warreossi kirjoitti:
Minkä takia DOT 3 ? Eihän tuon ero DOT 4:ään ole kuin jälkimmäisen korkeampi kiehumispiste.
Olet oikea että DOT 4 kestää korkeamman lämpötilan ennenkuin se alkaa kehua. Luin kyllä jostain että DOT 4 sisältää bromiiidiä, (tai oliko se jotain muuta). Se kai selittäisin paremman kiehumisominaisuuden.
DOT 3 on se tietysti vähän pitkä ammunta. Olen kuitenkin kuullut Saksasta jarrukumiletkusta, jotka ovat paisuneet ja tullut veltoksi. Minulla on nyt kaikki 4 jarrukumiletkua vaihdettu uuteen. Vanhat kumiletkut kestävät kyllä DOT 4, (ne ovat tosin 40 vuotta vanha). Näitä uusista en tiedä, missä on valmistettu ja miten.
Sitä ainakin tiedän omasta kokemuksesta että näitä uusia takajarrusylintereitä ei kestää pitempi kuin vuoden, ennenkuin ne alkaa vuotaa. Saksastakin olen lukenut, jossa vuoden vanha jarrusylinteri on ruostunut kiinni. Todennäköisempää syy on jossain muussa kuin jarrunestetta, mutta halusin pelata varman päälle. Sen takia etsin DOT 3 jarrunestettä. En kuitenkaan ajaa rallia, että tarvittaisin jarrunestettä joka kestää korkeamman kuumuuden.