Jos ei alkuperäisellä ulkonäöllä ole merkitystä, niin sen termostaatin voisi vaikka hiekkapuhaltaa karheaksi ja sitten pinnoittaa noilla korjausmassoilla.
Tai sitten laittaa termostaatin tilalle putken, mutta sitten moottori pyörii kyllä liian kylmänä. Näin oli edellinen omistaja tehnyt meidän autollemme, ja tilalle havittelen termostaattia..
Jos on rakenteluintoa ja sovivia materiaaleja tarjolla, niin voihan siihen tehdä vaikka messinkisistä vesijohto-osista paketin, jossa on esim. 1"uk-2"uk supistukset molemmilla puolilla 353 termostaattia ja päälle 2"sk holkki. Sitten lämppärin lähtöä varten sopiva t-kappale ja 1"uk päälle holkit ja letkuihin kiinni. Letkujen puolen kierrekoot hattuvakioita, koot tarkisteltava kohteessa mikäli meinaa rakentaa tällä ohjeella..
Sitten tietysti jos on tosissaan rakentelumielellä, voi käydä kysymässä kylmäkonepuolen huolto/asennusyrityksestä (tai kierrätysyrityksestä), olisiko sopivia kuparisia kylmälinjan pönttöjä, josta muokkaamalla saattaa tehdä sopivan termostaattikotelon. Kuparia kun saisi sitten tinalla juotettua. Kattopeltiyrittäjäkin joka tekee kuparipellityksiä, voisi ehkä olla avuksi?
|