Oletus; virtalukko on oikeaa mallia ja sisäisesti kunnossa.
6V?
Ongelman syynä on se, että startatessa sytytyspiirin ensiöjännite laskee niin alas, ettei puolien toisiojännite riitä purkaukseen kärkivälin ylitse.
Mittaa paljonko puolien ensiöjännite on kun starttimoottoria pyöritetään.
Onko kärjetön sytytys yleisintä mallia, eli ainoastaan korvaa kärjet, ja sen + on kytketty puolien pluspuolelle, toiset liitännät puolien toisille liittimille? Onko katkojalevyn tilalle tulevassa piirilevyssä erillinen liitin, joka on yhteydessä niihin kohtiin, joilla piirilevy kiinnitetään katkojakoteloon? Mittaa onko piirilevyn tämän liittimen (tai kiinnityskohtien folion) ja moottorin (lohkon) ja rungon tai akun miinusnavan välillä ylimenovastusta? Jos on, niin kokeile lisämaadoitusjohdinta suoraan akkuun, ellei muuta ole tehtävissä.
Testaa, auttaako hyppyjohto suoraan akun plusnavasta puolan yhteiseen liittimeen? Varo oikosulkua suojaamattomasta plusjohdosta koriin/runkoon/mihinkään muuhun komponenttiin joka suoraan yhteydessä miinukseen!
|