaa vuotaa. Saksastakin olen lukenut, jossa vuoden vanha jarrusylinteri on ruostunut kiinni. Todennäköisempää syy on jossain muussa kuin jarrunestetta, mutta halusin pelata varman päälle. Sen takia etsin DOT 3 jarrunestettä. En kuitenkaan ajaa rallia, että tarvittaisin jarrunestettä joka kestää korkeamman kuumuuden.

_________________
Kun tiedät kaiken, olet varmasti ymmärtänyt jotain väärin.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Jarruneste DOT 3
ViestiLähetetty: 06 Marras 2010, 17:26 
Etuoikeutettu kansalainen
Etuoikeutettu kansalainen

Liittynyt: 30 Loka 2010, 11:56
Viestit: 360
Paikkakunta: Siilinjärvi, Pohjois-Savo
Aina kannattaa pyöräyttää uusista (ja tietysti käytetyistäkin) jarruosista ennen asennusta suojakumit pois paikoiltaan ja laittaa reilusti jarrukumirasvaa tiivisteisiin ja metallipinnoille, niin säästyy monelta harmilta myöhemmin.
Itse en ole huomannut missään laitteessa nykyisten jarrunesteiden kanssa merkkejä minkäänlaisista ongelmista kumiosissa, joten käytän ainakin itse DOT4 tai 5 .1 nesteitä ihan sujuvasti.

HUOM! DOT 4 ja 5 eivät ole sekoitettavissa keskenään!


Monet mineraaliöljypohjaiset petrokemian tuotteet kylläkin saavat aikaan useiden kumilaatujen turpoamista ja hapertumista.

Ei tarvitse ajaa ralliakaan, että eturumpujarrut kuumenevat kovassa jarrutuksessa niin paljon, että saattaa jo esiintyä pientä häipymistä.

_________________
Ajokalustoa: 353W Tourist '86, 353W ralliauto '82, 311 '62, Volvo Viking '60
Tallennettuna: 353W 15kpl, Trabant '60, VW 1200 '65, VW Trp umpikylki '65, Sunbeam IMP '70, Skoda 120 '85, SAAB 96 '78, Lada 2105 '84, JA PALJON MUUTA TAVARAA...


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Lähetä uusi viestiLähetä vastaus Sivu 1/1   [ 4 viestiä ]


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 21 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
cron


Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
610nm Style by Daniel St. Jules of Gamexe.net

Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com