Muuta fontin kokoa


Lähetä uusi viestiLähetä vastaus Sivu 1/1   [ 3 viestiä ]
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Warre tourist farmari -59
ViestiLähetetty: 28 Helmi 2011, 18:13 
Uusi aktivisti
Uusi aktivisti

Liittynyt: 28 Helmi 2011, 18:06
Viestit: 1
Hei vaan kaikille! Haluaisin kysellä teiltä kaiken tietäviltä muutamia kysymyksiä koskien otsikon autoa.Kyseessähän on siis klassikko isolla K:lla ja minulla olisi mahdolisuus saada hankittua sellainen itselleni ensi kesänä.Muitakin klassikoita olen omistanut mutta malli kiinnostaa kauniin muotoilunsa vuoksi..ei niinkään tekniikan puolesta josta päästään varsinaiseen kysymykseen.Haluaisin nimittain vaihtaa autoon 4-tahti (tai diesel) tekniikan koska mielestäni se on käyttäjä ystävällisempi sekä taloudellisempi?Onko tämä haluni pyhäinhäväistys 2-t autoja kohtaan?! mutta kuitenkin.. onko teillä vastaavia kokemuksia aiheesta? En tahtoisi tehdä autosta museoautoa vaan "entisöidä" sen varmatoimiseksi harrasteajoneuvoksi jolla voisi ajella huolettomasti pitempiäkin matkoja ja kauemmin kuin se 30 pvää vuodessa. Joten jos teillä on tietoa tai vinkkejä tekniikan vaihdosta tai henkilöistä jotka sen voisivat tehdä ottaisin viestejä ilomielin vastaan.
HUH HUH tulipa siitä pitkä vuodatus :D


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Warre tourist farmari -59
ViestiLähetetty: 04 Maalis 2011, 22:34 
Kultainen Wartburg
Kultainen Wartburg
Avatar

Liittynyt: 30 Loka 2010, 19:59
Viestit: 690
Paikkakunta: Pietarsaari
Jos autosi on vuosimalli -59, se kulkee toisella nimellä kuin Tourist, joka ilmeistyi 1966 tai 1967. Todennäköisin se on Wartburg Camping, jolla on tunnusmerkkinä keltaiset "sivukattoikkunoita" takana. Löytyy myöskin toisenlaisia farmarimalleja. Minusta kyllä tuntuu pyhäinhävistys poistaa 2T-moottori ja laittaa tilalle 4T-moottori. Löytyy Saksasta Wartburg 1.3 Tourist-malleja, jossa tehtaassa asennettiin WW-moottori. Näitä valmistettiin vain muutama vuotta 1990-luvun alussa. Mutta sen kantikas muotoa ilmeisesti ei sinua kiinnostaa.

Uuden 2T-moottori on kyllä luotettava, mutta elinkaari lyhyempi. Ensinmäisen moottorini kesti noin 120 000 km ilman moottorilämmitintä. Kulutus oli Volvon luokkaan. Ei aivan ymmärrä minkä takia laitetaan 4T-moottori vanhan Warreen. Mutta on niitä mitä on sen tehnyt ennen. Yksi hyvä syy 4T-moottorin laitta olisi parkkerausmahdollisuudet. Ajat nokka paikalle, nouset ulos ja nostat takaperä paikalle.

Daihatsun 3-sylinterin moottorille on ollut asennussarja ostettavaksi. Sitä en tiedä löytyykö enää, ja se asennusarja oli toisiaan tarkoitettu Wartburg 353:lle. Voikin syntyä ongelmia katsastuksen kanssa. Vuosi sitten oli Wartburg
Tuorist myytävänä Nissan-moottorilla. Oletan että se meni romuttamolle. Kuvia siitä löytyy vielä Yuotubi:ssa. Punainen farmari jossa on Mersun jäähdytysnokka.

Toinen vaihtoehto olisi hankkia edellä mainittua Wartburg 1.3 Tourist, ja siihen soveltaa Wartburg 312 Camping korin. Onnistumismahdollisuudet olisi kai paremmat.

_________________
Kun tiedät kaiken, olet varmasti ymmärtänyt jotain väärin.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Warre tourist farmari -59
ViestiLähetetty: 22 Touko 2011, 00:15 
Uusi aktivisti
Uusi aktivisti

Liittynyt: 19 Huhti 2011, 00:16
Viestit: 7
Suomessa on muutenkin hyvin vähän kyseisen mallin farmariversioita, hyvä jos tulee yksi lisää. Se on yksi Warren komeimpia korimalleja.

Sitten - siitä moottorin vaihtamisesta nelitahtitekniikkaan.
Iso operaatio, kannattanee kysyä myös katsastuskonttorin mielipidettä. Aiotko ajaa kyseisellä autolla niin paljon, että muutostyö on kannattavaa taloudellisesti? Muutostyön hinnalla taitaa ostaa aika monta bensalitraa.. Diesel? Mites käyttövoimavero? Nykyään dieselillä, siis modernilla sellaisella, pitäisi ajaa luokkaa 20 tkm vuodessa, jotta hintaetu bensaan tulee kannattavaksi.

Warren kaksitahtikone on Warren ydin minun mielestäni ja siksi en alkaisi vaihtotyötä tekemään. Vuoden -59 Warre kuuluisi enemmänkin museorekisteriin. Kyseisen ajan autot on tehty 50-luvun vauhdeille, jarruja myöten. Silloin ei tunnettu esimerkiksi kaksipiiristä jarrujärjestelmää, joten pienikin vuoto jossain tarkoittaa jarrujen katoamista. 353W-mallissa oli kaksipiiriset jarrut, edessä levymalliset, joissa jokaisella jarrupalalla oli oma jarrumäntä/sylinteri. Warressa kun ei ollut tehostinta pääjarrusylinterillä. Vuoden -59 Warressa on rumpujarrut, joista mobilistit sanovat jarrutustehon hiipuvan aika nopeasti.

Korimalli on hieno, mutta ehkä käyttöauton tekeminen ko. aihiosta on järkisyistä hylättävä.


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Lähetä uusi viestiLähetä vastaus Sivu 1/1   [ 3 viestiä ]


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 2 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  


Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
610nm Style by Daniel St. Jules of Gamexe.net

Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com