Muuta fontin kokoa


Lähetä uusi viestiLähetä vastaus Sivu 1/1   [ 5 viestiä ]
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Kärjetön sytytys
ViestiLähetetty: 17 Maalis 2023, 11:12 
Aktivisti
Aktivisti

Liittynyt: 31 Tammi 2023, 23:06
Viestit: 15
311-65 malliin edellinen laittanut kärjettömän sytkän. Auto lähtee jännästi käyntiin sahaamisen jälkeen kun avaimen palauttaa takaisin..pienellä viiveellä. Virrat pois ja takas päälle voimakas tussahdus konehuoneessa. Otin tulpat irti ja kipinäkokeilua syl kannen päältä..Virrat päälle ja tulpassa räpsähtää kipinä, starttausta ja kipinä häviää..avaimen palautus ja kipinä räpsähtää tulpassa..
Edellinen vaihtanut uuden virtalukon avaimineen.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Kärjetön sytytys
ViestiLähetetty: 17 Maalis 2023, 17:34 
Etuoikeutettu kansalainen
Etuoikeutettu kansalainen

Liittynyt: 30 Loka 2010, 11:56
Viestit: 360
Paikkakunta: Siilinjärvi, Pohjois-Savo
Oletus; virtalukko on oikeaa mallia ja sisäisesti kunnossa.

6V?

Ongelman syynä on se, että startatessa sytytyspiirin ensiöjännite laskee niin alas, ettei puolien toisiojännite riitä purkaukseen kärkivälin ylitse.

Mittaa paljonko puolien ensiöjännite on kun starttimoottoria pyöritetään.

Onko kärjetön sytytys yleisintä mallia, eli ainoastaan korvaa kärjet, ja sen + on kytketty puolien pluspuolelle, toiset liitännät puolien toisille liittimille?
Onko katkojalevyn tilalle tulevassa piirilevyssä erillinen liitin, joka on yhteydessä niihin kohtiin, joilla piirilevy kiinnitetään katkojakoteloon?
Mittaa onko piirilevyn tämän liittimen (tai kiinnityskohtien folion) ja moottorin (lohkon) ja rungon tai akun miinusnavan välillä ylimenovastusta? Jos on, niin kokeile lisämaadoitusjohdinta suoraan akkuun, ellei muuta ole tehtävissä.

Testaa, auttaako hyppyjohto suoraan akun plusnavasta puolan yhteiseen liittimeen? Varo oikosulkua suojaamattomasta plusjohdosta koriin/runkoon/mihinkään muuhun komponenttiin joka suoraan yhteydessä miinukseen!


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Kärjetön sytytys
ViestiLähetetty: 17 Maalis 2023, 18:31 
Aktivisti
Aktivisti

Liittynyt: 31 Tammi 2023, 23:06
Viestit: 15
En osaa sanoa onko virtalukko oikea malli..uusi on ja kolme piuhaa siitä lähtee.
6v järjestelmä.
On ilmeisesti vain kärkien korvaava malli tuo.Johdot sieltä menee juuri noin.
Täytyy ensi viikolla tutkia tarkemmin ja mittailla jännitteitä.
Piirilevyn ja puolien välissä rungossa kiinni musta pieni boxi mihin tulee musta ja punainen johto sekä maadoitus samassa.
Boxista piuha menee puolien plussalle.
Jotain tekstiä siinä on ja 12v merkintä?

Kiitoksia vastauksesta palataan.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Kärjetön sytytys
ViestiLähetetty: 17 Maalis 2023, 22:14 
Pöljän Varaosakeskus
Pöljän Varaosakeskus
Avatar

Liittynyt: 28 Loka 2010, 12:54
Viestit: 1407
Tuo musta laatikko on jännitteen nostin, joka nosta elektroniikan ohjauksen 12-volttiin. Ongelma on todennäköisesti + puolella. Ohita virtalukko hyppyjohdolla akun plussasta suoraan puolien plussaan. Jos auttaa, jää virtaa sille puolelle. Yksi vikakohde on puolien käämien päät, jos paikalla on puolat, joissa on metallihattu puolien liittimien yhteydessä. Hattujen alla käämien päät, jotka ovat monesti pahoin hapettuneet. Tulppien kärkiväli syytä tarkistaa myös. 0,5mm on oikea.

_________________
PÖLJÄN VARAOSAKESKUS Kauppaa rehellisesti neljällä kielellä (Suomee, Savvoo, hiljoo ja kovvoo) http://www.warreteam.com/varaosat
varaosat@warreteam.com 0400-142568


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Kärjetön sytytys
ViestiLähetetty: 21 Maalis 2023, 19:02 
IFA-kombinaatin jäsen
IFA-kombinaatin jäsen
Avatar

Liittynyt: 17 Joulu 2010, 19:04
Viestit: 272
Voi olla kaukaa haettu diagnoosi kun kyselen akun varaustilaa ja kaasuttimen (joka lie 362-24) kuntoa. Tuo pitkä käynnistys kertoo usein polttoaineen puutteesta kohokammiossa ja mahtaako tussahtelu tai jopa mojova pamaus pakoputkistossa kertoa polttoainetta valuneen imusarjaan ja kun jossain hetkessä syntyy kipinä...koko pitäjä kuulee sen mutta moottori ei toimi. Mutta nämä nyt ovat arvailuja. Olen kumminkin huomannut käynnistyksen olevan hankalaa, jopa mahdotonta, jos akussa alle 6,2 V jännite. Se ei taida saada moottoria pyörimään sitä yli 200 kierrosta/minuutissa jota käynnistys vaatinee. Kyllä tuuppoomalla voi saada käymään kunhan lukitsee vapaakytkimen ja antaa mennä vaaran kylkeä alas. Kovin kehno tapa kuitenkin.


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Lähetä uusi viestiLähetä vastaus Sivu 1/1   [ 5 viestiä ]


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 20 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  


Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
610nm Style by Daniel St. Jules of Gamexe.net

Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com